Glow 2012

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Eigenlijk past het onderwerp nergens in het forum, maar hier lijkt me de meest geschikte plek.

GLOW 2012

Dit jaar ben ik wederom geweest. Na het winnen van de fotowedstrijd in 2008 voelt het bijna als een verplichting aan (en zeker omdat ik nu workshops Nachtfotografie geef), maar leuk is het vanuit fotografisch oogpunt altijd. Zelfs dit jaar, met de tegenvallende objecten en lange lange lange, soms saaie wandeltocht door de donkere straten van Eindhoven, zijn er leuke resultaten te behalen. Hier is een selectie van de foto's die ik dit jaar gemaakt heb.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding


Een kort verslagje is te lezen op mijn website met een link naar meer foto's
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Drie vind ik mooi van uitsnede en de mooiste vd reeks, en vier mooi van de frisse kleuren. De rest zijn mi geen meesterwerken... en zouden dus ook door mezelf gemaakt kunnen zijn :)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

hahaha
Laat zien dan :p
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

nando schreefCOLONhahaha
Laat zien dan :p
:lol: :lol:
Ik zou wel willen dat ik ze zo kon maken :wink:

Ze zijn allemaal de moeite waard maar de foto's 2 , 4 en 5 zijn echt knap vastgelegd.
De instellingen van je camera pas je natuurlijk aan aan het object dat je fotografeert, maar wat me opvalt is de sluitertijd van 30" en f16 bij foto 2 (voor een grotere scherptedipte ?) tegenover 1/13" , f2.8 bij ISO1600 voor de laatste foto (voor een mooi wazig/onscherp effect ?).

Dan nog: hoe en waarop stel je scherp bij deze foto's ?

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

nando schreefCOLONhahaha
Laat zien dan :p
Als alles naar wens verloopt zal ik mijn probeersels hier volgende week posten.
Moet nog m'n vrouw kunnen overtuigen dat m'n tripod echt niet te zwaar is om te dragen... :mrgreen:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

CrisM schreefCOLONMoet nog m'n vrouw kunnen overtuigen dat m'n tripod echt niet te zwaar is om te dragen
wat?? draag jij niet zelf je statief :)
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

kiran schreefCOLON
CrisM schreefCOLONMoet nog m'n vrouw kunnen overtuigen dat m'n tripod echt niet te zwaar is om te dragen
wat?? draag jij niet zelf je statief :)
Heb jij m'n vrouw al gezien? :lol:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
SunBeech
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2011 21:16
WoonplaatsCOLON Tilburg

Mooie serie. Die reflectie in de Blub op de eerste foto en de TL-buizen met de scherpte in het hart van het project achter het raam op foto #3 vind ik goed gevonden :-)

Van het laserproject in de mist op foto 5 lukte het mij niet om er iets van te maken: het lukte mij niet om een voldoende korte sluitertijd te krijgen. Bij jou zie ik wel een mooi plaatje!

Grt,
Rawy
Groeten,
Rawy

Canon EOS 80D | Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM | Canon EF 70-300mm f/4.0-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Sigma 18-35 F1.8 DC HSM Art

flickr
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

CrisM schreefCOLON
nando schreefCOLONhahaha
Laat zien dan :p
Als alles naar wens verloopt zal ik mijn probeersels hier volgende week posten.

Is helaas niets geworden. Ben zaterdag morgen naar spoed gebracht om een metaal-splinter uit m'n oogbal te laten verwijderen. Weg kans, maar gelukkig is m'n zicht nu intact gebleven. :shock:
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Jumper schreefCOLON De instellingen van je camera pas je natuurlijk aan aan het object dat je fotografeert, maar wat me opvalt is de sluitertijd van 30" en f16 bij foto 2 (voor een grotere scherptedipte ?) tegenover 1/13" , f2.8 bij ISO1600 voor de laatste foto (voor een mooi wazig/onscherp effect ?).
Dan nog: hoe en waarop stel je scherp bij deze foto's ?
Gr. Jan
Inderdaad, Jan. Instellen naar gelang de situatie het vereist, of het effect dat je wilt hebben. Die f/16 is voor een maximale scherptediepte. De sluitertijd is een gevolg daarvan. Beweging door een lange sluitertijd was hier geen issue. De andere moest een (relatief) snelle sluitertijd krijgen om niet tè veel beweging in de foto te krijgen. Dus, ISO omhoog en diafragma ver open.
Scherpstellen? Daar waar je de scherpte wilt hebben. Hoe? Met de autofocus. En als die te weinig contrast heeft, handmatig.

Dank je voor de reacties. En beterschap, CrisM
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

De eerste is geweldig! Creatief gevonden, weerspiegeling in het gebouw.
Foto 3 kan ik me niet herinneren. Waarschijnlijk voorbij gelopen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar