graag feedback op bewerkingen

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
santos_05
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2014 09:57

Ik vind het erg leuk om foto's te bewerken, maar niemand die feedback geeft of het wel of niet mooi is. Natuurlijk doe ik het voor mezelf, maar ik ben wel eens benieuwd naar input van anderen over bijv. de compositie, de foto zelf (het zijn namelijk eigen foto's) en de bewerking.

Originelen komen zo van de camera...

Afbeelding

Origineel:
Afbeelding



Afbeelding

Origineel:
Afbeelding

Afbeelding

Origineel:
Afbeelding

Afbeelding

Origineel:
Afbeelding


Afbeelding

Origineel:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op santos_05, in totaal 5 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Kritisch om te helpen:

1. De foto heeft geen rustpunt. Een onderwerp waar je ogen automatisch naar kijken. De crop vind ik dan ook niet logischer. Qua kleur ook onnatuurlijk. (smaak)
2. Verre de mooiste van deze serie. Zwart/wit omzetting mag iets meer contrast en blur aan de rechterkant iets te veel van het goede.
3. Lichte vignet met z/w vind ik persoonlijk iets minder. Ik zou persoonlijk donkere vignetting toepassen en meer contrast ivm z/w.
4. Ook een heel aardige foto met een mooie natuurlijke perspectief lijn erin van de dakgoot en lampen. Stapje naar links en een groter diafragma? ;)
5. Veel te veel saturatie. De originele vind ik mooi van kleur. Wellicht iets contrast erbij. Qua crop zou ik alleen het takje rechts onder weghalen.

Hopelijk heb je er iets aan. Ga vooral zo door!
Groet,
Bas
Laatst gewijzigd door 3 op Beasar, in totaal 5 keer gewijzigd.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
santos_05
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2014 09:57

Bas, dank je wel voor je feedback, hier heb ik zeker wat aan.

Had 2 foto's erbij gezet, maar helaas niet op 4 en 5 (per ongeluk tussenin...) sorry, niet handig van me

Maar 3 is dus nu 5 ;-)
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Aangepast... :)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Een goede na bewerking kan een foto de juiste sfeer versterken, bij foto 1 wordt de oude uitstraling versterkt maar de uitsneden maar het ook met origineel vrij druk en rommelig.

Foto 2
Het grote meisje knijpt haar ogen dicht tegen de zon en dat komt minder mooi over, het zwart/wit is mooi maar kan beter, de wazige gloed rechts voorin is dan weer minder.

Foto 3
Ook hier geprobeerd om een oude uitstraling te krijgen maar het is het nog niet helemaal

Foto 5
Te ver doorgeschoten, zeker met het onderwerp.
Zou het iets anders zijn (geen natuurlijk iets) zou het misschien beter uit pakken.

Dit alles is natuurlijk heel erg afhankelijk van je persoonlijke smaak, zo ook mijn mening.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar