Commentaar op de opdracht van de maand februari 2013

De maandelijkse wedstrijd om de beste foto's. Voor de leden en door de leden.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Wedstrijdleiding

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's. Bovendien zijn er huisregels over het deelnemen aan de fotowedstrijd.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Beste medeforummers,

Hier kunnen jullie alles kwijt mbt de opdracht van de maand februari 2013.
Uiteraard gaan wij er van uit dat e.e.a. op een nette wijze gebeurt.............
Heel veel succes toegewenst!
Met de aanvullende opzet(2 foto's per forumlid) hopen we dat het enthousiasme weer behoorlijk mag stijgen! :D :D :D :D

De wedstrijdleiding :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Beste forummers,

Diverse keren heeft de wedstrijdleiding een noodkreet laten horen tav de wedstrijd van de maand.
Blijkbaar doen we toch iets verkeerds :( :( :( :( :( :( :( .
Het resultaat van dubbel mogen inzenden, heeft voor februari 8 platen opgeleverd.............
Dit en de ongerieflijke balans binnen de wedstrijdleiding halen mijn eigen motivatie en enthousiasme overhoop :shock: :shock: :shock: .
Ik probeer mijn best te doen om e.e.a. te kunnen, te willen continueren........................................... :oops: :oops: :oops:

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 3

Misschien dat de opdracht 'Liefdevol' een beetje zweverig was?
Ik roep maar wat, maar ik kon er ook niks bij verzinnen. Ja, uit mijn archief misschien, maar dat is niet de bedoeling.
Ik vond het typisch zo'n opdracht van een foto- of schildercursus ergens diep in Frankrijk.

Vraag me niet om een beter onderwerp, ik zou het ook niet zo 1-2-3 kunnen verzinnen, maar misschien dat dit een van de redenen zou kunnen zijn van een slechte respons.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Misschien heb je deels gelijk Gabriël, maar ook andere maanden hadden we te kampen met (veel te) weinig inzendingen, of waren die ook te zweverig?
Dat het op deze wijze niet meer "leuk" is om te doen, moge duidelijk zijn.
We proberen iedere maand een fraai en verfrissend onderwerp te bedenken en niet te veel terug te vallen op doublures.
Maar misschien moeten we maar iedere keer een simpele opdracht kiezen die al 20 keer gebruikt is.
Zeggen jullie het maar................
In ieder geval dank je wel voor je ondersteuning Gabriël.
Doet goed!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Jullie kunnen jullie stem weer loslaten in het volgende topic:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 4&t=106812" onclick="window.open(this.href);return false;

Stem, stem, stem, stem, stem.....................................
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Net gestemd. Weet je waarom: omdat hij nog te zien was in mijn nieuwe berichten.
Ik kom eigenlijk alleen via die deur hier naar binnen, kijk over de onderwerpen, lees er een paar, en ben weer weg (Er is hier vast wel iemand die kan zien hoeveel procent op deze wijze binnenkomen).
Maar als ik een paar dagen hier niet ben geweest, heb ik 2 of meer pagina's met nieuwe berichten, en die ga ik niet allemaal bij langs.
maw Er is geen enkele trigger die mij doet herinneren dat er een fotowedstrijd is.
Is het niet mogelijk om posts (denk aan fotowedstrijd, maar ook nieuws/belangrijke berichten van de crew/mods) bovenaan in de nieuwe berichten te laten zien?
Als dit er enkele zijn, hoeft dat in mijn beleving niet storend te zijn.
Misschien kun je dan ook meteen het onderwerp van de foto opdracht in de Berichttitel verwerken, nu staat er alleen opdracht voor de maand ..... .
bv Opdracht voor de maand februari 2013: Liefdevol.
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ja, lastig. Liefdevol, wat moet je er mee.
De echte creatieve fotograaf weet er misschien raad mee. Maar lang niet iedereen.
K'ben in ieder geval direct afgehaakt. Zag de maakbaarheid van de uitdaging niet direct op het netvlies.

Wellicht meer kiezen voor herkenbare begrippen: transport, architectuur, dieren, etc.
En dat zou je dan - bijvoorbeeld voor transport - weer kunnen splitsen in trein, vrachtauto, schip, fiets, etc.
Deze alledaagse onderwerpen lijken mij meer aansprekend en zijn ook altijd "bij de hand".
Kan zo een lijst maken waarmee je 10 jaar vooruit kunt.

Het zijn maar wat gedachten .....
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mensen zijn ook maar dieren :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

boels069 schreefCOLONMensen zijn ook maar dieren :wink:
Dit is toch wel met een hele vette :wink: :wink: ?
Was het maar zo . . .

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Breek me de bek niet open :twisted:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Jo, ik kan me jouw gevoel wel voorstellen. Je steekt ergens energie in en de reacties zijn dan wat lauw.
Vervelend, maar geef de hoop niet op !
De suggesties die gedaan worden zijn echter wel waardevol.
Misschien dat de fotowedstrijd, (maar ook de expo) wel als sticky elke maand bovenaan worden geplaatst kan worden ?
Het onderwerp bepaalt inderdaad natuurlijk voor veel mensen of ze er wat in zien of niet. Deze maand had ik ook niet direct 1,2,3 een beeld bij. Je moet het dan maar net tegenkomen.
Dus als een onderwerp iets makkelijker is, zoals Geelduikbootje voorstelt, komen er misschien wel meer reacties.
Ik zou zeggen, Geelduikbootje, maak de lijst en PB 'm naar Jo :D
Verder hoop ik dat er meer mensen reageren op deze post en met goede of leuke ideeen komen, zodat de fotowedstrijd gewoon blijft bestaan.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Denk dat met het onderwerp helemaal niets mis is, net als met de vorige onderwerpen.
Verder denk ik dat Karel een punt heeft. Velen, waaronder ik komen binnen via "laatste berichten", wanneer je elke dag kijkt, zoals ik hoeft dat geen probleem te zijn. Sla je enkele dagen over, moet men zich door een woud aan berichten "worstelen". Ook het idee van Karel, een grote banner, die je eraan herinnert dat er een maandopdracht is, lijkt me niet verkeerd.
Jo, ik begrijp je frustratie, want ook jij steekt er de nodige vrije tijd in. Kan me zo voorstellen dat je dan worstelt met de vraag of er nog wel behoefte is aan een wedstrijd. Ik denk het wel. Zie altijd weer mensen, die blij zijn met hun podium plaatsen. Ik zou zeggen laten we het nog eens proberen.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mag ik de eerste zijn die de winnaars van de opdracht van de maand februari 2013 kan feliciteren.
En dat Karina met plaats één en twee haar periode als wedstrijdleider afsluit, is voor mij een teken.
Dank je wel voor je inbreng en inzet Karina. Een dikke vette knuffel van mij........................... :oops: :oops: :oops: :oops:
Rutger natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je 3e plek!!!!!!! :D :D :D :D


Jo :wink: :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Anoniem 4

Mijn hele werkzame leven was één grote wedstrijd. Die strijdbijl heb ik nu begraven.
Strijd voor erkenning, waardering etc. laat ik graag over aan de nieuwe generatie.
Daar zie ik er trouwens steeds meer van op het forum verschijnen.
Wellicht moeten de wedstrijdopgaven meer daarop gericht zijn.
Uitdaging voor nieuw jong bloed in de wedstrijdleiding? Wie durft.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Dank je wel Jo, ik had nog nooit meegedaan en dan nu op plek 1 e 2 eindigen....ook de stemmers bedankt.
En Jo dank je wel voor je prettige samenwerking, ik heb enorm veel gehad aan jouw de afgelopen periode die zeker niet makkelijk was voor mij. Grote dank.
Enne Rutger gefeliciteerd met plaats 3.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Bedankt Karina voor je inzet en tegelijk met deze mooie foto's die je deze ereplaatsen opleveren :) .
Rutger natuurlijk ook proficiat.

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Karina, jouw foto heeft terecht gewonnen, van harte gefeliciteerd joh!!
En ik ben blij dat ik ook nog een klein plekje naast jou op het podium mag vervullen :D
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Rocker schreefCOLONKarina, jouw foto heeft terecht gewonnen, van harte gefeliciteerd joh!!
En ik ben blij dat ik ook nog een klein plekje naast jou op het podium mag vervullen :D
:mrgreen:

Dank je wel Rutger en Jan. :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar