Zomaar in de tuin

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Giantdlu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 00:13
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Zat ik gisteren lekker op de bank komt deze dame voorbij. Ik heb ze uit de losse hand geschoten.

Afbeelding

Afbeelding[/url]
Gebruikers-avatar
meindertvd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam

De foto's zijn beide niet echt scherp, maar ik heb de indruk dat dit vooral door verkleinen achteraf komt. Heb je ze online verkleind? Dat geeft meestal niet zulke mooie resultaten. Probeer het eens in een fotobewerkingsprogramma, eventueel kan je na verkleinen dan nog wat vescherpen. Je mag hier foto's plaatsen van max. 900 pixels, deze mogen best groter.

Daarnaast staat de vogel iets te centraal. Een foto wordt meestal interessanter als je het onderwerp op 1/3 van de hoogte en/of breedte zet. Ook is het vaak mooier als het onderwerp de foto 'inkijkt' (als het ogen heeft natuurlijk he :wink: ). Dat opent perspectieven voor de eerste foto: Als je daar wat weghaalt van de linker- en bovenkant, je kan de verhouding 3:2 dan bewaren, dan zal je zien dat je een veel mooier plaatje krijgt.

Voor foto 1 kan je hetzelfde doen, maar dan aan de rechterkant. Ik vind deze echter niet zoveel toevoegen aan de eerste foto.

Mooi beestje wel, aparte verschijning in je tuin lijkt me.
arjan t
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 300
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2005 17:11
WoonplaatsCOLON Hulsen (Overijssel)

Mooie sperwer zeg, alleen jammer dat die niet scherp is en dat je geen exif noemt. Mocht je 'haar' nog eens tegenkomen gebruik dan een hogere iso- waarde en een hogere sluitertijd. Dan is de kans dat je foto scherper wordt, vele malen groter.

En voor het toepassen van de regel van derden ga ik ditmaal met meindert mee.

groeten,

Arjan.
Eos 7d + 350d. canon 100mm F2.8 macro + Tamron 28-75 + canon 70-200 IS F4,0L + canon 300mm F4.0 IS L + canon 1.4 teleconverter + canon 24mm F2.8 + Tokina 12-24 + canon 50mm 1.8 II + sigma 50mm macro + canon 17-40L
Giantdlu
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 00:13
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ik heb ze genomen vanuit mijn woonkamer, wanneer ik naar buiten was gegaan was ze niet blijven zitten. De ramen waren nog nat van de regen dus denk ik dat hier de problemen zijn met het scherp stellen. Ik had weining tijd om de juiste instellingen te vinden dit was een situatie van nog geen minuut en toen was ze al weg. Helaas heb ik nog niet die ervaring met mijn camera dat ik dit ff snel kon aanpassen. Ik was al blij dat ik hem in de buurt had liggen.

Dank je voor de tips kan hier zeker iets mee.

Dennis.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar