Zwangershoot met Mattanja en Simon

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Vanmiddag was dit leuke stel op visite en ze vonden het geen bezwaar als ik wat op het internet zou zetten.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 23 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Bij deze mijn feedback:

Foto 1:
Vreemde compositie (stuk van het erg en hoofd eraf). Verder veel te veel wit in tegenstelling tot de belichting op het gezicht. Verder geen spannende expressie. Daarnaast lijkt het model op de achtergrond geplakt. Het zwart vind ik te zwart. Een stukje haarlicht zou mooier geweest zijn.

Foto 2:
Op zich een leuk idee maar ik vind de schaduw niet mooi. Ook weer veel te hard licht en dit is iets wat je niet in een studio zou hoeven doen. Dit kan ook in een woonkamer met een gewone flitser.
Verder was die schuin wat mooier. Nu kan je niet zien dat ze zwanger is.

Foto 3:
Mooie foto maar rare witbalans? Verder staan haar tepels wel heel erg prominent in beeld. De schaduw en het licht wind ik wederom te hard.

Foto 4:
Te hard licht, te zwarte achtergrond, beide verdwijnen in het zwart. Weer de lelijke schaduw (arm /lichaam) van hem.

Foto 5: Leuk idee, maar die schaduw vind ik echt NIET (aanpassing) mooi. Dit zou een foto zijn die zich voor zwart wit zou lenen.

Foto 6: Leuk, maar zou denk ik mooier zijn als je die zwart wit zou maken. Verder vind ik het gezicht weer te donker.

Foto 7: Mooi. Leent zich ook echt voor een z/w

Foto 8: Leuk idee. Op de techniek na de mooiste foto van de serie. Wel weer te donker op het gezicht.

Foto 9: Haar gezicht is echt te donker. Zowel hij als zij (hoofden) verdwijnen in het zwart.
De foto zou mooier zijn als je haar hoofd zou weglaten als bij foto 10.

Foto 10: Waarom belicht je zijn hand en niet zijn hoofd als bij foto 9? Verder weer irritante schaduw bij zijn nek en haar hand wat echt slecht belicht is en in niet klopt met de rest van de foto's.

Nog even in het kort. Dit is mijn persoonlijke mening en daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn:
Ik mis zachtheid bij dit soort foto's. Verder veel te hard licht, alsof je met een interne flitser werkt. Ik dacht juist dat flitsen jou ding was en dat je dat goed kon. Verder heel veel irritante slagschaduw. Ze verdwijnen te vaak in het zwart. Daarnaast is je belichting echt vreemd soms, alsof je alleen 1 flitser met een snoet gebruikt en die als hoofdlicht gebruikt.

Ik heb veel betere series van je gezien Peter. Ik vraag mij af of zwangerschap foto's wel jou ding is.
Laatst gewijzigd door 1 op Aestiva, in totaal 22 keer gewijzigd.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Vreselijk...... gave foto's. Vooral nummer 5 en 10 zijn geweldig. de andere foto's zijn ook schitterend en stralen geluk en liefde uit. Niets op aan te merken
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Sorry, ben het wel met Ashvin eens.
Ik zou dit eigenlijk niet durven afleveren, veel te hard licht en vaak valt het licht op de verkeerde plekken
Verder vindt ik de tepels vaak te prominent in beeld gebracht waardoor dit de aandacht trekt i.p.v. de bolle buik
Ben inderdaad beter van peter gewend. Maar ja alleen door fouten te maken kan je groeien dus volgende keer weer beter!

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Beste mensen bedankt voor jullie reacties tot zover alleen de inhoud van de reacties tot nu toe vind ik niet echt goed over komen.

Reacties op fototechnisch gebied vind ik prima maar kunnen we eens met elkaar afspreken dat het daar ook bij blijft.
Dus subjectieve reacties als `Ik dacht juist dat flitsen jou ding was en dat je dat goed kon`, `Ik vraag mij af of zwangerschap foto's wel jou ding is.` en `Maar ja alleen door fouten te maken enz.. ` vind ik ronduit beledigend en heeft niets met de fototechnische kant van deze serie te maken en is alleen maar gebaseerd op aannames.

Zolang dit soort modder gooiende opmerkingen worden gemaakt vertik ik het om nog verder te reageren op dat wat is gezegd.

Ik wens wat dit betreft het forum veel beterschap toe en dat in de toekomst daar beter op wordt gelet om de `kwalitiet` van dit forum te waarborgen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Peter jammer dat je het zo opvat.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om je te beledigen, mocht dat zo zijn overgekomen dan hierbij mijn excuses.
Deze serie vind ik niet je beste werk, maar zelf heb ik dat ook regelmatig. De ene keer zijn mijn foto's veel beter dan de volgende keer
Juist van (mijn) slechtere foto's leer ik weer bij en kom ik verder.
Zo was mijn opmerking dan ook bedoeld...

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Hoi Peter,

Zal niet elke foto in detail bespreken, maar een beetje wat ik vind van de totale sfeer van deze serie.

De sfeer tussen het koppel is erg goed, ze zijn op hun gemak en de liefde straalt er vanaf, da's 1 en in ieder geval erg belangrijk.
Verder hoeft voor mijn een zwangerscahpsshoot niet altijd gladjes of met zacht licht of zo te zijn, er zijn wat dat betreft geen standaarden voor mij.

Toch (en nu komt het gezeik :) ) ben ik als buitenstaander ook niet zo weg van deze reeks:
- omdat het licht wat gerichter is, komt het nauwer en dit licht valt vaak toch niet helemaal lekker. De gezichten vallen vaak weg in de duisternis. Nu kun je wel zeggen het gaat om het buikje maar dan had het misschien extremer gemoeten nu hink ik op twee gedachten; gaat het om het totaalbeeld of niet.
-verder vind ik eea toch wel rommelig: zo'n gordijn is bv leuk, maar kreukels daarin gaan al gauw de aandacht trekken en die zijn er erg veel (moeilijk gladjes te krijgen die krengen).
- haar slip zit vaak ook niet zo netjes en er is mi een overkill aan sierraden aanwezig
- dat haar borsten enigzinds prominent in beeld zijn, stoort me niet en is misschieniets wat het stel persoonlijk heel intiem vind.

Maar zoals altijd: op forums krijg je gewoon meningen van anderen waar je het mee eens bent of niet. Blijf vooral posten en reageren. Ikzelf laat kritiek altijd ekele dagen bezinken. Kijk dan nog eens goed naar mijn eigen foto's en trek opnieuw conclusies: "dit en dit" ben ik mee eens en neem ik mee en "dit en dit" is gewoon "mijn ding" en jammer dat anderen dat dan niet ook mooi vinden.
Laatst gewijzigd door 1 op PP, in totaal 22 keer gewijzigd.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Peter,

Goed geprobeerd maar niet echt een serie die af is.
Een paar punten van mijn kant:

- Slordige styling (ook bij bolle buik hoort styling)
- Hele harde belichting (probeer eens een andere modifier zoals een striplight)
- Niet goed uitgelicht (een persoon goed belicht en de andere moet het in het donker doen)
- Composities zijn niet altijd even flatteus

Ik schrik hier een beetje van als ik heel eerlijk ben.
Jij hebt toch echt meer in je mars of vergis ik me hierin?

Succes met je fotostudio :)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Eens kijken of ik op iedereen kan reageren.
De rode draad valt de meeste wel op en dat is dat het om de buik gaat (daar waar het meeste licht op valt) en niet om het gezicht.

Het meeste wat ik lees heeft te maken met smaak en kan ik eigenlijk niet zoveel mee maar goed ieder zijn mening.

Stukje hoofd, gemis van haarlicht (is er wel), schuin mooier, te hard, te veel, ZW is mooier, irritante schaduw, zwart te zwart, kreukels, tepels, borsten, sieraden, harde belichting (of is het verlichting), slordige styling, niet flatteus, mooi om te weten allemaal maar kan er eigenlijk niet zoveel mee.
Het enige waar ik wat aan heb is dat de verlichting hier en daar te veel is en dat vind ik ook met name bij foto 1 en 2 dat had minder gekund.

De serie spreekt in ieder geval aan want er is er zelfs een die er van schrikt :)

Verder lijkt het er op dat ik niet duidelijk ben overgekomen, zoveel mensen zoveel verschillende karakters zal ik maar zeggen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hey suikerman....

De reactie die ik geef heeft niks met smaak te maken maar probeert je in te laten zien dat het geen goede serie is.
Het is een technisch zelfs erg slechte serie.
Maar trek het je niet aan want blijkbaar zijn er genoeg mensen die dit wel "mooi" vinden.

Succes verder :)
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Voor de technische kant ben ik niet ervaren genoeg en ik vind het dan ook mooie foto's, juist omdat de foto's emotie tonen en liefde uitstralen.
Ik weet zeker dat de twee mensen op de foto heel blij zullen zijn met deze serie! :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Dat is schrikken zeg! :shock: Gelukkig vinden de meesten de foto's erg mooi, want als je iedereen gelukkig moet maken...
Ik vind de belichting erg creatief en niet standaard! Dat bevalt me wel. Het enige punt wat ik minder mooi vind is de overbelichte hand op de laatste foto.
Daarnaast kan je voortaan misschien beter beginnen met een foto van schoenen. Het schijnt dat je serie dan een topper wordt.
Overigens vind ik foto 2 de mooiste. :wink:

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Sorry, ik wilde je niet beledigen. Ik heb duidelijk aangegeven dat het mijn persoonlijke mening is.

Ik heb gewoon betere series van je gezien.


Je plaats foto's hier om feedback op te krijgen (toch?). Die heb ik gegeven en dat is altijd persoonlijk. Kijk wat je er mee doet.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

ik vind de serie ook absoluut niet prettig kijken door dat ze erg druk overkomen door de harde belichting, veel stof met veel kreukels en kleding die erg slordig zit. Het kan allemaal wat subtieler denk ik. Maakt het wat zachter en rustiger. Les is more. Verder is het meeste ook wel gezegd
p.s. nr 8 vind ik wel mooi en is dan ook imo het best gelukt

groet Martijn
Laatst gewijzigd door 1 op martinus, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarliesdeWit
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1129
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2006 20:53
WoonplaatsCOLON Maarssen
CONTACTCOLON

Ik heb er even over na moeten denken maar de manier waarop je het verlicht hebt doet mij wel denken aan de wijze waarop dat Rembrandt zijn taferelen licht gaf.

8, 9 en 10 , vind ik erg mooi, je ziet de liefde voor elkaar en het kind!
Het paar ziet er gelukkig uit en ik denk dat jij ze blij hebt gemaakt met deze foto's!

Misschien de volgende keer gewoon alleen je beste van een serie hier laten zien, als je tenminste nog zin hebt om hier wat te laten zien!
Leica D-Lux 5, EOS 5D MKII, 350D, 24-70 2.8 L USM, 70-200 4.0 L IS USM, 580EX flitser
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Wat maakt een foto...soms is het "het licht" wat mij boeit, soms een blik die mij raakt..of een styling die mij aantrekt, of het type model.
En ja...alles draait om smaak.....
Deze serie raakt mij niet Peter, ik vind je licht niet fijn kijken. Te hard zeker bij foto 1 en 2, maar ook op de andere foto's kijkt het niet altijd even fijn.
Hinderlijke schaduwen, donkere gezichten, styling die leuk is, maar net niet overal even mooi zit. Bv ondergoed wat netter had kunnen zitten, blouse die even gestreken had moeten worden. Haar buik had wat bewerkt mogen worden, een onderbroekrand wegshoppen die hoef je niet te laten zitten. Ik vind een kus op een buik leuk, het is niet meer spannend maar voor het stel zeker bijzonder om te hebben. Toch vind ik dat deze foto veels te veel aan de onderkant laat zien, en had ik strakker gecropt. En waarom schaduw van zijn gezicht..?
Het stel voelt zich wel heel erg om hun gemak, en dat is altijd een compliment voor de fotograaf.
Maar als ik bv naar foto 3 kijk vind ik het licht hier niet fijn vallen, erg licht boven op de buik, en naar onderen erg donker worden. Waardoor haar buik een grauwheid over zich heen krijgt wat ik erg zonde vindt. Bij haar navel zit gewoon een donkere rand omheen...en juist de buik moet fris, zacht en mooi overkomen. En door jou manier van belichten komt dat niet mooi over bij mij. Zelfs schaduw van zijn vingers...

Het is absoluut een leuk stel, en die zullen ook zeker blij zijn met de foto's, maar ik als buitenstaander kijk er anders naar.
Tja...over smaak valt niet te twisten:) en het belangrijkste is nog steeds wat jijzelf en het stel van de foto's vinden..tenslotte draait het daar toch om!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar