Chateau Noisy

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Gisteren met Sasa een dag naar onze zuiderburen afgereisd naar het mooie (wat er nog van over is) Chateau Noisy. Het kasteel heeft het moeilijk met het gevecht tegen de tijd en weersinvloeden. Steeds meer delen storten in en veel vloerdelen zijn niet meer te betreden zonder doorheen te zakken.
We wisten ongeveer waar het was, maar eenmaal aangekomen was het toch nog even zoeken omdat dat ding dus niet te zien is vanaf de openbare weg. Tenminste wij zagen hem niet.

1.

15222

Eenmaal daar aangekomen duiken we de zij ingang in en komen terecht in de keuken.

2.

15223

Daarna via een donkere gang weer verder waar ik plots iemand hoor aankomen. Ik zie een gedaante uit een andere ruimte komen en op ons af lopen. Gelukkig.....hij had ook een camera om zijn nek.

3.

15224

Alles ging lekker totdat we plotseling oog in oog kwamen te staan met de eigenaar. Ik spreek en versta geen frans maar er werd ons duidelijk gemaakt het terrein te verlaten. Terwijl wij de spullen in de tas deden pakte hij zijn telefoon en belde met iemand. Wij aangelopen maar met een klein boogje de andere kant van het kasteel weer naar binnen :lol: en vrolijk nog een uurtje of wat gefotografeerd. Moet zeggen dat vanaf toen de spanning wel wat hoger lag, maar dat maakt het ook wel weer leuk.

4.

15225

5.

15226

6.

15227

7.

15228

8.

15229

9.

15230

10.

15231

11.

15232

Al met al is het nog steeds een machtig pand ondanks dat het aardig vervallen, gesloopt is en al een keer brand heeft gehad.

Bedankt voor het kijken en de evt. reacties.
Gr. Leo
Gebruikers-avatar
Tijntjesmile
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2011 10:59
WoonplaatsCOLON Kornhorn

Mooie foto's alleen bij foto 1 en 5 heb ik het gevoel dat het gebouw achterovervalt.
Uitschieter is nummer 10. Erg mooi!
Groet, Martijn
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Tja, deze machtige locatie is natuurlijk wel eens vaker langsgekomen en dan ga je ook vergelijken.
Foto 10 is inderdaad een hele fijne. Qua nabewerking is er nog wel meer uit te halen.
De rest van de foto's doen me eigenlijk wat minder, maar dat komt denk ik omdat ik ander vergelijkingsmateriaal heb.
Overigens leuk om de verhalen te lezen.

Wat korte uitleg
Foto 1: mooie compositie, staat een beetje scheef. Is meer uit te halen met nabewerking (lucht iets terug laten komen)
Foto 2: staat ook (erg) scheef
Foto 3: geen mening
Foto 4: erg slordig/snapshot
Foto 5: mis veel scherpte
Foto 6: overbelicht
Foto 7: leuk
Foto 8: leuk
Foto 9: geen mening
Foto 10: goed gezien
Foto 11: gevaarlijk :)

Hopelijk kan je er wat mee

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Dank voor de reactie,

@Jasper, nr.1 staat de toren in het midden toch echt recht (volgens ps) en bij nr. 2 valt het "erg" wel mee, 0,32 gr (iets te slordig geweest :D ) En de luchten waren inderdaad lastig daar het een zonnige dag was met hard licht.
Maar nogmaals dank voor je reactie

Gr. Leo
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Mooie foto's en erg zonde van het gebouw.....
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooie foto's en inderdaad doodzonde dat zo'n mooi kasteel in verval is.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Inhoudelijk is er al voldoende gezegd over de foto's...

Ik ben er ongeveer 2 jaar geleden geweest en sinds die tijd is het verval nog groter geworden! Eeuwig zonde :(.

Ik snap niet wat de eigenaar/beheerder er nog komt doen, om zijn bezit geeft hij toch geen f**k.
Heb je vanuit Noisy het andere kasteel nog gezien? Het ligt aan de andere kant van de weg....is volgens zeggen van dezelfde eigenaar en dat stulpje ziet er toch stukken beter uit :).
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Ik heb inderdaad dat andere ook gezien ja.
Hij zal er waarschijnlijk nog wel iets om geven (zal niet heel veel zijn) maar heb ergens gelezen dat de gemeente al eens een bod heeft gedaan maar dat hij daar niet op in gaat. Dus...?
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Over de foto's is inderdaad al genoeg gezegd, ik volg gewoon mee. Er valt meer uit te halen.

Over Noisy, er is al minstens 2 keer brand gesticht. Toen ik er was (2 jaar geleden al) was er duidelijk een kamer in de fik gegaan, en een aantal weken geleden weer. Het verhaal staat op Belgium Digital.

De eigenaar zal je niet gezien hebben hoor, wel de beheerder.
En het is natuurlijk wel te begrijpen dat men het gebouw laat gaan.Veel te hoge kost en geen doel meer voor het gebouw. De sloop is vooral het verwijderen van de waardevolle zaken door de eigenaar voor hergebruik. Niet te verwonderen dus.
Moesten alle gebouwen "behouden" blijven, waren alle steden ommuurd en stond het nog vol met kasteelruines. Het is dus niet abnormaal. En wij, urbanisten, kunnen er dus gaan van genieten. :D
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Zeer zeker een mooie locatie waar ik toch wel een paar keer ben geweest!

Mis jammer genoeg wel hier en daar wat scherpte in je foto's...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar