Neuharlingersiel, impressies van een Duits havenplaatsje

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Hoi, op 6 september met de fotoclub naar Neuharlingersiel geweest.
Heb hier een aantal foto's gemaakt in en rond het plaatsje. Neuharlingersiel kenmerkt zich door een heel fors havenhoofd en een groot strand. Neuharlingersiel ligt aan de Duitse Waddenkust. Het is een prachtig havenplaatsje waar je rustig wat uren kunt doorbrengen, als je daar zin in hebt. Het is gelokaliseerd links van Wilhelmshafen aan de Duitse Waddenkust.

Hier een selectie van een aantal foto's die ik wel de moeite waard vond. Geen plaatje van de haven zelf...

1.
De veerboot naar Spiekeroog vertrekt

Afbeelding

2.
Het havenhoofd

Afbeelding

3.
Een helling, die binnenkort weer in gebruik gaat worden genomen door vissers voor schoonmaken/verven van hun schepen.

Afbeelding

4.
Het havenhoofd gezien vanaf zee. (ja, ook in z/w beschikbaar) :)

Afbeelding

5.
De scheiding tussen strand en zee

Afbeelding

6.
Voor de wadlopers

Afbeelding

7.
Springattractie op het strand

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Overigens waren de weersomstandigheden op 6 september niet heel goed. Goed mistig 's ochtends en die mist bleef hangen op zee. Maar nog altijd veel beter dan het in Nederland was. Ik ga nog meer foto's bewerken :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik weet het niet. Technisch (qua scherpte, dof en dat soort dingen) zit het wel snor. Toch denk ik dat ik hierbij onvoldoende creativiteit zie. Of het plaatsje is fotografisch van dien aard dat dit er vanuit creatief oogpunt maximaal uit te halen is. Foto 3 vind ik sowieso veel te druk ogen. Foto 5, smaak-kwestie, ik hou hier niet zo van. Maar ik zie hier wel rechts bovenaan een schuine lijn vrij snel het beeld uit lopen. Ik vraag me af hoe het beeld er uit zou hebben gezien als je de bovenkant van je zoeker-beeld gelijk had gepositioneerd met die schuine lijn. Zou je dan niet nog meer het beeld in getrokken worden, naar de twee wandelaars?

Just my two cents :-)

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik sluit me aan bij Erik. De foto's zijn prima voor elkaar qua techniek. Maar ze zijn eerder regiserend dan creatief, wat mij betreft. Wat was je idee bij deze serie?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Intentie lijkt me duidelijk, maar ik vraag me af waarom deze foto’s geplaatst zijn. Kijk ik alleen naar foto 1. Veerboot vaart voor de groene boot langs en ontneemt het zicht op het rode licht baken, dat de rechter kant van de haven ingang kenmerkt. Dan kijk je ook nog naar de afgemeerde boten in het haventje.
Ik denk, dat meer rondkijken en dichter op een object kruipen misschien veel meer mogelijkheden zou hebben geboden. Want ik denk, dat die zeker aanwezig waren.Want technisch is het inderdaad prima!

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind plaat 2 en 6 het meest interessant, #7 vind ik ook niet zo verkeerd. Wat ik vooral mis in de serie is consistentie. De genoemde platen passen prima bij elkaar, het thema klopt en de manier van fotograferen klopt (ook. Bij alle andere platen mis ik dat. Uit deze en eerdere series die ik van je heb gezien, krijg ik de indruk dat je naar een documentaire vorm aan het zoeken bent. Vaak zitten er altijd wel een paar alla 2,6,7 tussen, dus ik denk dat je een best mooie vorm te pakken hebt. Waarom zet je die niet eens bij elkaar en gebruik je dat als uitgangspunt bij je volgende fototochten langs de noordkust?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

ErikDignum schreefCOLONIk weet het niet. Technisch (qua scherpte, dof en dat soort dingen) zit het wel snor. Toch denk ik dat ik hierbij onvoldoende creativiteit zie. Of het plaatsje is fotografisch van dien aard dat dit er vanuit creatief oogpunt maximaal uit te halen is. Foto 3 vind ik sowieso veel te druk ogen. Foto 5, smaak-kwestie, ik hou hier niet zo van. Maar ik zie hier wel rechts bovenaan een schuine lijn vrij snel het beeld uit lopen. Ik vraag me af hoe het beeld er uit zou hebben gezien als je de bovenkant van je zoeker-beeld gelijk had gepositioneerd met die schuine lijn. Zou je dan niet nog meer het beeld in getrokken worden, naar de twee wandelaars?

Just my two cents :-)

Gr.

Erik
Ter aanvulling, over foto 3. Ik keek er nog eens naar. Hoe zou deze er uit hebben gezien als je hierbij met een extreme groothoek, misschien zelfs 'n fisheye, een heel laag standpunt had ingenomen, recht en vlak boven de ketting en de stang die midden door het beeld lopen? Dan valt wellicht de drukke achtergrond van de haven weg, en krijg je een wijds en misschien dreigend effect van de scheepshelling/het dok?

Just my 3rd cent ;-)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dank voor alle reacties. Foto 3 is waarschijnlijk niet over te nemen omdat ze al bezig waren de boel om te bouwen. Foto 2 en 6 zijn ook mijn favoriet. Ik neem de commentaren mee voor de volgende keer :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
poezemienie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 05 Nov 2014 07:15
WoonplaatsCOLON Stekene
CONTACTCOLON

Mooie plaatjes, waarvan twee en zes me het meest smaken .... :wink:
the important thing is not the camera but the eye
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar