Porto

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Toch en hernieuwde poging, hopen dat er nu niets misgaat met back-ups etc. De foto's zijn gemaakt in Porto, Portugal. Als voetbalfotograaf toch een beetje uit mijn comfortzone zo in de stad.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Op speciaal verzoek van Illuminatus ;)
5.
Afbeelding
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Anoniem 4

In het topic "Oeps" over de problemen op het forum had ik al laten weten:
Had ik echt gisteravond een uitgebreide reactie gegeven op je foto's uit Porto. Korte samenvatting: de eerste vond ik erg fraai en kleurrijk, maar heb je toch het advies gegeven om die kant in panorama te fotograferen.
De tweede (lighthouse) vond ik qua uitsnede en compositie heel mooi en beter dan vele andere die ik daarvan gezien heb.
De derde was mij iets te druk, geen rustpunt.
De laatste (zwart-wit trappen) was heel bijzonder, mooie omzetting. Heel moeilijk om te maken. Misschien in de nabewerking met wat tegenhouden en doordrukken nog iets te verbeteren.
Helaas geen foto van de andere kant, met de Port-huizen. Mis ook die van de brug die beide kanten verbindt, ook al is die overbekend en net zoveel gefotografeerd als de Eiffeltoren.
Al met al heb ik met plezier gekeken.
Hoop dat ik het hiermee een beetje goed maak.
Ik ben blij met je toevoeging, want die is echt karakteristiek voor Porto.
Hij is best lastig om te fotograferen (een goede plaats te vinden voor een mooie compositie), maar hij staat er keurig op. De verlichting geeft er nog een extra dimensie aan.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Top dat je de moeite nogmaals hebt genomen! ;)

Mooie serie foto's. Ik vind foto 1 in de huidige vorm erg mooi. Ik heb niet het gevoel dat ik er liever een panorama van zou zien, in de huidige vorm komt het hoogteverschil mooi tot zijn recht. Foto 2 vind ik ook erg mooi.

Voor de rest sluit ik me aan bij Illuminatus, die heeft al perfect verwoord wat ik er van zou kunnen zeggen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik zal ook een reactie schrijven, al weet je allang wat ik ervan vind :)

#1 vind ik een bijzonder interessante foto, hij heeft iets dat ik niet onder woorden kan brengen. Wat betreft de compositie ga ik een beetje tussen de beide bovenstaande reacties in zitten, een tikkie breder was misschien ik mooi geweest.
#2 heel fijne compositie, neigt naar een spiraal en dat doet het altijd goed, niet waar. Wat de plaat m.i. echt bijzonder maakt is het licht.
#3 Volgens mij hink je hier op twee benen. Het verlichte kunstwerk en het gemeente huis. Op zich passen ze denk ik goed bij elkaar. Het komt alleen wat recht van voor over. Ik mis een lijn in de foto. Kon je het kunst werk daarvoor gebruiken? (toen ik daar was, was het overdag en stond ik op mijn er zo juist me opgehouden camera te schelden).
#4 Echt een heel fijne. Ik ben wel benieuwd wat Illuminatus nog wil versterken d.m.v. doordrukken en tegenhouden
#5 Heel fraai hoe het licht op de brug en op het water valt. Het enige wat me een beetje stoort is het bootje, en dan vooral het verlichte achterdek. Trekt net iets te veel mijn aandacht.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar