Mensen in hun element.

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Evenementenfotografie is altijd leuk. Zeker de jaarlijkse zomerparty van een chique Haags hotel.
Veel drinken, veel eten in Italiaanse stijl. Dit was ongeveer de sfeer.

1.
Met een serie startend met schoenen scoor je punten, heb ik nu pas door.
Journalistiek gefotografeerd. De schoenen zijn dus niet geposeerd.

19857

2.
De wijnhandelaar

19856

3.
Die stonden echt zo.

19853

4.
De lekkerste pasta's

19850

Als bord een superkaas

19865

5.
Gemaakt door deze blije kok

19848

6.
Bella Italia's

19849

7.
Vrouwen en ijs

19860

19855

19854

8
Jong en oud allemaal happy

19852

19867

19862

9
Tot slot, Links met bescheiden bril, een Hollandse Siciliaanse, mijn charmante vriendin.

19858

Laatst gewijzigd door 4 op dickmar58, in totaal 14 keer gewijzigd.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie serie en mooie bewerkingen/afwerkingen (foto 5 en 6), die een prima impressie geven van 'n geslaagd feestje! Toch heb ik nog 'n paar kleine puntjes. Foto 1 is qua compositie leuk, maar ik mis scherpte. Bovendien vind ik het vlaggetje/sliertje/stokje (rechtsonder) wat afleiden. De simpelheid/eenvoud van de foto gaat erdoor verloren. Wat dat betreft had je er ook nog voor kunnen kiezen om de schoenen helemaal op het gras of helemaal op de klinkers kunnen fotograferen, al ben je dan al weer 'n stuk meer aan het 'regisseren', natuurlijk. Nummer 3 is goed gezien, maar lijkt niet helemaal recht te staan. Kan echter ook aan de scheve treden liggen ;). Tot slot 'n opmerking over de 5e: leuk moment en hoewel 'ie volgens mij niet té licht (/uitgebeten) is, is 'ie wel héél licht. Zeker links van het rechteroog (voor de kijker links) is het contrast tussen gezicht en achtergrond groot, en lijkt het daardoor zelfs 'n beetje uitgeknipt.

Ondanks bovenstaande kleine opmerkingen overheerst de eerste indruk: mooie serie!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

bramos_ditaljanos schreefCOLONMooie serie en mooie bewerkingen/afwerkingen (foto 5 en 6), die een prima impressie geven van 'n geslaagd feestje! Toch heb ik nog 'n paar kleine puntjes. Foto 1 is qua compositie leuk, maar ik mis scherpte. Bovendien vind ik het vlaggetje/sliertje/stokje (rechtsonder) wat afleiden. De simpelheid/eenvoud van de foto gaat erdoor verloren. Wat dat betreft had je er ook nog voor kunnen kiezen om de schoenen helemaal op het gras of helemaal op de klinkers kunnen fotograferen, al ben je dan al weer 'n stuk meer aan het 'regisseren', natuurlijk. Nummer 3 is goed gezien, maar lijkt niet helemaal recht te staan. Kan echter ook aan de scheve treden liggen ;). Tot slot 'n opmerking over de 5e: leuk moment en hoewel 'ie volgens mij niet té licht (/uitgebeten) is, is 'ie wel héél licht. Zeker links van het rechteroog (voor de kijker links) is het contrast tussen gezicht en achtergrond groot, en lijkt het daardoor zelfs 'n beetje uitgeknipt.

Ondanks bovenstaande kleine opmerkingen overheerst de eerste indruk: mooie serie!
Thx voor je input. Het was keihard licht in de zon en foto 5 is inderdaad op het randje en zelfs erover heen, maar het is een leuke kop. Met wat witte vignettering heb ik de overbelichting willen camoufleren.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Grappige snapshots :)

Mijn bescheiden mening:

#1 Leuk maar niks bijzonders. Twee vieze schoenen in het gras..
#2 De wijnhandelaar is niet scherp en heeft zijn ogen dicht. maar dat komt waarschijnlijk omdat zijn hersenpan is geamputeerd.
#3 De foto is leuk maar staat scheef.
#4 Goed moment!
#4B Ik had deze wat krapper gekaderd
#5 Overbelicht corrigeer je normaliter niet met vignettering maar goed :)
#6 Leuk die lens flare rechtsonder! Iets krapper kaderen voor mij.. Compo is niet echt lekker...
#7 Leuke foto..
#7b Maar deze is beter!
#7c Niks mis mee.. denk ik :)
#8 Had deze ook wat meer gecropt.
#9 Meisje is flink aan het dansen en dit is de beste foto. Mag iets lichter en minder groen.
#10 Leuk!
#11 Ook leuk maar teveel afleiding in de foto. Mag wat krapper!

Succes met de tips!
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Met een serie startend met schoenen scoor je punten, heb ik nu pas door.
Lol! alleen daarom al +1 :-)

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Op zich prima foto's. Wel valt het mij op dat je teveel groothoek gebruikt op momenten dat het niet nodig is. Het lijkt (zoals foto 2) dat je portretten met een 24mm lens schiet.
Vanaf 35mm heb je een stuk minder vertekening.

Verder moet ik zeggen dat de foto's mooi belicht zijn. Ook de scherpte staat goed.

De vignetjes zou ik de volgende keer weglaten. Zonder deze vignetjes zijn je foto's veel mooier!
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

ebeckers schreefCOLON
Met een serie startend met schoenen scoor je punten, heb ik nu pas door.
Lol! alleen daarom al +1 :-)

Erwin

Jij hebt de grap door.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Drwizz schreefCOLONGrappige snapshots :)

Thx voor de uitgebreide feedback.

Inderdaad het zijn (betaalde) snapshots. Dit fotografeert zeer relaxt. Het is anders met een huwelijk, daar zit in principe een voorbedachte blauwdruk achter en momenten die je moet hebben. Daar zit altijd wel wat gezonde spanning op.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jammer dat er naderhand het e.e.a. is weggehaald en toegevoegd.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

bramos_ditaljanos schreefCOLONJammer dat er naderhand het e.e.a. is weggehaald en toegevoegd.
Wat bedoel je precies?
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Toen ik reageerde (een uur na plaatsing) stonden er minder en andere foto's. Alle niet genummerde toevoegingen waren er niet, en het dansende meisje onder foto 8 was anders. Ontmoedigd het reageren 'n beetje :(.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

bramos_ditaljanos schreefCOLONToen ik reageerde (een uur na plaatsing) stonden er minder en andere foto's. Alle niet genummerde toevoegingen waren er niet, en het dansende meisje onder foto 8 was anders. Ontmoedigd het reageren 'n beetje :(.
Sry, iets te haastig geplaatst. Ik zag iets later net wat sterkere sfeerfoto's. Ik heb wel rekening gehouden met je commentaar, zodat het klopte.
Zal voortaan in een keer goed plaatsen.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

Aestiva schreefCOLONOp zich prima foto's. Wel valt het mij op dat je teveel groothoek gebruikt op momenten dat het niet nodig is. Het lijkt (zoals foto 2) dat je portretten met een 24mm lens schiet.
Vanaf 35mm heb je een stuk minder vertekening.
Goed gezien, heb alles genomen met de 2.8 16/35 mm. Inderdaad, had naar 35 mm kunnen inzoomen voor minder vertekening.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

tsja het is allemaal heel gezellig, dus dat heb je weten te vangen, maar verder kan ik er toch niet veel mee.
Wel leuk voor degenen die er waren, en daar gaat het waarschijnlijk om
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
dickmar58
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2011 16:32

PP schreefCOLONtsja het is allemaal heel gezellig, dus dat heb je weten te vangen, maar verder kan ik er toch niet veel mee.
Wel leuk voor degenen die er waren, en daar gaat het waarschijnlijk om
Ze hebben geen artistieke waarde. Maak leuke foto's was de opdracht. Inderdaad het is voor de mensen zelf. Ze komen even op de website van het hotel.
Nikon D3S en Fuji S3pro met 2.8 pro-lenzen.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

1 vind ik de beste :) en voor de rest viel mij de groothoekvertekening op maar heeft ook wel weer iets grappigs dat een feestelijk tintje er aan geeft.
2 had je een iets kleinere opening van het diafragma mogen gebruiken zodat de "wijnhandelaar" ook scherp er had op gestaan.
Er is hier ook een onderdeel "Snapshots" en deze serie lijkt mij daar meer op zijn plaats???
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Tja, je opmerking (de zoveelste) over de beginnende foto met schoenen laat ik maar links liggen. Erg flauw. Verder pretendeer jij in verschillende topics een bijzonder kundig en professionele fotograaf/filmer te zijn. Hmmmm, als ik deze snapshots bekijk moet ik concluderen dat daar van heel weinig te zien is. Amateuristisch gemaakt met dito nabewerking. Hele rare standpunten, vreemde nietszeggende momenten met veel te veel groothoek vertekening, lelijke toegepaste vignettering, enzovoort enzovoort. Tante Sjaan had ze ook kunnen maken met haar I-Phone. De betaling maakt een hoop goed bij je, maar als je alleen maar daar voor gaat........dat zegt wel wat over je als " professional" .. pffff.
Nu snap ik ook waarom je mij zo weinig wou geven als je "assistent fotograaf " Je gaat voor het vele geld !! Aha, vandaar ook je vorige naam Fotorich :roll:
Sorry hoor, maar je werkt een beetje op mijn zenuwen met deze attitude.
groet Martijn
Laatst gewijzigd door 1 op martinus, in totaal 31 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Na het lezen van de bovenstaande reactie nog eventjes de gehele topic doorgelezen, maar meen je dat dit een betaalde opdracht is? Ik ben zeker geen gevorderd fotograaf en heb nog hele hoop te leren, maar als iemand mij zou betalen voor iets zou ik zeker niet met dit aan durven te komen. Ik zou me dood schamen namelijk. Ik moet ook zeggen dat mijn vriendin met haar compact camera'tje zulke snapshots maakt van de zeer veel leuke feestjes waar we komen en die klikt gewoon er op los zonder erover na te denken.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar