Sophie in draagdoek [baby]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Net na de geboorte van mijn nichtje Sophie heb ik al wat foto's geplaatst van haar: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=93804

Ik ben de afgelopen tijd een paar keer voorzichtig bezig geweest met studiofotografie (valt niet mee trouwens ;-)) en heb ook Sophie even in de studio gehad. Mijn inspiratie was een foto die ik al eens op internet gezien had. Zelf ben ik erg tevreden over het resultaat, zeker gezien het feit dat mijn studio-ervaring vrijwel 'nul' is.

Maar goed, kijk zelf en geef je oordeel. Ben benieuwd!

25310

[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Deze foto vind ik niet mooi. Het kindje ligt er volgens mij niet lekker in, en ik zie teveel kreukels in het doek. Ook de positie op de foto vind ik niet ideaal.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

ik moet helaas mee gaan met ph wat zijn comment betreft , het oog niet natuurlijk , als ik in de titel baby in draagdoek zie verwacht ik een zachte (babyachtige) foto , de positie van de baby in deze houding zou mooier zijn als de foto symetrisch zou zijn , de baby mooi in het midden van de foto...
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Nee voormij ook niet de baby hangt teveel met het hoofdje waarop het lijkt dat ze/hij niet ontspannen ligt.ook de belichting vind ik niet zo mooi het hoofdje komt wat vlekkerig over.

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het doek is te stug, hierdoor komt de vorm er niet lekker uit.
Ook is het doek in verhouding met de baby wel erg groot.
Daarnaast zie ik om het hoofd de baby nog wat vegen?
De foto is ook wat aan de donkere kant en de schaduwen nogal hard voor zo'n "zachte" baby.

Waarschijnlijk heb je van Kelley wat foto's gezien?
Afbeelding
Meer info en inspiratie: http://kelleyryden.com/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lekker blijven oefenen :)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Jammer dat jullie wat minder tevreden zijn over de foto dan mij, maar ik heb in ieder geval goede tips gekregen.

De baby lag overigens op zich wel lekker, alleen is inderdaad de doek wat groot. Probleem was om het kind veilig in de doek te leggen, omdat natuurlijk het hoofdje niet achterover mocht kiepen.

Verder heb ik aan het gezichtje niets bewerkt, dus het vlekkerige zijn waarschijnlijk nog wat 'geboortevlekken' ;-)

Ik had trouwens vooraf geen foto's van Kelley gezien. Het zijn natuurlijk prachtige foto's, maar als we het over onnatuurlijke houden hebben dan zie ik die volgens mij wel terug op die foto's...

Tenslotte heb ik de compositie bewust zo gemaakt. Ik wilde voorkomen dat het een standaardfoto zou worden waar de baby beeldvullend en symetrisch op zou staan.

Maar toch bedankt voor jullie opbouwende kritiek! Kan ik wat mee, zeker gezien het feit dat studiofotografie totaal nieuw voor mij is.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Stoor je niet aan ons. als jij er blij mee bent is dat is het aller belangrijkste :D


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

@Ruud: Doe ik zeker niet, maar trek er wel lering uit ;-)
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik ga met bovenstaande commentaren mee. De kelley foto vind ik helemaal niks, je gaat toch geen baby in onnatuurlijke houdingen vouwen om zelf maar een artistieke foto te krijgen? Tis een mensje geen object. Zo te zien slaapt het kindje, dan moet je hem helemaal rustig laten rusten ipv aan je eigen foto's te denken.

Een vader.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Rechts en onder wat wegcroppen. zodat je de doek met baby centraal in beeld hebt. Volgens mij wordt dat dan een stuk beter....
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar