Affinity Photoo, vervanger voor Photoshop?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Zijn er hier mensen die hun foto's bewerken met Affinity Photo software? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen met dit programma?

Ik hik aan tegen de maandelijkse bijdrage van € 12,- per maand aan Adobe. Verder niets ten nadele van PS en LR, maar ik vind € 144,- per jaar veel geld voor wat ik er als amateur van gebruik. Daarbij liggen er hier nog steeds een betaalde versie van LR 5 en PSE op werkloos op de plank. De oude LR blijven gebruiken om orde in de chaos te houden en PS vervangen door Affinity.

Van Affinity hoor ik tot nu toe dat het dé Photoshop killer is van dit moment. Er zijn heel veel tutorials op youtube en vimeo te vinden, maar de concentratie ontbreekt mij nog om die allemaal te bekijken. Een aantal dingen is mij nog niet duidelijk waar jullie wellicht zo het antwoord op weten.

- Kan ik dit programma vanuit Lightroom benaderen als plugin, net zoals ik nu naar Photoshop kan?
- En kan ik via de lagen foto's blenden? Ik bedoel dan niet alleen als HDR, maar ook oude foto's in de bestaande situatie monteren.
- Kun je vanuit Affinity plugins zoals de NIK collection benaderen?
- Een ander punt zijn de updates. Moet je bij Affinity voor elke update weer betalen of kun je die "gratis" downloaden.

En zo zullen er nog wel heel veel vragen opborrelen de komende tijd.


De komende tijd heb ik helaas genoeg tijd om in dit programma te duiken, dus ik ben benieuwd of een overstap nuttig is. Heel benieuwd dus naar jullie ervaring met dit programma!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Ik heb het geprobeerd, maar ondervond al het nadeel dat er geen Android app was om te synchroniseren. En kijk daar is Lightroom Classic CC natuurlijk wel meester in. Ik houd het er maar bij. Wat de kosten betreft valt het wel mee.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Robert14 schreefCOLONIk heb het geprobeerd, maar ondervond al het nadeel dat er geen Android app was om te synchroniseren. En kijk daar is Lightroom Classic CC natuurlijk wel meester in. Ik houd het er maar bij. Wat de kosten betreft valt het wel mee.
Er is inmiddels een versie voor de iPad. Een gok dat er dan ook een versie voor Android zal volgen?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

interessant item, ik lees even mee..
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Gisteravond toch eens de tijd genomen om op youtube tutorials te kijken. Ik ben nu enthousiast geworden over dat programma en ga de trialversie binnenkort uitproberen. Eigenlijk is een Lightroomachtige bibliotheekmodule het enige dat ik mis in het programma. Proberen dus, al was het maar om Adobe te prikkelen hun prijzen wat klantvriendelijker te houden. Stel dat ik dit programma 5 jaar gebruik, dan heb ik zo'n € 650,- bespaard. Dat is een leuk stukje optisch glaswerk :wink:
Kan ik dit programma vanuit Lightroom benaderen als plugin, net zoals ik nu naar Photoshop kan?
In een van de tutorials werd dat gedaan, daar zat Affinity in het plug in menu.
En kan ik via de lagen foto's blenden? Ik bedoel dan niet alleen als HDR, maar ook oude foto's in de bestaande situatie monteren.
Ja, gezien in een van de tutorials
Kun je vanuit Affinity plugins zoals de NIK collection benaderen?
Werd in een van de tutorials uitgelegd voor Apple, ik neem aan dat het dan voor Windows ook kan.
Een ander punt zijn de updates. Moet je bij Affinity voor elke update weer betalen of kun je die "gratis" downloaden.
Op hun website staat in de tekst verscholen dat de updates aan de updates (tot nu toe) all delivered to Affinity Photo owners for free zijn, dus gratis beschikbaar gesteld.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Een hoop tutorials bekeken en toen de trialversie gedownload.

Ik ben er van overtuigd dat dit een serieuze Photoshopkiller kan zijn, maar mijn computer (eens, lang geleden, een snelheidsmonster) voldoet niet meer aan de vereiste specificaties. Eerst moet ik dus de bankrekening plunderen en zoonlief om hulp vragen om de computer aan de eisen van deze tijd te laten voldoen.

Wordt vervolgd dus, maar waarschijnlijk niet op korte termijn.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar