Doorkijkje in hartje Utrecht

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peterhaandrikman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 29 Okt 2013 13:19
WoonplaatsCOLON Emmen

Hallo,

Hierbij wil ik mijn eerste foto posten :D
Een leuke doorkijk in de late middag midden in Utrecht.

AfbeeldingIMG_0370skopie by peterhaandrikman, on Flickr
Met vriendelijke groet,
Peter Haandrikman
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

An sich vind ik het doorkijkje wel goed gezien, maar ik heb een paar punten waar je een volgende keer beter op kan letten. Maar het blauwe verkeersbord met de graffiti valt uit de toon, vind ik. En de warme kleurstelling spreekt me niet zo aan. Maar Utrecht heeft zoveel mooie plekken, meer dan genoeg om weer lekker voor op uit te gaan!
Ik zie dat de foto met ISO 400 is gemaakt, bij F5.0 en een sluitertijd van 1/60. Ik zou hierbij waarschijnlijk kiezen voor een lagere ISO waarde, een diafragma van minimaal F8.0. Hierdoor zou je kunnen voorkomen dat het gedeelte boven de voorste lantaarn en het dak (te) overbelicht is geraakt, waardoor er details van de schoorsteen en de takken zijn wegbelicht.

Succes bij het maken van je volgende fotos! Laat ons de resultaten maar zien!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo Peter,
je toont hier een leuk doorkijkje, met een open kader als achtergrond.
Het meeste wit in de foto toont hier een beetje romig, maar het middelste achterspatbord lijkt weer O.K.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Genoeg te zien en ook goed gezien. Dat er maar meer van zulke mogen volgen. Ook met zulke verkeersborden welke toch het rustpunt van de foto lijkt te zijn. Utrecht ten top dus prima. De tip van Erik is prima, maar dan had je wel op statief moeten gaan werken. De instellingen zoals je gebruikt hebt zonder statief zijn prima mijner inziens.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Sterke plaat, Utrecht zoals het is. Inclusief graffiti en fietsen! Mooi! De toning kan ik wel waarderen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

Mooie foto, misschien omzetten naar zwart/wit, denk dat ie misschien nog mooier is

gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar