Canon of toch Epson?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

De printkop van mijn Canon MG7550 heeft 't begeven. Dat ding vervangen kost €139. Da's dus geen optie.

Maar nu. De printer moet snel vervangen worden en nu sta ik voor de keuze:
Canon of toch Epson?

De Canon MG7750 ziet er hetzelfde uit, werkt hetzelfde als mijn oude (Belangrijk voor mijn vrouw). Ik ben altijd uiterst tevreden geweest over dat apparaat. Redelijk snelle tweezijdige tekstafdrukken en mooie foto's.

De consumentenbond test geregeld printers en daar blijkt dat de Epsons het erg goed doen.
Vooral het inktverbruik bij reinigen van de printkop is bij de Canon erg hoog. Maar daar was ik al achter en ik kan er mee leven.

Mijn vraag: Wie heeft er ervaring met Epson en welke ervaring is dat dan. Vooral gezien de snelheid (tweezijdig) en foto-kwaliteit.

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt voor de feedback.
Anoniem 4

Ik heb beide merken, namelijk een Canon MX925 en een Epson WF7610DWF.
Beide zijn all-in-ones. Voor “kantoorwerk” geef ik de voorkeur aan de Epson, maar voor foto’s toch echt de Canon.
Al moet ik er bij zeggen, dat het om gelegenheidsfoto’s gaat. Het betere fotowerk laat ik afdrukken bij ProFotoNet waarmee ik goede ervaringen heb..
Ik vind de zwarten en grijzen van Canon mooier.
Veel hangt echter af welke typen je wil vergelijken en welke bedoelingen je ermee hebt.
Anoniem 3

Voor de cursussen gaat het om 'bulkwerk'. Veel printen op een lage kwaliteit. Voor de foto's gaat het om hoge kwaliteit, maar blijft het bij 'zo nu en dan een hele mooie'. Het voordeel van Canon is inderdaad de toegevoegde waarde van grijs.
Nu is mijn bureau leeg en wil dit weekend, op zijn laatst maandag, weer gevuld zijn met een drukker.
Dank voor je meedenken.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Ik heb bij de kringloop onlangs een Canon MP540 meegenomen voor € 5,-
Op Ebay koop je voor € 25,- 40 cartridges (incl.verzenden)
Perfect voor bulkprinten!

gr
Frank
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Voor printen op A4 gebruik ik - schrik niet - nog steeds een Canon IP5000. Heb er 2 staan die al 10 jaar naar volle tevredenheid alles printen wat nodig is. Ook foto's, maar alleen op A4. Maatje van me heeft een inktpatronen business, dus geen hoge kosten :-)
Epson staat hier ook maar is duidelijk van mindere kwaliteit.
Voor foto's van 10x15 wordt een Canon 800 fotoprintertje gebruikt. Met verbluffend resultaat. Prachtig zijn ze. Geen gedoe met inkt of zo. Ietsje duurder per print, maar slim inkopen is echt mogelijk.
Maar eerlijk gezegd is het al lang geleden dat er foto's zijn geprint. Ze gaan voortaan rechtstreeks op de iPad......
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

van epson heb ik geen hoge pet op, die heb ik een gehad en weer snel doorverkocht.

Ik gebruikte enkel HP waarbij de printkop op de vulling zat, geen ellende met printkoppen want dan vervang je gewoon de patroon.

maar omdat ik hier niet zoveel afdruk ben ik overgestapt op een laserprinter van Samsung, geeft geen onaardige afdrukken in kleur en als hij een tijd stilstaat dan is het geen probleem want toner droogt niet uit enz.
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Nog een optie: een laserprinter voor het bulkwerk en de foto's elders laten afdrukken. Ik doe dat sinds een jaar zo, en mis kleurenprinter eigenlijk niet meer. Sneller, goedkoper en betere kwaliteit prints. Kun je er altijd nog een fotoprinter bij kopen als je die echt mist.

( Niet goed gelezen, staat hierboven ook al :? )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 3

Gaat niet door... Mijn vrouw print alles wat ze voor de cursussen vindt in kleur uit.
Ik print eigenlijk alleen maar foto's en wat lijsten voor de cursisten.

Het wordt dus een Canon, welke? Da's nog een verrassing. Daar ben ik nog niet (helemaal) uit.
Ik zou graag de MG7550 weer willen, maar die is niet meer te leveren.
Wel weer een met 6 cartridges. Ik zoek nog een avondje en laat het jullie wel weten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar