Belle Perez

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Ricardoke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2012 11:59

De Eneco Tour kwam dit jaar aan in Bergen op Zoom, waar het feest was op de Grote Markt met Belle Perez, ik heb wat foto's geschoten , graag jullie opmerkingen/tips. Bedankt voor het kijken ! :)
1.

31678

2.

31679

3.

31680

4.

31681

5.

31682

6.

31683

7.

31684

8.

31685

9.

31686

10.

31687

11.

31688

12.

31689

13.

31690

Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Hallo Ricardoke ,

Helaas is er nog al wat op aan te merken, hierbij dan 2 punten om als tip mee te geven.
- Ik mis vooral wat scherptje, ik kan ook niet zien welke instellingen je hebt gebruikt, kan je daar wat meer info over geven?
- Compositie vindt ik vooral centraal, en nog al allemaal van het zelfde, probeer om te beginnen je in te lezen over het gebruik van de regel van derden.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

In aanvulling op bovenstaande tips:

Nummer 12 vind ik de beste van de serie.
Nummer 3 kun je er de volgende keer beter uitlaten, daar wordt geen enkele artiest blij van, laat staan Belle.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
Harm Schinkel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 22:04
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

Hoi Ricardoke,

Ik sluit mij aan bij voorgaande opmerking, zeker voor wat betreft de (ontbrekende) scherpte.
Nr 12 is inderdaad de beste, alleen zou ik van nummer 7 zeggen "daar wordt ze niet blij van".

Ik mis een beetje het gebruik van de gekleurde podiumverlichting, op een enkele foto (12 en 13) is dit redelijk goed gelukt maar op andere (9) weer niet. Overigens weet ik uit eigen ervaring dat dit erg lastig is dus laat je hierdoor vooral niet ontmoedigen.

Persoonlijk zou ik overigens niet meer dan ca. 3 foto's uit zo'n reeks kiezen en hier neerzetten.
Canon EOSD 60d + EF-S 17-55/2.8 IS USM; EF 70-300/1:4-5.6 IS USM; Dat moet het (voorlopig) doen.............
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Jammer dat je niet meer "momentjes" hebt zoals op platen 3,4, en 5. Die vind het meest aansprekend. Helaas zit er geen exif bij de plaatjes dus kan ik je geen tips geven t.a.v. de techniek.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Bij dit soort concerten is er vaak weinig licht. Dus ISO omhoog, werken met lichtsterke lenzen op een zo wijd open diafragma.

Ik vind het leuk om foto's van Belle hier te zien. In de afgelopen jaren heb ik als huisfotograaf tientallen van haar optredens gefotografeerd.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Ricardoke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2012 11:59

Bedankt voor de tips iedereen, alles is genomen met een 24-105 mm f/4 lens op iso1250, ik was op dat moment aan het werk daar (geluidstechniek), dus de foto's zijn even snel tussen door gemaakt dus ik heb er niet zoveel aandacht aan besteed :$
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Wellicht is het dan verstandiger om de volgende keer als je een reactie vraagt op je foto's om er wel aandacht aan te besteden. Dat doen wij namelijk ook.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Tsja inderdaad de vraag hoe veel je in een vervolg met de tips zal gaan doen.

Ik verbaas me wel over de voorkeur voor #12 die een aantal meer is gegeven. De blik is wel lekker strak maar ze zit helemaal achter haar microfoon, ik scrol er eigenlijk vrij snel voorbij. Foto 3 vind ik wel een grappig tussendoortje en hoeft van mij zeker niet weg. Mijn voorkeur gaat naar #10
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

De blik maakt wel veel goed op #12. Maar niet genoeg. Ik zou wachten tot de microfoon voor de mond weg is.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Nicole30

wat ik me afvraag, hoe kom je zomaar op t podium om fotos van zo dichtbij te maken:P
Gebruikers-avatar
Harm Schinkel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 22:04
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

Hoi Nicole,

De fotograaf is geluidtechnicus. Uit ervaring weet ik dat die medewerkers echt wel op of heel dichtbij het podium mogen komen.
Zelf wordt ik geregeld gebeld door een startend evenementenbureau on events te fotograferen. Meestal regel iik dan bijvoorbeeld een back-stage pas zodat ik in principe overal kan komen.
groet, Harm
Canon EOSD 60d + EF-S 17-55/2.8 IS USM; EF 70-300/1:4-5.6 IS USM; Dat moet het (voorlopig) doen.............
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Ricardoke schreefCOLONBedankt voor de tips iedereen, alles is genomen met een 24-105 mm f/4 lens op iso1250, ik was op dat moment aan het werk daar (geluidstechniek), dus de foto's zijn even snel tussen door gemaakt dus ik heb er niet zoveel aandacht aan besteed :$
Met alle respect waarom zet je ze dan hier neer?
Waarom moeten wij er wel aandacht aan besteden als jij dat voor je foto's ook niet heb gedaan?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar