India deel 1

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
vofot
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011 23:04

In januari ben ik in India geweest, hier wat foto`s van deze reis.
Op en aanmerkingen zijn altijd welkom.


1

27726

2

27727

3

27728

4

27729

5

27730

6

27731

7

27732

8

27733

9

27734

10

27735

11

27736

12

27737

13

27738

14

27739

15

27740

Bedankt voor het kijken.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Foto's geven India mooie weer, ik mis wel op een aantal foto's scherpte..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

+1

gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Aardige impressie, maar ik mis ook scherpte.

De politiedame onscherp in beeld voor de scherpere fietsers enz vind ik niet fijn kijken. De dame lijkt niet van belang door onscherpte. Maar ook weer wel als het gaat om de tegenstelling politie - mensen die slagboom negeren. Dan had ze echter wel scherp in beeld gemoeten. Daarbij leiden ook de lichtvlekken af.

De foto van de Taj Mahal vind ik "slordig". Ik bedoel daarmee dat het beeld willekeurig lijkt; alsof over de compositie niet is gedacht. Ook vind ik het niet doorlopen van lijnen en de verdeling licht/donker niet prettig kijken. De toeristen onder als een gekleurd randje in beeld vind ik ook jammer. OK, zonder toeristen is moeilijk (om uiterlijk 6.45 bij de poort staan!), maar ze hangen nu zo'n beetje als gekleurd slingertje op het dunne onderste randje.

De foto's van Varanasi hadden beter gekund lijkt me. Bij de eerste weet ik niet of ik naar de man met was moet kijken of juist naar de weglopende lijn bebouwing. Bovendien had je daar meer uit kunnen halen, zelfs met een beetje nevel. De bebouwing daar is zo gevarieerd en gekleurd, dat die een eigen foto verdient. De man die wast vanuit een andere hoek, had de nadruk meer op hem gelegd.

Bij de cricketspelers geldt in minder mate hetzelfde. De scheepjes storen nogal, even naar rechts lopen en iets lager standpunt hadden de foto vermoedelijk sterker gemaakt.

Op andere foto's vind ik de sfeer mooi en ook erg mooi uitkomen. De straattaferelen, de kleding, de rommelige indruk. Da's wel helemaal India en een mooi beeld van wat je hebt gezien en ons laat zien.
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Ik ben het niet helemaal met JohnS eens. Zo denk ik dat bijvoorbeeld de Taj Mahal juist erg sterk in beeld word gebracht door alleen maar een dun reepje "mens" te laten zien en heel veel gebouw. Ook ben ik een paar keer teruggegaan naar foto 11 om er nog eens goed naar te kijken. Jammer dat ze haar ogen dicht heeft, maar je kan niet alles hebben.

Favorieten zijn foto 3 en foto 5.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Heerlijk, meer foto's meer meer meer. Ik hou van foto-series van niet-westerse culturen. en ik kom de laatste paar dagen ontzettend aan mijn trekken wat dat betreft.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Mooie serie, lijkt soms wat rommelig, maar zo is het land ook, lijkt me. Voorkeur voor 12 en 15.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik vind het buitengewoon interresante foto's. Verre van rommelig. Op bijna alle foto's is er ontzettend veel te zien, waardoor je elke keer wel iets nieuws ziet. En alles is zo anders, dan wij gewend zijn. Ik hou er van.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Zweuds +1

En dat hondje dan op nummer 13. Kriebels krijg ik ervan. Ongelooflijk zo anders, we hebben het maar goed hier!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

@Viking: met het reepje mensen op zich heb ik geen moeite, maar het dunne randje eronder. Denk dat het beeld sterker was geweest als het reepje mens op iets meer muur zou staan, dan wordt het verschil in verhoudingen iets duidelijker schat ik.

@zweuds: Je mening deel ik niet, wel die van enkele anderen. Wat ik bedoel: Sommige foto's zijn wel rommelig, maar dat past nu juist bij de werkelijkheid en sfeer daar. Rommelig is wat mij betreft dat ook geen (negatieve) kritiek.
Gewoon... spullen.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

vind dat je juist de chaos, de rommel het zo enorme anders dan hier goed weet vast heb weten te leggen
foto 5 verbaast me daar over ook echt het meest die man die daar zo zit in ze nou ja huis?? dat bekant op instorten staat en als je ziet wat een troep er boven op die verdieping ligt onvoorstelbaar
vofot
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 47
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011 23:04

Iedereen bedankt voor hun reakties.
Jk weet dat niet alle foto`s even scherp zijn maar vond ze interessant genoeg om ze in deze serie te posten.
@JohnS : Ik was ongeveer om 6.30 bij de poort van De Taj Mahal en dan staat er al een rij mensen voor de poort, een foto maken waar geen mensen opstaan valt daar niet mee.
Wat betreft de uitsnede en de onderkant van de foto van de Taj Mahal geef ik je gelijk dat kan netter, de mensen op het bordes vind ik zelf niet storend.
Toch gaf ik de voorkeur aan deze foto dan een meer klassieke foto van de Taj Mahal.
Misschien kan de foto van de wasman beter maar het was een bewuste keus van me om de bebouwing op de achtergroond te laten zien.
Bij de cricket speler wilde ik de Ganges er ook op hebben, als single foto zou ik hem niet plaatsen maar in deze serie vond ik hem wel passen.

Ter aanvulling hier nog wat foto``s.

16 Update

27967

17

27968

18

27969

19

27989

Gebruikers-avatar
janpiet
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2010 21:43
WoonplaatsCOLON regio Zoetermeer

17,18 en 19 zijn voor mij gelijk de beste van de serie. Bij de voorgaande heb ik vaak het idee dat ze lukraak genomen zijn. Dat blijkt niet zo te zijn, maar ik krijg als willekeurige kijker wel die indruk. Voor foto 17 zou ik er zo naar toe vliegen......
Gr, Jan Piet
Wat glazen, een spiegel, een knopje en nog wat van die spullen om uiteindelijk te kunnen fotograferen.
guidetti
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 07 Apr 2012 07:22

Mijn complimenten,wat een geweldige foto's.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Mooie fotoserie met name de foto,s die erg druk zijn, die zijn juist ook heel erg mooi omdat je allerlei vreemde dingen ziet en details.
Gebruikers-avatar
industrial63
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 278
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2011 00:21

Krijg gewoon weer heimwee, ben er toen in 1995 geweest en vrachten dia's gemaakt. Fijne kijkserie
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Hoewel er technisch, wel enkele opmerkingen zijn te maken, zijn het voor mij zulke herkenbare Noord India foto's.
Zelf ben ik er o.a. afgelopen november daar nog geweest.
Je geeft een goede indruk, over de prachtige maar ook vaak rommelige straatbeelden, in India.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar