Eerste portret foto's (update foto)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sannie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 11:22
WoonplaatsCOLON Leeuwarden, Nederland

Hallo allemaal!

Gisteren was m'n oma's 81ste verjaardag, alle familie dus netjes aanwezig, inclusief m'n (bijna) 1.5 jaar oude nichtje Ymke. Ze lijkt sprekend op haar moeder op die leeftijd! (M'n nicht die 5 dagen jonger is dan ik).

Nu heb ik nog nooit eerder portret achtige foto's gemaakt, ik vermijd meestal mensen, omdat ik niet al te best weet hoe ze goed in beeld te brengen, maar gisteren kon ik het toch niet weerstaan wat foto's te maken van Ymke.

Er is helaas wel sprake van tegenlicht, maar dat was eigenlijk niet te verkomen op dit balkon. Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden van zo'n eerste keer!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

EXIF (voor beide foto's): 100 ISO, f/7.1, 1/200, 66mm
Laatst gewijzigd door 1 op Sannie, in totaal 3 keer gewijzigd.
Canon EOS 350D
EF 100mm f/2.8 USM Macro, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Gebruikers-avatar
JostI
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 654
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Klijndijk (Drenthe)
CONTACTCOLON

Inderdaad jammer van de felle lucht. Haar koppie zou met een andere achtergrond veel mooier uit komen denk ik. Wel lekker scherp en mooi van kleur je foto's. Ben wel benieuwd naar je andere foto's.

Groet, Jos
[color=blue][size=75]Een dag niet gefotografeerd is een dag niet geleefd. [/size][/color]

Mijn website: [url=http://www.jodafotografie.nl]Jodafotografie[/url]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Inderdaad, een wel erg felle lucht. Maar daar kun je in die omstandigheden niet veel aan doen, en met dat in het achterhoofd vind ik het hele nette portretjes geworden! Kleurtjes zijn ook lekker, al is 1 misschien een tikje te rood (in het gezicht).
Bij de tweede zou het leuk zijn om dat, waar Ymke naar kijkt, ook in beeld te hebben. Of op zijn minst wat "kijkruimte".
En ik mis er eigenlijk eentje: waar ze de fotograaf (een beetje) aankijkt!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Sannie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 11:22
WoonplaatsCOLON Leeuwarden, Nederland

JostI schreefCOLONInderdaad jammer van de felle lucht. Haar koppie zou met een andere achtergrond veel mooier uit komen denk ik. Wel lekker scherp en mooi van kleur je foto's. Ben wel benieuwd naar je andere foto's.

Groet, Jos
Dankjewel Jos! Inderdaad, de lucht is ERG fel, ik vind dat zelf ook erg jammer. Als we dichter bij woonden zou ik Ymke graag als model wilen, dan kon ik ook andere weersomstandingheden en binnen fotograferen, maar helaas is het nogal een eind rijden.

Er staan nog 2 foto's van mij hier, maar ik heb (nog) geen album aangemaakt.

fokkedeboer schreefCOLONInderdaad, een wel erg felle lucht. Maar daar kun je in die omstandigheden niet veel aan doen, en met dat in het achterhoofd vind ik het hele nette portretjes geworden! Kleurtjes zijn ook lekker, al is 1 misschien een tikje te rood (in het gezicht).
Bij de tweede zou het leuk zijn om dat, waar Ymke naar kijkt, ook in beeld te hebben. Of op zijn minst wat "kijkruimte".
En ik mis er eigenlijk eentje: waar ze de fotograaf (een beetje) aankijkt!
Dankjewel Fokke! Helemaal gelijk wat betreft de lucht natuurlijk, maar ook ik ben best blij, onder de omstandigheden. Ik denk dat de roze wangetjes van de zon zijn, ze heeft een heel bleke huid en verbrand snel, net als ik en haar moeder :) Ik zou het wat omlaag kunnen halen natuurlijk.

Foto twee zou inderdaad beter zijn met meer kijkruimte, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Ze kijkt echter naar de flat tegenover (denk ik) dus dat zou moeilijk worden, maar ruimte, ja, dat had ik eigenlijk wel moeten doen.

Er is ook een foto waarop ze mijn kant op kijkt, bij paps op schoot, met een ijsje, ik vind de foto wat minder, al weet ik niet precies waarom. Misschien omdat de zon geheel verdwenen was achter de flat. Ze kijkt echter wel lekker moe, ze kwam hier net uit bed, maar haar broer hoefde zijn ijsje niet meer, en dus bood Ymke haar slaperige hulp aan :)

Kritiek op deze foto is ook zeker welkom.

Afbeelding
EXIF: 200ISO, f/5.6, 1/125, 85mm
Canon EOS 350D
EF 100mm f/2.8 USM Macro, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Sannie schreefCOLON Kritiek op deze foto is ook zeker welkom.
Aah....

dit vind ik nou een leuk kinderportret. Misschien technisch niet helemaal perfect (kleuern doen mij wat donker en somber aan).
maar die ogen (en snotneusje?) ... geweldig
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Precies!! Geweldige foto, echt zo'n lekker slaperig koppie.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Sannie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 11:22
WoonplaatsCOLON Leeuwarden, Nederland

Thoon_Loque schreefCOLONAah....

dit vind ik nou een leuk kinderportret. Misschien technisch niet helemaal perfect (kleuern doen mij wat donker en somber aan).
maar die ogen (en snotneusje?) ... geweldig
Bedankt! Het is inderdaad een overblijfsel van een snotneusje, ze was niet echt lekker die dag, de hitte zat haar dwars en heeft dus veel gehuild. Haar vader had net hiervoor de echte snotneus iet wat weggeveegd :)

fokkedeboer schreefCOLONPrecies!! Geweldige foto, echt zo'n lekker slaperig koppie.
Leuk dat je hem zo goed vind Fokke, dat vind ik echt een compliment, jou foto's gezien hebbende!
Canon EOS 350D
EF 100mm f/2.8 USM Macro, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Sannie schreefCOLONLeuk dat je hem zo goed vind Fokke, dat vind ik echt een compliment, jou foto's gezien hebbende!
:oops: :oops: dank je wel! Ik ben ook maar een welwillend amateurtje hoor... al geef ik toe, behoorlijk gedreven te zijn een stap verder te komen.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
sypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2005 16:13

Als je op de eerste foto naar de linkerhand kijkt van Ymke, dan zie je wel dat ze het er niet mee eens is...

Maar erg leuke portretten, kindertjes fotograferen lijkt mij al zo lastig...
Sannie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2006 11:22
WoonplaatsCOLON Leeuwarden, Nederland

sypie schreefCOLONAls je op de eerste foto naar de linkerhand kijkt van Ymke, dan zie je wel dat ze het er niet mee eens is...

Maar erg leuke portretten, kindertjes fotograferen lijkt mij al zo lastig...
Ze is nog niet eens anderhalf, en dan inderdaad al zo onbeschoft tegen je tante! Erg he?

Het was mij inderdaad ook al opgevallen, tijdens het nabewerken in RAW, ik vind het wel grappig, het is ook een pittig dametje :)
Canon EOS 350D
EF 100mm f/2.8 USM Macro, EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar