[URBEX] Suikerfabriek

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
venz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2007 16:06
WoonplaatsCOLON Oosterhout NB
CONTACTCOLON

Gisteren met een aantal collega fotografen naar een verlaten suikerfabriek geweest. Helaas, een aantal waren gespot door de bewaking, en die zag een stel koperdieven in ons en waarschuwde de lokale flikken. Die waren achteraf al lang blij dat wij vredelievende fotografen waren en konden er uiteindelijk wel om lachen. Helaas moesten ze toch een boete uitschrijven (op aandringen van hun vrouwelijke collega :evil: ). Dus 50 Euro lichter, een hoop foto's een ervaring en een leuke dag rijker.

Hier de resultaten.

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding
Kanonnen en Appels...
Gebruikers-avatar
SantaX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 19:51
WoonplaatsCOLON Stein (LB)

Ik denk dat je 50 euro goed besteed zijn. Toppertjes.
1, 2 en 9 genieten mijn persoonlijke voorkeur. Waarbij ik 9 echt lekker vind kijken. Mooie hoek, mooie symetrie.
[size=75]Gepromoveerd tot uitsmijter op 11 april 2007[/size]
Gebruikers-avatar
F4-2grapher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 12:19
WoonplaatsCOLON Knegsel (gem EERSEL)
CONTACTCOLON

Goede serie!

Waar ergens is deze Urban site? regio Oosterhout dus in je eigen woonomgeving?
Daar heb ik ook wel €50 voor over

grtz
Erik
[size=67]EOS 1Ds (EOS-3 +PB-E2) + 420 EX + Stofen OmniBounce + EF 24-105mm L F4 IS USM + EF 24-85mm F3.5-4.5 USM + EF 70-210mm F3.5-4.5 USM+EF 100mm F2.0
[/size]
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Mooie serie. Misschien wel een zwart - wit omzetting waard. Doet het altijd goed bij dergelijke series. Overigens vind ik wel de streep in de lucht bij foto 10 (vliegtuig) storend. Die zou ik persoonlijk weghalen.
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Prachtige serie.
Ik hou van dit soort fotografie.
Voor mij zijn 1, 7 en 9 de mooiste foto's uit de serie.
De witte vliegtuigstreep in de lucht vind ik ook een beetje storen....

Vr. gr.
Jan
Gebruikers-avatar
venz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2007 16:06
WoonplaatsCOLON Oosterhout NB
CONTACTCOLON

F4-2grapher schreefCOLONGoede serie!

Waar ergens is deze Urban site? regio Oosterhout dus in je eigen woonomgeving?
Daar heb ik ook wel €50 voor over

grtz
Erik
Ik ga natuurlijk niet verklappen waar dit is, ik hou zulke lokaties liever voor mezelf. Straks loopt iedereen daar rond en is de charme er af. Maar met een klein beetje moeite en creativiteit zou je zo achter deze lokatie kunnen komen.

hint 1: staat onder elke foto.







:D
Kanonnen en Appels...
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Haha lees de kleine lettertjes! :lol: Mooie reeks!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Konrad Zebracki
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 556
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2006 21:20

Goede serie zeg! Mooie foto's, goede kleuren, niet te overdone (vaak wordt hier een te heftige HDR bewerking op los gegooid). Mooie locatie hoor!

Gr.
Konrad
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

venz schreefCOLON Ik ga natuurlijk niet verklappen waar dit is, ik hou zulke lokaties liever voor mezelf.
Ik meen me te herinneren dat je hier laatst zelf nog om locaties vroeg... :roll:

Hoe komt het trouwens dat jullie gezien zijn daar, je kan er makkelijk ongezien lopen :?:
TomR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2005 20:02
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

ahja tinus, die weet ik wel. Iets met N..bs ;)
Real urbex photography > [ [url=http://www.decayedplaces.nl]DecayedPlaces.nl[/url] ] < Real urbex photography
Gebruikers-avatar
venz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2007 16:06
WoonplaatsCOLON Oosterhout NB
CONTACTCOLON

Tinus schreefCOLON
venz schreefCOLON Ik ga natuurlijk niet verklappen waar dit is, ik hou zulke lokaties liever voor mezelf.
Ik meen me te herinneren dat je hier laatst zelf nog om locaties vroeg... :roll:

Hoe komt het trouwens dat jullie gezien zijn daar, je kan er makkelijk ongezien lopen :?:
Misschien ook even de kleine lettertjes lezen?!? Staat bovendien nog een smiley bij volgens mij.

Helaas, er waren ook een paar mensen die op het dak foto's gingen maken. En die werden door de bewaking voor koperdieven aangezien.
tomR schreefCOLONahja tinus, die weet ik wel. Iets met N..bs
Ach...noem het maar zo. Als je 200+ van deze lokaties hebt bezocht mag je best de grote jongen uithangen hoor. Maargoed, ook jij ben ooit begonnen. Zelf heb ik wel vaker dit soort lokaties bezocht. De gene die onder andere op het dak rondliep had ook al 140 urbexen op z'n naam staan, dus ik vind het een beetje kort door de bocht.


Maargoed, ik krijg liever wat commentaar op de foto's. Daar heb ik wellicht meer aan. :roll:
Kanonnen en Appels...
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Laten we het inderdaad een beetje over de foto's hebben!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
lichtspel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 284
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2007 18:20
WoonplaatsCOLON in Brabant

Hallo
Mooie foto's. Dat je de suikerfabriek van de geboorteplaats van Kees Verkerk hebt genomen, kan ik niet uit de foto's op te maken. Ik zie niet echt iets van een suikerfabriek. Neemt niet weg, dat de foto's echt mooi zijn. Foto 7 vind ik de mooiste: dat lijnenspel, die buizen. Over de lichtstraal bij foto 10 is al wat gezegd.
Zou (als toch gevraagd wordt om locaties) het slopersbedrijf Van Beek bij de Statendamweg, Oosterhout-Dommelbergen iets zijn? Zeer waarschijnlijk gratis.
groeten
Adri
canon 70D, sigma 17-50 , canon 70-300 USM IS, sigma flits,
Gebruikers-avatar
venz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2007 16:06
WoonplaatsCOLON Oosterhout NB
CONTACTCOLON

Adri, Het was ook niet zozeer de bedoeling om de suikerfabriek op zich te fotograferen. Dus da's aardig gelukt :wink: Moest bovendien nog even googlen wie nou ook alweer Kees Verkerk is :)

Achja, die condensstreep op foto 10 vind ik persoonlijk juist iets toevoegen. Het is een extra lijn in een lijnenspel. Ik heb de foto ook bewust zo genomen. Eigenlijk is het zelfs een beetje het onderwerp van de foto. Al komt dat nu door die verkleinde foto's niet echt lekker uit de wol.

Het slopersbedrijf ken ik niet echt. Is dat verlaten?!? Waar zit het ongeveer op de Statendamweg? Is hier op loopafstand dus misschien binnenkort even langswandelen.
Kanonnen en Appels...
301D
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:57
WoonplaatsCOLON Limburg

Mooie foto's, vind persoonlijk no. 2 erg mooi (de tand des tijds). Misschien spreken de foto's me extra aan, als chemisch technoloog met belangstelling voor geschiedenis.

Groet,
Eric.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Quel topic voor een diabetespatient.... :twisted:

Het zijn mooie platen ! Inderdaad niet dat overbewerkte... goed gedaan !
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Aloys
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 15 Mrt 2007 06:07
WoonplaatsCOLON Kampen
CONTACTCOLON

Ik vind de foto's 4 en 8 het mooist, en nr. 10 had van mij niet gehoeven.
Met HDR heb ik zelf nog geen ervaring, maar zijn dit nu ook HDR-opnamen?

Verder ben ik als nieuweling dit hele deelforum aan het doorploegen, en ik vind
deze foto's tot nu toe veruit de mooiste!
Vr. groeten, Aloys.
[size=75]Canon Eos 30D / EF-S 17-55 2.8 IS USM / EF 70-200mm 2.8[color=red]L[/color] IS USM / 2.0 Extender[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Volgens mij zijn dat geen HDR's hoor...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
venz
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2007 16:06
WoonplaatsCOLON Oosterhout NB
CONTACTCOLON

Aloys schreefCOLONMet HDR heb ik zelf nog geen ervaring, maar zijn dit nu ook HDR-opnamen?
Nee, dit zijn geen HDR's (maar volgens mij mag je dit ook niet zo noemen op dit forum gezien een sticky topic hier ergens :roll: ) maar gewoon "normale" foto's. Zitten ook geen zware nabewerkingen overheen. Alleen de curves soms iets aangepast.
Aloys schreefCOLONVerder ben ik als nieuweling dit hele deelforum aan het doorploegen, en ik vind
deze foto's tot nu toe veruit de mooiste!
:oops: :oops: :oops:
Dank je wel voor het compliment. Ik denk dat er genoeg moois te zien valt hier op het forum. Het is vooral een kwestie van smaak denk ik. Ik ben tevreden over mijn foto's, en het is echt een compliment als anderen dat ook zijn.
Kanonnen en Appels...
Gebruikers-avatar
Urban-Orbi
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 15 Apr 2007 12:23
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Prachtige foto's, mijn favoriet is toch wel de pijpen (foto 7). Mooi gekozen lijnen spel en goeie belichting. Zeer fraai.

Bijzonder altijd om het gevoel er bij te zetten dat hier gewoon mensen (tientallen) hebben gewerkt en een product hebben gemaakt....

Super locatie trouwens, ik zat al een beetje te puzzelen met de cryptogrammen hahahaha. Binnenkort daar maar eens langs.

www.urban-orbi.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar