De kat in de boom.

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hallo,

een aantal weken geleden was ik al vroeg met hond en camera op stap in de hoop wat foto's die de moeite waard waren te kunnen maken. Al heel in het begin van de wandeling kwamen we een kat tegen die de benen nam en een boom invloog.
Door de foto die ik van hem nam te combineren met een foto van een zomerochtend kreeg ik deze plaat. In de foto van de kat is het contrast sterk verhoogd om details zoveel mogelijk weg te werken, en hinderlijke stukken zijn met zwart penseel bijgekleurd. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

41951

Bedankt voor het kijken,
groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Hij is wel leuk. Ik vraag me alleen af of de positie en houding van de kat wel natuurlijk overkomen. Hij lijkt op een tak te zitten aan z'n houding te zien alleen die tak is zichtbaar.
Maar met of zonder kat: het iss een mooi plaatje.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

De kat zat echt gewoon zo in de boom, daar heb ik niks aan gedaan. Dat zijn houding vreemd lijkt komt mogelijk door de hoek waaruit de foto genomen is.... Kat zit achter de stam op een soort knobbel, overgebleven na een snoeibeurt.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Nog mooier was geweest als die kat op een tak was gaan zitten. Maar aangezien er niets zo eigenwijs is als een kat is het onbegonnen werk om hem/haar dat te vragen :roll:

Zonder gekheid, ik vind de silouetwerking tegen deze achtergrond heel geslaagd! Aan de dikke staart te zien heb je het beestje trouwens aardig laten schrikken :mrgreen:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Ik vind het wel een mooie foto. Mijn opmerkingen.

Aangezien je zelf aangeeft toch achteraf de foto bewerkt te hebben kun je naar mijn visie beter gebruik maken van de theorie van de 'rule of thirds'. Ik zou de kat dan iets meer positioneren in de rechter bovenhoek. Dat geeft vaak voor de meeste kijkers een aantrekkelijker beeld. Nu zit de kat imo op een minder dominant punt in je foto. Maar goed is mijn persoonlijke mening.

Voor de rest voegt het kleine zwarte takje rechtsonder niets toe en is afleidend. Ik zou dit ook buiten de foto houden.

Groet Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Michel, ik denk dat je gelijk hebt, dat dat een beter bekijkbaar plaatje had gegeven. Maar omdat ik er ook nog een beetje leuk model boom aan over wilde houden is het dit geworden. Het zijn twee foto's over elkaar, en er was eenvoudigweg niet meer boom aan de linkerkant. Ik kan dat natuurlijk bijshoppen maar ik wilde er zo weinig mogelijk aan doen.... dus werd het dit. En het kleine zwarte takje rechts vond ik juist wel wat hebben, geeft naar mijn idee net iets meer diepte in de foto.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ah, oke. Ik dacht dat de boom + achtergrond één foto was en de de kat er los was in gemonteerd.
Niet goed gelezen. Mijn fout...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi gedaan!
Takje rechts zou van mij ook weg mogen. Met mijn vinger ervoor maakt het niet echt uit wat diepte betreft.

De kleuren zijn mooi en de achtergrond past zo goed, dat het 1 foto lijkt te zijn.
Had je er niets over gezegd dan had niemand het geweten denk ik.
Knap hoor
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Wat leuk dat je de werking van het takje uitgeprobeerd hebt, Dave.... ik heb dat zelf ook een paar keer zo bekeken.. soms vraag ik me weleens af of we ooit nog normaal naar een foto kunnen kijken!

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

madelief schreefCOLONsoms vraag ik me weleens af of we ooit nog normaal naar een foto kunnen kijken!

Groetjes,
Elsbeth.
Haha... precies wat mijn vrouw steeds tegen mij zegt sinds me meer met fotografie ben bezig gaan houden :)
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een mooie sfeervolle foto. Ik zou misschien de zon nog wat proberen af te zwakken, want die trekt nogal mijn aandacht
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar