Canon en Windows Wifi problemen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Volgens mij is het geen goed huwelijk tussen Canon en Windows wat Wi-fi betreft. Er is met mijn 6D Mk II en G9X soms op geen enkele wijze verbinding te krijgen, ondanks de (aanvullende) versie Utility 3. Ook Camera Window DC doet het regelmatig niet zonder kabel. Met de USB kabel geen enkel probleem en voor overbrengen van foto's kan je die eerlijk gezegd ook veel beter gebruiken. Gaat aanzienlijk sneller.
Via de smartphone en tablet (allebei Android) gaat het prima, maar Windows?? Het zal wel iets te maken hebben met regelmatige updates van Windows, maar vreemd is het wel.
Wat is jullie ervaring?
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik gebruik Eos Utility heel veel maar altijd maak ik verbinding met een USB kabeltje. Windows doet regelmatig updates en daar zal dan wel het probleem liggen i.v.m. wifi problemen. Canon heeft ook regelmatig firmware updates dat oplossingen geeft voor zulke problemen. Het je al eens op de site van Canon gekeken of er voor jou camera een firmware update is?
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

De laatste firmware zit in de camera's. Ik heb Wifi inmiddels toch weer aan de praat weten te krijgen met beide camera's. Het is voornamelijk of het apparaat herkend wordt in Windows. Soms is het gewoon verdwenen en moet je het via apparaat toevoegen weer installeren. Gaat misschien weer een tijdje goed nu. Het beste is toch een USB kabel te gebruiken. Met Android geen enkel probleem!
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Goed om te horen dat het weer werkt en hopelijk blijft de camera met windows het nu doen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar