Ook alweer wakker!

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
moemoh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2010 17:31
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Een paar dagen gelden liep dit kleine egeltje wat waggelig over de stoep, midden op de dag. Die zijn dus ook alweer wakker! Deze is erg mager en rochelt, we brengen hem morgen naar Opglabbeek waar een wildedierenopvang zit. Ik weet dat de foto niet geweldig is maar ik wilde hem jullie laten zien ......


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158857[/img]
" And remember: no matter where you go, there you are." (Confucius )
Gebruikers-avatar
mriessen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2007 22:14
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Ik vind hem leuk :D Wat een slaapkoppie..
Groet,
Markus

Canon EOS 7D Mark II met een grote glazen bol..... ;-)
Gebruikers-avatar
Joker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2010 23:08
CONTACTCOLON

leuk!
Canon 50d + Tamron AF 17-50mm F/2.8 + Canon EF100mm F/2.8 Macro USM
Q_vdBerg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2009 16:33
WoonplaatsCOLON Utrecht

Ooooh, wat een lieverdje zeg! :roll:
Hele scherpe foto ook! :wink:

MVG Quinty :D
Ik heb een Canon 50D! Since 06.08.'09.
Q_vdBerg
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2009 16:33
WoonplaatsCOLON Utrecht

Wat ik nog even wil toevoegen is een klein puntje van kritiek,
de hand is een beetje overbelicht voor mijn gevoel?
Evenals de rechterkant?
Maar hij blijft leuk en schattig. :roll:
MVG Quinty :D
Ik heb een Canon 50D! Since 06.08.'09.
Gebruikers-avatar
Denise1000D
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2010 00:45

Aaaah! Lief! :D
Canon 1000D, EF 24-105mm F4 L IS USM, EF-S 18-55mm, EF 75-300mm
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Ach wat een schatje!
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Dennis P
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2009 15:47
WoonplaatsCOLON Zwolle

Het blijven leuke beestjes.

En de leukste dingen aan zo´n diertje komt ook terug in de foto. De scherpe stoere stekels. Maar als je het kopje ziet is het stoere gelijk weg en zie je hoe lief en kwetsbaar een egel eigenlijk is. Wel is de hand over belicht, maar goed, je gaf zelf al aan dat het kwalitatief geen top foto is. Toch leuk dat je ´m geplaatst hebt.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Zoals gezegd, de foto is niet geweldig. Maar wat ik me afvraag is wat jou heeft doen besluiten dit beestje uit zijn natuurlijk omgeving weg te halen en in een opvang te stoppen?
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Erg schattige foto, die hoeft niet altijd techisch perfect te zijn ;)
Is het zo duidelijk dat het egeltje er slecht aan toe is?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Slechte foto hoor. Het beestje staat erop, maar daar heb je het mee gehad ook. We blijven een fotografieforum en ik heb het idee dat deze is geplaatst omdat je een egeltje hebt gezien.

Maar d'r kon fotografisch toch wel meer uitgelaald worden? Zoals al eerder wordt gezegd is de hand overbelicht en rechtsboven ook.
Lichte plekken in een foto trekken de aandacht, zeker als ze overbelicht zijn.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
moemoh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2010 17:31
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal voor de commentaren.
Eerst maar de strengste:
@Dejong1racing: je hebt helemaal gelijk, het is geen goeie foto. Maar ik vond het egeltje er wel leuk opstaan en heb gezocht naar de afdeling snapshots, die kon ik niet meer vinden. Dacht wel dat ik die ooit gezien had .... Ik besef dat dit een fotoforum is dat de lat behoorlijk hoog legt en ik zal de laatste zijn die gaat proberen die kwaliteit naar beneden te halen. Ik had eigenlijk gedacht dat je wel gezegd zou hebben dat je hem verplaatst had, maar er is dus geen rubriek waar we zulke foto's ook kunnen zetten. Misschien kan er zoiets komen? De funnypictures staan er toch ook om gewoon iets leuks te laten zien? Ik wil niemand voor het hoofd stoten door slechte foto's te plaatsen ..... En kennelijk vinden veel mensen het leuk als ze ook zulke foto's kunnen bekijken. Maar jij hebt hier absoluut het laatste woord, dat ga ik echt niet betwisten. Ik ben blij met het feit dat je me erop wijst dat overbelichte plekken opvallen in een foto, ben over het algemeen ook erg kien op overbelichting, maar om hier het gezichtje duidelijk te krijgen moest ik flitsen en daar houden egeltjes niet van ....
Alle mensen die zich zorgen maken over het weghalen van egeltjes uit de natuur: dit diertje viel ongeveer van de stoep onder onze auto en was duidelijk niet in orde, ze horen ook niet overdag rond te scharrelen. Toen we hem opvisten rochelde hij duidelijk hoorbaar. Vadaag gaat hij in Opglabbeek onder de lamp en zal vermoedelijk medicijnen krijgen, hij is veel te licht en verder ben ik blij dat hij met dit hondeweer veilig en warm ligt. Overigens is dit wel erg off-topic en dat is denk ik ook niet in orde ....
" And remember: no matter where you go, there you are." (Confucius )
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

slecht geslapen jeroen :wink:
normaal ben je heel wat subtieler. Mag best vind ik, qua testcase en richting TS die nog geen 2 mnd hier rondzwerft....

on topic: leuk egeltje, vertederende foto, maar fotografisch valt er inderdaad nog wel wat meer uit te halen. Misschien zijn de lichte plekken in PS nog wat te corrigeren? En iets meer scherptediepte was m.i. mooier geweest.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

moemoh schreefCOLONhij is veel te licht ....
mmm....vreemd, dan zou je juist verwachten dat de handen onderbelicht zouden zijn. :mrgreen:
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
moemoh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2010 17:31
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Moest hier even over nadenken, maar heb het uiteindelijk begrepen. Nog niet helemaal wakker, misschien .....
" And remember: no matter where you go, there you are." (Confucius )
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

moemoh schreefCOLONIk besef dat dit een fotoforum is dat de lat behoorlijk hoog legt
De lat ligt hier helemaal niet hoog hoor
moemoh schreefCOLONDe funnypictures staan er toch ook om gewoon iets leuks te laten zien?
Zullen we hem dan daar maar bijzetten?
knoet schreefCOLONslecht geslapen jeroen :wink:
normaal ben je heel wat subtieler. Mag best vind ik, qua testcase en richting TS die nog geen 2 mnd hier rondzwerft....
Valt wel mee hoor, maar wanneer je een foto in Testcase plaatst, dan doe je dat ook om serieus commentaar te krijgenn. Niet om te horen hoe schattig het egeltje is toch?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
moemoh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2010 17:31
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ja, je hebt gelijk, ik begrijp waarom je hem in funny pictures wilt zetten of gaat zetten of vindt dat ik hem gezet had moeten hebben. Ik dacht alleen dat dat gedeelte voor grappige foto's was, dus foto's waar je om kunt lachen. Als ik weer eens zo'n foto heb zal ik hem daar zetten, dat bespaart jou een hoop ergernis. Ik zal het wel ooit leren....
" And remember: no matter where you go, there you are." (Confucius )
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONValt wel mee hoor, maar wanneer je een foto in Testcase plaatst, dan doe je dat ook om serieus commentaar te krijgenn. Niet om te horen hoe schattig het egeltje is toch?
helemaal mee eens, maar
dejong1racing schreefCOLONSlechte foto hoor.
vond ik wat directer / minder opbouwend dan ik van je gewend meen te zijn, vandaar. Maar mogelijk was het je voorgevoel over de wedstrijd die middag :mrgreen: :mrgreen:
[size=84]onderschrift[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar