Nog 1 keer flitsen en ik vreet je op...

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Voor jullie wellicht minder leuk dan voor mij... Had mijn nieuwe lens binnen maar even getest met de hond als doelwit. Deze vond ik zelf wel geinig, maar das meer om de reactie van de hond :P

Afbeelding

Iemand enig idee of er blue-eye-reductie bestaat?
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

behalve dat ik de hond er door de blauwe ogen eng uit vind zien...

de scherpte ligt op het verkeerde punt..achter en onder de kop van de hond.

Ik zou bij goed en mooi licht de foto gewoon nog eens maken, zonder flitser..camera op ca. f8 of f7.1 en dan scherpstellen op de ogen... sluiterknop half indrukken en dan met sluiterknop half ingedrukt evt. goeie compositie zoeken..als je die hebt...klik...hebbes..

Succes!

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Ik snap hem niet..... ik zie de topic-titel nou niet bepaald terug in de foto...:(
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

@erik, dank je voor je tips. ik had inderdaad door dat de scherpte verkeerd lag ja. Ik zal je tips zeker gaan toepassen. Tja de blauwe ogen vind ik zelf ook erg jammer. Maar hij is in werkelijkheid niet zo eng hoor... Best een lief beest. Achja, voorlopig blijf ik nog een prutser :)

@soron, wellicht dat ik het zie omdat ik het beestje door en door ken.
Als ie zo kijkt... dan begint ie geirriteerd te raken. Ben na deze foto ook gestopt met hem als doelwit te gebruiken.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

No offense, maar volgens mij kon dit toch gewoon in http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 6&start=30 ?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

:oops: sorry... ik had hem eerst al op de verkeerde plek gezet maar snel weer weggehaald, dacht dat hij hier wel kon... Zal dit soort dingen in het vervolg daar plaatsen :)

(no offense taken!)
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

voor wat betreft de blauwe ogen, misschien is het beestje al wat ouder en zie je een vorm van staar zitten in de ogen.

Had mijn hond ook, normaal zag je het niet, maar op foto met flits zag je de staar bijna zitten, gelijk aan dit.
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

marx schreefCOLONvoor wat betreft de blauwe ogen, misschien is het beestje al wat ouder en zie je een vorm van staar zitten in de ogen.

Had mijn hond ook, normaal zag je het niet, maar op foto met flits zag je de staar bijna zitten, gelijk aan dit.
Hij begint inderdaad staar te krijgen ja. Ik had alleen niet verwacht dat je dat zo goed zou zien met een flits. Ik zal de raad van vorige poster maar opvolgen en het opnieuw doen met daglicht :)

Hoop alleen dat ie dan weer bereidt is met zijn tong in zijn neus te peuteren ;) Zal nog een hele opgave worden.
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

SantaX schreefCOLON ....Achja, voorlopig blijf ik nog een prutser :) ....
Ach, ik ben d'r ook zo een. Maar prutsers moeten er ook zijn, anders kun je de goeie niet herkennen ;-)

collega-prutser Mich.
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Hey dat is toevallig! Uit geleen zie ik! Zit zelf in Stein! Dat is wel leuk joh, een collega prutser op een steenworp afstand :)
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
patrickm
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 924
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2004 14:37
WoonplaatsCOLON Good Ol'vienna
CONTACTCOLON

SantaX schreefCOLON
marx schreefCOLONvoor wat betreft de blauwe ogen, misschien is het beestje al wat ouder en zie je een vorm van staar zitten in de ogen.

Had mijn hond ook, normaal zag je het niet, maar op foto met flits zag je de staar bijna zitten, gelijk aan dit.
Hij begint inderdaad staar te krijgen ja. Ik had alleen niet verwacht dat je dat zo goed zou zien met een flits. Ik zal de raad van vorige poster maar opvolgen en het opnieuw doen met daglicht :)

Hoop alleen dat ie dan weer bereidt is met zijn tong in zijn neus te peuteren ;) Zal nog een hele opgave worden.
noch beter: Indirect flisten ( een goede raad sowieso bij alle fotos ...)
[size=75]20D, EFS 10-22, Tamron 28-75 2.8 XI LD, Sigma 70-200 EX 2.8 HSM, Canon 28-300 USM IS L, Canon TC2.0, Sigma 105 EX 2.8 Macro,BG2
EX420,CT45
300D EFS 18-55, EF 75-300 III, EF 50 1.8 MKII, BG1
[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar