Over het gehele jaar heen.....(festival) advies gevraagd!

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Goedendag iedereen,

Dit jaar ben ik ook weer aardig actief bezig geweest om op festivals leuke foto`s te maken.
Maar vooral dit jaar was het voor mij het idee om meer van de ``standaard`` foto`s af te gaan, en toch wat andere dingen te proberen.
Het 1 wat meer lukte dan het andere.
Vooral de aanschaf van een 16-35 F2.8 en later in het jaar een 5d2 is toch een goede keuze gebleken! Ik heb nou een lekkere groothoek, en ik kan ook nog eens zonder problemen lekker hoog in de iso`s zitten.

Maar bij sommige had ik toch de vraag.....vallen ze in de smaak!
En die heb ik dan ook hier geplaatst, in de hoop dat jullie mij ook van enige opbouwende kritiek kan voorzien!

Allereerst wou ik een foto plaatsen welke ik voor mijzelf de mooiste vindt van het jaar.
Ik denk dat ik daar stond met 5 andere fotografen, en ik zag al gauw dat er een sparing tussen het podium en de luidsprekers zat, dit leek mij de ideale plek om te gaan zitten, alleen ik zou dan wel last krijgen van collega`s dus deze had ik vriendelijk verzocht of ze ook een minuutje konden wachten met het naar voren lopen.
Dit met het onderstaande resultaat.
1
Afbeelding


Verder op het zelfde podium hadden ze ook een vliegtuig na gebouwd wat als podium diende voor de dj`s.
Hier had ik maar even de stoute schoenen aan gedaan, en ben direct achter de dj gaan staan en een licht klopje op de schouder gegeven, voila ze gingen poseren.
Zelf vindt ik het wel wat hebben zo op deze manier, maar jullie ook?
Hieronder 2x een resultaat

2
Afbeelding
3
Afbeelding


Dan heb ik ook geprobeerd om stijf vooraan het podium te staan met mijn groothoek,
Hieronder 2x een resultaat, echter beide niet geheel happy mee, daarom vraag ik wat kan ik de volgende keer beter doen?

4
Afbeelding
5
Afbeelding


Ook heb ik mij even terug gepakt op de``basis``, want als ik het goed heb, is er ook een vuist regel iets met herhaling?
Hieronder het resultaat, maar valt het ook in de smaak?

6
Afbeelding


En goed, aangezien ik Miss Montreal onderhand al 10x heb zien optreden, probeerde ik hier ook wat anders.
Zij is iemand die aardig wild kan doen op een podium en aardig emotioneel maar volgens mij heb ik haar nu ook op een wat meer ``sensuele``manier.
Hier ook de vraag, valt het ook in de smaak??

7
Afbeelding


Voor volgend jaar heb ik mijzelf ook een ``doel`` gesteld, en ik heb daar 1 groot voorbeeld in, en die komt van uit dit forum zelf!
Dark_Angelus ik vindt zijn foto`s echt onwijs goed, en stralen stuk voor stuk sfeer en energie uit!
Voor degene die niet weten wie ik bedoel en welke foto`s hier een linkje naar een topic van hem:
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 51&t=97740" onclick="window.open(this.href);return false;

Iniedergeval bedankt voor het kijken! en ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achter laten.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
jackk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2008 11:55
WoonplaatsCOLON Noord Limburg
CONTACTCOLON

Complimenten!
zeer geslaagde foto's, zelf doe ik regelmatig concerten en festivals maar ik vind deze serie erg mooi.
heb je bij sommige foto's geflitst? zo lijkt het wel op 1, 5 en 6.
een Canon, wat glas, een paar lampjes en accessoires

http://www.kjkok.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

Bedankt voor de complimenten!

Verder de flitser is niet gebruikt.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

1 2 en 3 zijn heel erg goed en gaaf. Goed geschoten, lekker scherp, goede kadering ga zo maar door. Maar ook gaaf omdat het gewoonweg gezichtspunten betreft die een festivalganger niet snel zal hebben. Ik denk dat dat een van pluspunten van die eerste drie foto's is.

De andere foto's - mijn opbouwende kritiek.

4 5 en 6 vind ik bij allen de zwarting niet lekker kijken (vooral bij 6 is zwart niet zwart op dit moment). Probeer er eens iets meer zwart in te mixen met Lightroom.


4 en 5: waarom heb je hier voor groothoek gekozen als je bijna een portret probeert te maken? Dat komt er bijna nooit fraai uit te zien. de 85mm werd niet voor niets 'portretlens' genoemd. Ik denk dat je er bij beide te dicht op zit - het concert idee is zo toch wel weg. iets meer van beneden dat er nog door het tegenlicht wat zwarte lichamen / armen onderin waar te nemen zijn, zal vooral 5 beter tot recht hebben laten komen.

6 Herhaling is belangrijk, maar moet in 3-en... dus deze 2 J's hebben er één te weinig ;-) Als er eentje meer voor had gestaan of eentje meer achter, dan was het een fantastisch shot geweest (als je de meest linkse of rechtse dan had scherpgesteld)

7 Kader de foto eens ander. Knip het onderste er af, dat je tussen knoopje drie en vier ophoud... ik denk dat het dan sensueler is. Als je het daarmee eens bent, zal ik uitleggen waarom ;-)
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Een tikje op de schouder van de dj kan echt niet, zo verpest je het voor de rest.
Als alle fotografen dat zouden doen is de kans groot dat er bijna geen fotografen meer op het podium mogen.
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

@Hari Seldon,

Bedankt voor de complimenten van foto 1,2,3!

Verder zwarting van foto 4,5,6:
Van foto 4 begrijp ik hem niet echt, eerlijk gezegd.
Maar van foto 6 moet ik je gelijk geven, daar had ik niet echt rekening mee gehouden, en daar zal het vast nog wel uittehalen zijn.
Foto 5 tja, ik denk niet dat het er nog er ``in`` zit.

Over groothoek gebruik bij foto 4 en 5, Ik had net de groothoek, en ik probeerde dus eens wat anders.
Van foto 4 kan ik je wel vertellen dat deze zonder groothoek niet gelukt was, maar foto 5 had ik ook sterk mijn twijvels bij.

Foto 6, ah zo stak de regel dus inelkaar! kijken of ik de volgende keer daar wat mee kan.

Foto 7, deze ga ik op je advies nog anders kaderen, maar graag hoor ik ook je redenen ervoor!!


@JJas

Het was ook meer een figuurlijke tikje op de schouder, maar als je met ze 2en daar stond, dan hebben ze je al snel genoeg door.
5DII+grip|7DII+grip|canon 8-15F4L Fisheye|canon 16-35F2.8L II|canon 70-200F2.8LIS II||canon 300F4LIS|sigma 105 macro|580exII|430 ex|1.4X Extender
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Petertje schreefCOLON@Hari Seldon,

.......

@JJas

Het was ook meer een figuurlijke tikje op de schouder, maar als je met ze 2en daar stond, dan hebben ze je al snel genoeg door.
Een figuurlijk licht klopje op zijn schouder? Hoe doe je dat?
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Laat ik eens iets proberen te zeggen
#1 is een leuke plaat. Doet het altijd goed bij een publicatie. Je had er van mij wel wat dichter op mogen zitten. Misschien een beetje afstandelijk
#2 wat donker maar lekker dicht op de piloot. Ik mis wel wat expressie bij die man. het lijkt nu een beetje "he, wat moet dat!?"
#3 wat zeer prima geweest als er meer licht op de dj had gezeten. Ik zie alleen zijn handen
#4 beetje twijfel over het moment. Ik wacht altijd tot ie weer naar beweegt van een mengpaneel
#5 Vind ik niks. Ik zie graag een gezicht met expressie
#6 prima. Als tip, ik vind het altijd leuk wat interactie te hebben en probeer af te drukken als er naar me gekeken wordt.
#7 Cool, vind ik de beste van het stel. Misschien niet de meest spannende compo, maar de blik! Dat is wat mij aanspreekt in de concert fotografie.

Kortom, lekker bezig. Je zou kunnen proberen je te richten op het licht (op de juiste plaats en tijd) en het moment.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar