fotostacking met Canon software DPP4

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Heerlijk nieuws, nu kan je ook aan fotostacking doen met Canon software Digital Photo Professional 4 (laatste nieuwe update), gratis van de Canon site te downloaden als je het serienummer van je Canon camera bij de hand hebt.
Dat was het goede nieuws, minder is dat het nog maar voor een beperkt aantal camera's werkt. Met de raw files van mijn Eos R werkt het in ieder geval heel goed, in de handleiding staat met welke camera's het werkt. Ik zou toch aan Canon willen vragen "komaan Canon, zorg dat voor alle Canon camera's werkt".
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Zijn die camera's die genoemd worden niet dezelfde camera's waarbij via het menu focus bracketing ingesteld kan worden. Nu werkt focus bracketing helaas ook niet bij alle lenzen. Maar als het werkt, werkt het prima. Ik ben wel blij met de mogelijkheid.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Zijn die camera's die genoemd worden niet dezelfde camera's waarbij via het menu focus bracketing ingesteld kan worden.

Dat zou best kunnen Piet. Het werkt in ieder geval ook met een reeks foto's die je achter elkaar genomen hebt voor stacking en dan met het programma samen voegt.
Anoniem 4

Het lijkt wat verwarrend. Fotostacking zat er in 2019 al in. De laatste update is ook al weer enkele maanden oud. De laatste versie is volgens mij 4.12
Misschien handig dat als je iets opmerkt over een nieuwe update om dan het versienummer te vermelden.

Overigens vraag ik me af in relatie tot een ander topic (over Luminar) wat je workflow is. Je beschikt nu over DPP 4, Luminar 4 en Lightroom 6. Heb je misschien ook nog Photoshop? In het topic over Luminar ga ik er even over verder.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dag Gerard, de laatste versie die ik nu op mij PC heb staan is Digital Photo Professional 4.9.0, deze heb ik gedownload met het serienummer van mijn Eos R camera. Ik gebruik ook nog Photoshop Elements 2020 en Premiere Elements 2020, die Elements programma's kan je nog gewoon kopen zonder huurverplichting. Ik heb er geen probleem mee om geld uit te geven voor een programma maar heb wel een groot probleem met een huurformule (is gewoon mijn persoonlijke afwijking, waarschijnlijk omdat ik graag een goed overzicht behoud van mijn bankrekening).
Alvast heel veel dank voor je opbouwende toelichtingen.
Anoniem 4

Hier kun je laatste versie 4.12.20.3 van 19 maart 2020 downloaden

https://www.canon.nl/support/consumer_p ... &language=
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dat is raar, bij Canon.be vind ik 4.9.0 als laatste versie. Alvast bedankt voor de link Gerard.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar