Fotoshoot met debbie!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Seb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 13:33

Hellow,

Gistermiddag een fotoshoot gedaan met een vriendin van mij, wederom amateuristisch op mijn balkonnetje :-) Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

gr Seb
[size=75]GEAR : Canon [color=red]20D[/color] | EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color]uxury IS USM | EF 100mm f/2 USM | 18-55 mm Kitlens [/size]
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

het enige dat op mij amateuristisch overkomt is de huidbewerking. de huid ziet er nogal vlekkerig en onnatuurlijk uit. bij de 2e foto vind ik het wel weer wat hebben trouwens.
wat een ogen zeg!

Bij foto 1 zou ik nog een klein stukje van de bovenkant eraf croppen om dat witte hoekje weg te krijgen, dat trekt nogal aandacht, misschien zelfs tot net onder de scheiding in het haar.

en bij foto 2 zie ik de bandjes van haar bh nog zitten :wink: of zijn het van die plastice bandjes?
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Seb, waarom fotografeer je op 400 ISO? Verder vind ik op alle 3 foto's de lichte plekken te licht (overbelicht)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik kan me vinden in het commentaar van Confession. Bij foto 1 gaat wel het kleine randje blauw van de hoofddoek weg als je dat hoekje wegcropt.

Wat een schitterende ogen zeg! 8) De foto's komen zeker niet amateuristisch over vind ik trouwens!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Foto 2 zou ik net boven het hoofd croppen.

Heb het idee dat je iets uitgeschoten bent met huid bewerking.

Voor de rest prachtige platen :wink:
Gebruikers-avatar
Seb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 13:33

het enige dat op mij amateuristisch overkomt is de huidbewerking.
Ja ik ben net begonnen met het fenomeen nabewerking, als het goed is moet dit steeds beter worden :P als je nog goede tips/tutorials (photoshop) weet dan houdt ik mij altijd aanbevolen!
Seb, waarom fotografeer je op 400 ISO?
Voor mij gevoel komen de kleuren met iso 400 beter over, in mijn mening dus de beste balans tussen ruis/kleur. maar ik kan er naast zitten :)
De foto's komen zeker niet amateuristisch over vind ik trouwens!
Dankjewel :)
[size=75]GEAR : Canon [color=red]20D[/color] | EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color]uxury IS USM | EF 100mm f/2 USM | 18-55 mm Kitlens [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Er is geschoten in de tv-stand. De ISO waarde heeft bij mijn weten dan geen invloed op lichte plekken of iets dergelijks. Volgens mij bepaalt de camera aan de hand van de gekozen sluitertijd + ISO waarde het diafragma in deze stand. Bij ISO 100 zou er dus een navenant langere sluitertijd worden gekozen, waarbij het histogram hetzelfde eruit zou zien als bij ISO 400 :)
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 27 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

wat zij ^ hierboven zeggen, dat vind ik ook wel. Je camera instellingen snap ik niet helemaal maar voor de plaatjes maakt het niet zo heel veel uit.
Ik moet wel even kwijt dat ik de achtergrond op foto 2 eigenlijk erg goed vind uit komen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Roel Colly
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2006 13:34
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Ik vindt het wel iets hebben, beetje pop art achtig iets.

De vlekken op de huid zou je eventueel kunnen weg dodegen (is dodegen uberhaupt een woord ) in photoshop.
------------------------
Roel Colly
www.colly.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar