Map utility, is Canon helaas mee gestopt

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

Moderator: Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikersavatar
pa3dgg
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 apr 2010 06:01
Locatie: Barendrecht

Canon is met ingang van 31 october gestopt.
Weet iemand een programma, wat hetzelfde doet?
Ik weet dat Lightroom ook zo iets zou doen, maar dat gebruik ik nooit.
En het Canon GPS "log file"werkt toch wel erg omslachtig.
En je kan net de GPS gegevens van je foto's omzetten, die al op je computer staan.
Ik zal wel tegen schenen schoppen, maar wat een arrogantie weer van Canon,
om te stoppen met het door hun zelf ontwikkelde en best veel gebruikte programma.
Groet, Arie

"Kort gezegd, de huidige Canon Map Utility-software wordt momenteel stopgezet. We weten de redenen niet, dus het heeft weinig zin om te speculeren over mogelijke oorzaken hiervan. Het goede nieuws is echter dat er een vervangende Canon is software beschikbaar, om te werken met GPS-logbestanden - het heet Canon GPS [Log File] -hulpprogramma en werd in februari als gratis download op de Canon USA-website geplaatst.

Het is niet letterlijk hetzelfde als het vorige Canon Map Utility - het is in feite een * ophaal- * en conversiesoftware en heeft zelf GEEN "mapping" -functionaliteit. Wat het doet, is Canon GPS-logbestanden converteren naar Google Earth-compatibele .KMZ-bestanden - die vervolgens kunnen worden gebruikt en gelezen door een groot aantal softwareprogramma's van derden. Het verliest dus het weergavegedeelte van de vorige Map Utility, maar nogmaals, dat zou voor de meeste gebruikers weinig problemen opleveren, aangezien verschillende oplossingen van derden om de door Canon gegenereerde .KMZ-bestanden op een kaart weer te geven direct beschikbaar zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Computers, Software & Websites”