De bliksem en het hoogste punt ?

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Even een vrije bewerking.
De bliksem slaat bijna alijd in het hoogste punt ? toch? :-) :roll:
Tja in deze bewerking klopt dat toch weer niet helemaal ach laat het allemaal maar lekker tegenstrijdig zijn :wink:

Foto 1 is de dag uitvoering en foto 2 is de nacht uitvoering.

Ik begrijp dat dit niet ieder ze smaak is :cry: maar ach ook daar val mee te leven geen reden om dan maar weer niks te doen :wink:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109304[/img]1

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109305[/img]2

Groeten Cor....
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Cor, ik vind het zeker artistiek en mooi, maar kan je de orginele foto ook plaatsen zodat ik kan zien wat je allemaal via beeldbewerking kan doen. En helemaal leerzaam : een beknopte beschrijving van wat je allemaal hebt gedaan (als dat beknopt mogelijk is) om zo'n eindresultaat te krijgen.
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

kiran schreefCOLONCor, ik vind het zeker artistiek en mooi, maar kan je de orginele foto ook plaatsen zodat ik kan zien wat je allemaal via beeldbewerking kan doen. En helemaal leerzaam : een beknopte beschrijving van wat je allemaal hebt gedaan (als dat beknopt mogelijk is) om zo'n eindresultaat te krijgen.
Het is beetje lastig uitleggen omdat ik veel puur visueel doe, elke verandering save ik wel, en ga dan steeds en stapje verder.

Maar hier toch een poging tot uitleg:

Dit is de basis foto
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=109308[/img]

Het bovenste gedeelte word gemirrord eigenlijk dubbelgemaakt en weer aan elkaar gezet,daarna een crop links er iets af om rechts meer ruimte te maken daarna zijn er twee verschillende bliksems ingezet omjuist het mirror effect weer wat tegen te spreken tbv de compo is de foto lengte aangepast zonder aspect ratio zodat het wat lekkerder weg kijkt.

Foto 2 is de zelfde basis alleen het kerkje omgedraaid met levels en shadow highligts de nacht gecreeerd icm de losse rgb kleuren en dmv lamunatie selectieve kleurenophelderen .

Groeten Cor..
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
Gebruikers-avatar
dubbelaa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2008 14:49
CONTACTCOLON

Hoi Cor,

Van dit soort fotografie heb ik nog geen kaas gegeten. Maar ik vind het wel heel boeiend. Wat heb je dat prachtig gedaan. Ik ben onder de indruk.
En fijn dat je uitlegt hoe je het gedaan hebt.
Ik vind de nacht uitvoering het best. Gewoon gevoelsmatig.

Groetjes Anne
EOS 550D , 24-105mm IS L lens, 100mm IS L macrolens, kitlens 18-55mm IS, 70-300mm IS USM, flitser 430EX
www.annemarievanalem.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Cor, ik kan het redelijk volgen (maar doe het je nog lang niet na), maar hoe maak je die bliksem? Teken je erin, haal je die uit een andere foto, of is het een soort extra functie in je bewerkingsprogramma?
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

De bliksem is dus nep... niet mijn ding. Heb pas een echte bliksem weten te vangen. Dit is meer Photoshop, dan fotografie.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

sdirkx schreefCOLONDe bliksem is dus nep... niet mijn ding. Heb pas een echte bliksem weten te vangen. Dit is meer Photoshop, dan fotografie.
Daarom heet deze rubriek ook digital art :wink:
De bliksem vangen op op een haantje van een kerk is een kans op ???
Ik denk dat de kans van het winnen op de jackpot van de staatsloterij groter is :roll: :wink:

Cor, ik kan het redelijk volgen (maar doe het je nog lang niet na), maar hoe maak je die bliksem? Teken je erin, haal je die uit een andere foto, of is het een soort extra functie in je bewerkingsprogramma?

Kiran ik gebruik veel foto progammas in photocal impact zit een optie creatief lichting waar veel opties zitten oa bliksem daarkan je talloze varieaties maken qua plaats kleur aantal zytakken licht sterkte eigenlijk weer een een progamma op zich dat word dan weer over je foto heen gezet.

Beide bedankt voor de reactie hopelijkheb ik het educatief wat duidelijker gemaakt.

Groeten Cor...
Bekijk ook eens mijn fotowebsite: www.corpennekamp.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Cor, het is me duidelijk. Nogmaals dank voor je uitleg en ik ben benieuwd naar wat je nog gaat maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar