Hefbrug HDRI

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JorisB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 12:12

Even de Boskoopse hefbrug in HDRI gedaan. Meerde exposure's gesimuleert uit één NEF (RAW). Hoe vinden jullie 'm? :)

Afbeelding

Grtz,
Joris
[b]Nikon D50[/b] ~ Nikkor 18-55mm/3.5-5.6, Nikkor 55-200mm/4-5.6 ~ Metz Mecablitz 54 AF-1
Gebruikers-avatar
Mika
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 01:50
WoonplaatsCOLON Limburg

GEWELDIG gewoon,moet me dat HDRI nog eigen maken want het resultaat is verbluffend te noemen,mijn comlimenten! 8)

Grtz,

Mika.
JorisB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 12:12

Ook even in B&W gedaan:

Afbeelding
[b]Nikon D50[/b] ~ Nikkor 18-55mm/3.5-5.6, Nikkor 55-200mm/4-5.6 ~ Metz Mecablitz 54 AF-1
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Nee sorry, dit is het niet voor mij.

Met meerdere opname's (minimaal 3) bereik je een veel mooier resultaat.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
JorisB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 12:12

musicjohn schreefCOLONNee sorry, dit is het niet voor mij.

Met meerdere opname's (minimaal 3) bereik je een veel mooier resultaat.

:wink:
Dan is het contrast in de lucht weg hoor, aangezien wolken bewegen. :wink:
[b]Nikon D50[/b] ~ Nikkor 18-55mm/3.5-5.6, Nikkor 55-200mm/4-5.6 ~ Metz Mecablitz 54 AF-1
Gebruikers-avatar
Henkjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 15:06
WoonplaatsCOLON dorp in Drenthe

Ik vind het een prachtige foto, de lichte gloed rondom de pijlers bovenin, is dat een effekt van de HDR- techniek?
Verder gaan mijn ogen al snel naar de titel onderin, ik zou dit zelf weglaten. En ik zie dat deze foto gemaakt is met een Nikon????? Foei!
[size=75]Canon 30D | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | Canon 50mm f/1.4 | Canon 100mm f/2.8 macro [/size]
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Prachtige platen hoor!
De kleurenversie vind ik in ieder geval heel erg goed geslaagd.
Maar ook de zwart/wit versie is erg mooi.
Moet mezelf toch ook eens gaan verdiepen in HDR.

JW
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Leuk gedaan. Enige opmerking die ik wil maken is dat ik die halo's om de dragers van de brug storend vindt.
Misschien dat je er geen last van hebt als je, zoals mijn voorganger al zei, meerdere foto's pakt.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
JorisB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 21 Aug 2006 12:12

Onyx schreefCOLONLeuk gedaan. Enige opmerking die ik wil maken is dat ik die halo's om de dragers van de brug storend vindt.
Misschien dat je er geen last van hebt als je, zoals mijn voorganger al zei, meerdere foto's pakt.
Ga ik morgen eens proberen inderdaad. 8)
[b]Nikon D50[/b] ~ Nikkor 18-55mm/3.5-5.6, Nikkor 55-200mm/4-5.6 ~ Metz Mecablitz 54 AF-1
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

HDRI van één foto is natuurlijk al niet echt HDRI maar dat ter zijde.
Ook vind ik de halo's rond de kranen een afwijking in de opname die me wat stoort. Ook bij de zonsondergang zie ik uitgebeten lichten en dat is nu nét de bedoeling van Hdri om de hele range mooi uit te lichten.

Dat je het resultaat behaalt met maar één foto is naar mij idee goed uitgevoerd maar als echte hdri vind ik hem niet interessant.

Groetjes,
jasper
Gebruikers-avatar
nicqui
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:53
WoonplaatsCOLON IJmuiden
CONTACTCOLON

Super mooie HDR-opname. Zowel in kleur als in zwartwit springt deze er echt tussenuit. Uit mijn oogpunt bijzonder goed gelukt! :D
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Ik stel mijn vraag nóg 's (ooit eerder al eens gedaan op dit forum, maar hier is nogal wat aandacht voor deze foto, dus wie weet..)

Als ik één opname maak en ik kopieer die een aantal maal (zodat ik dus van EEN foto meerdere exemplaren heb); vervolgens de verschillende foto's qua belichtingen uiteenlopend in stops ga corrigeren en dán HDR van maak... dat moet toch kunnen ?

Jammer van de uitgebeten lucht, maar lekker effect voor deze platen !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
heldopslippers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2006 19:58
WoonplaatsCOLON Baflo

ziet er goed uit


gr "heldop"
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONIk stel mijn vraag nóg 's (ooit eerder al eens gedaan op dit forum, maar hier is nogal wat aandacht voor deze foto, dus wie weet..)

Als ik één opname maak en ik kopieer die een aantal maal (zodat ik dus van EEN foto meerdere exemplaren heb); vervolgens de verschillende foto's qua belichtingen uiteenlopend in stops ga corrigeren en dán HDR van maak... dat moet toch kunnen ?

Jammer van de uitgebeten lucht, maar lekker effect voor deze platen !
Dit kan gedeeltelijk... Al je in raw schiet heb je de info van 12bit diepte en jpg is 8 bit. Overbelichte delen (uitgebeten) hebben dan niet meer info, en nderbelichte delen (git zwart) hebben niet meer informatie.Als je meerdere opnamen maakt kun je de belichting van de verschillende delen echt afstemmen op de donkerste en lichtste delen. Je bent dan vooral bezig met TM.
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONIk stel mijn vraag nóg 's (ooit eerder al eens gedaan op dit forum, maar...
Ja Wheely, het wordt eens tijd dat je het gewoon eens probeert. Als het goed is heb je de juiste materialen :wink:
Laatst gewijzigd door 1 op Brian, in totaal 14 keer gewijzigd.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Ik vind het mooi dat je alles belicht krijgt en het effect leuk. Maar wel jammer van die gloed, wat hierboven al beschreven was.. Probeer het nog eens maar dan zonder die gloed..
www.martijndebie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar