The Need For Speed... (Update)

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Hoi mede forumleden,

Onderstaande foto is gemaakt bij de clubkampioenschappen van ZWR (Zeeuwse Windhonden Renvereniging).
Ik kan er veel over vertellen maar de foto spreekt denk ik voor zich.
Graag jullie mening...

1/1000 sec, f/5.6, ISO 320, 400mm
Afbeelding

A.d.v. de opmerkingen van Frank64 en roelie-ulft het contrast verhoogd.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Stafford, in totaal 14 keer gewijzigd.
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Enorm goede foto.
Mooi zo in mid air met de schaduw eronder
Top
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie actiefoto, lekker scherp en met een prachtige blik van de hond..... 8)

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Gezien de snelheid waarmee deze beestjes zich voortbewegen een superstrakke foto!

Prima compositie ook en de bloemetjes maken het af..

Wel heb ik het idee dat ie wat lichter en met wat meer contrast nog beter uit zou komen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Strakke plaat hoor! Is dat op de baan van Goes?

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

@iedereen, bedankt voor de complimenten!
Frank64 schreefCOLONGezien de snelheid waarmee deze beestjes zich voortbewegen een superstrakke foto!
Bedankt! En je vat het precies goed samen.
Beestjes en snelheid....dat zijn wel de 2 woorden die deze sport samenvatten want wat zijn ze klein en snel.

De voorgaande wedstrijd ben ik er met een 200mm lens gaan staan maar dan kom je echt te kort.
Dus gisteren de 100-400 meegenomen (een lens die overigens niet bekend staat vanwege z'n snelle AF).
Ik heb eerst een paar foto's van de voorkant geprobeerd omdat dit makkelijker is voor de AF maar qua compositie bevielen die niet.
Je ziet dan alleen maar een hoofd plus 2 poten.

Dus toen toch maar aan de zijkant van de baan gaan staan maar dan schieten ze met een gangetje van 50 a 60 km/h aan je voorbij.
En als je dat op 400mm door je zoeker probeert te volgen is het voor je gevoel net alsof je een voorbijvliegende kogel aan het fotograferen bent.
Daarnaast zijn ook nog een heleboel van die honden zwart (dus geen contrast) wat het nog eens extra moeilijk maakte voor de AF.
Heb die dag zo'n 80 foto's gemaakt waarvan er eigenlijk maar 1 beviel en dat is deze...
Frank64 schreefCOLONWel heb ik het idee dat ie wat lichter en met wat meer contrast nog beter uit zou komen.
Beide heb ik voor het plaatsen van de foto al gedaan en als ik naar mijn 'gekalibreerd' scherm kijk zijn ze op dit moment goed.
Nu heb ik gekalibreerd expres tussen haakjes gezet want ik zit achter een TFT paneel en de hoek waaronder je kijkt scheelt echt enorm.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik heel veel moeite had met het afstellen van de belichting en contrast dus het kan goed zijn dat ik er naast zit.
Het volgende scherm wordt dan ook echt een IPS. Ik ga even afwachten of ik deze opmerking van meer forumleden hoor.
Maar bedankt voor de opbouwende kritiek!
Dward schreefCOLONStrakke plaat hoor! Is dat op de baan van Goes?
Yep, dit is op de baan van Goes.
Volgende week hebben ze overigens een 'lichtwedstrijd'.
Dit is een wedstrijd die in het donker wordt gehouden.
Dit moet een spektakel zijn dus ik ben er zeker bij.
Al denk ik dat (zelfs met de baanverlichting aan) foto's maken onmogelijk is. :-(
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

knappe plaat in alle opzichten, mooi gedaan.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

vind hem super :D

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Prachtige actie foto. strak in zijn moment!!! Vol in zijn concentratie.
Ik ga met Frank mee wat betreft het verhogen van het contrast.

Paul.
Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Schitterende plaat!

En zeker met de 100-400 een prestatie, want zo snel is die focus inderdaad niet! Welke instellingen heb je gebruikt voor deze foto?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

roelie-ulft schreefCOLONIk ga met Frank mee wat betreft het verhogen van het contrast.
mmm, Ik zit nu op het werk maar ik zal vanavond even mijn monitor opnieuw kalibreren + kijken naar het contrast.
Mocht ik aan de hand daarvan de foto wijzigen zal ik hem opnieuw posten.
Bedankt voor de opmerking / complimenten!
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONSchitterende plaat! Welke instellingen heb je gebruikt voor deze foto?
Bedankt!
Ik weet niet precies welke instellingen je bedoeld maar er staan er een paar boven de foto (1/1000 sec, f/5.6, ISO 320, 400mm).
Daarnaast is de exif geloof ik nog intact dus daar is meer te vinden.
Maar mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

@ Frank64 en roelie-ulft:
Heren, aan de hand van jullie opmerkingen heb ik het contrast verhoogt (zie 2e foto).
En ik moet zeggen, jullie hadden gelijk! Mijn dank is groot...

Ik moet overigens, echt, echt, echt eens naar een IPS paneel.
Terwijl er toch echt verschil in de foto's zit merkte ik het in eerste instantie niet eens op.
Maar dit komt omdat de foto's onder elkaar staan en de locatie op het beeldscherm maakt blijkbaar al uit (was me nog nooit opgevallen).
Ik moet echt de 2 foto's op een verschillend tabblad zetten en dan tussen de 2 tabbladen heen en weer klikken om verschil te zien (omdat ze dan op dezelfde hoogte blijven staan).
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar