Roze Zaterdag Groningen

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Hetty1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2011 21:44

Ben nog maar net begonnen met foto's maken, heb deze afgelopen weekend gemaakt. Tips zijn altijd welkom! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Drikusniet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2009 23:29
WoonplaatsCOLON Veendam

Dus jij bent Hetty?
De tekst en dan vooral de plaats en grote, verknallen de foto's voor mij volledig.
Als je dat wel wilt, maak er dan een (vaag) watermerk van.
Een goede techneut is nou eenmaal eigenwijs
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 12 keer gewijzigd.
Hetty1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2011 21:44

Haha, had al gezocht hoe ik het doorzichtig kon doen. Maar dat heb ik nog niet uitgevonden. Tips misschien? Dit is even voor nu! ;)

Jammer dat jullie niet op de foto's zelf reageren, daar gaat het ten slotte om! :)
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik bescherm mijn foto's ook op zo'n manier. Kijk hier naar een voorbeeld. :shock: :roll:

Groet Bas.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Anoniem 3

Hoe kun je nou de foto's beoordelen als er zo'n prominent logo op staat.
Weg ermee.
En waarom?
Ben je echt bang dat men een 900x600 fotootje gaat jatten?
Hetty1989
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2011 21:44

Misschien kunnen jullie iets meer respect tonen! En helpen.. Een forum is toch iets waar je dingen deelt en van elkaar leert. Ik wil graag een doorzichtig watermerk, alleen ik weet niet hoe dat moet. Ik dacht, doe het even zo.. Had ik me hier maar nooit aangemeld!

Wat wordt je hier onzeker van zeg! :(
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Download Bordermaker. Hier kan je mooi teksten in je foto's maken.
Voordeel van dit programma is dat je dit kunt doen voor veel foto's tegelijk. Zoals de naam al aangeeft kan je er ook mooie border (randen) mee maken. Met google vind je hem zo...
Ps. Het gaat er hier soms recht voor z'n raap aan toe. probeer tussen de regels door te lezen, dan zal je nog een heleboel leren hier.
En welkom nog!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

hallo hetty, welkom....nadeel van lang op het (een) forum rondhangen is dat je veel dingen / discussies regelmatig terugziet. ook mijn eerste reactie was oh god, daar heb je er weer een.

maar je hebt helemaal gelijk, beetje aardig tegen nieuwe bezoekers mag zeker. probeer dat overigens ook altijd wel te doen.

Ik zou zeggen, maar in bodermaker een leuke bescheiden handtekening onderaan de foto en wees niet te bang dat ze gejat worden. Je zult zien dat ze serieus beoordeeld worden en dat je goede tips krijgt.

Maar op deze manier is het niet te doen om een foto goed te beoordelen.

succes! (en laat je niet ontmoedigen, stiekem is dit een heel leuk en nog veel nuttiger forum)
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik kan me de reacties van beide kanten goed voorstellen.
Op een fotografieforum komen enrhousiaste fotografen oa om naar foto's te kijken, en dan zie je een halve Chinese muur door een foto staan. De enige reden waarom ik het eind van het topic haalde is omdat ik benieuwd was naar de reacties. Ik woon zelf in groningen en heb dit gezien en de foto's zien er okee uit!
Ja, en jouw reactie begrijp ik ook, want zelfs als je afkeer voelt voor wat je ziet hoef je nog niet als een brulaap te roeptoeteren dat dat zo toch niet kan, zeker niet tegen een nieuweling... Dat is een beetje primirief en onbeschoft, vind ik.

Welkom dus :)
... Spiegel-Werk ...
wernerfotografie

Beasar schreefCOLONIk bescherm mijn foto's ook op zo'n manier. Kijk hier naar een voorbeeld. :shock: :roll:

Groet Bas.
:lol: :lol: :lol: sorry moest hier even hard om lachen, maar als je even een nette logo maakt dan kom ik met alle plezier terug om om je fotos te beoordelen!
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Hetty, laat je niet afschrikken hoor!!
Ik heb geen verstand met het maken van foto's tijdens concerten, maar de tips die ik je mee kan geven:
De eerste foto zou ik de persoon aan de linkerkant hebben genomen en de ruimte rechts gelaten, omdat de persoon die kant op kijkt en dan kijkt de foto prettiger.
Bij de tweede foto zou ik even gewacht hebben tot ze niet meer achter de microfoonstandaard zou staan.
De derde foto had van mij iets scherper gemogen.

Misschien kan je het watermerk gewoon recht aan de onderkant zetten? Welk fotobewerkingsprogramma heb je nu, dan kan ik je misschien vertellen hoe je het vager moet maken.
Jammer dat de exif gegevens uit de foto zijn verdwenen.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik zou het een eer vinden als ze m'n foto's jatten. Waar ben je bang voor?
Dat je inkomsten mis loopt? Als beginnend fotograaf?

Als je een vraag hebt over hoe iets moet, kan je dat natuurlijk stellen, daar is dit forum voor.
Beter om dat eerst te doen, en vervolgens de foto's te tonen met een goed watermerk.
Leermomentje dus!

De foto's ansich zijn best oké, ik zou ze liever iets groter zien om ze goed te kunnen beoordelen.
Ik twijfel over de scherpte namelijk.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Qua belichting vind ik ze zeker niet onaardig.
Bij zowel foto#1 als bij foto#3 kijkt de artiest het beeld uit. Let daar op bij het maken van de compositie. Ik vind dat best wel een beetje storend.

Foto#2 het statiefje, tja, er zijn mensen die daar over vallen, maar ik vind dat niet zó erg. Zou wel iets meer rust in de foto hebben gegeven en meer aandacht aan miss Montreal, als dat dingetje er niet gestaan had.

Verder blijf doorgaan, oefening baart kunst! :p
Canon: | 6D | 7D | 40D | EF 24mm 1.4L | Speedlite 580II |
Sigma: | 24-70mm 1:2.8 EX DG | APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM | 18-35mm 1:1.8 DC ART | 50mm F1.4 | 85mm F1.4
Tokina SD 11-16 F2.8 DX ATX-PRO | Peleng MC 3,5/8 A Fisheye Circ.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik geloof dat iemand al iets over dat ongelofelijk lelijke watermerk geschreven heeft, toch????
Trouwens: geen van de platen lijkt me scherp. Jammer want ik vind #1 en #3 wel potentie hebben. De microfoonstandaard op #2 verpest de plaat.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Nieuwerf.nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 20 Sep 2010 08:40

Laat je niet ontmoedigen door mensen die niet verder kijken dan de eerste indruk.

Concerten en optredens zijn 1 van de moeilijkere onderwerpen om te fotograferen. De personen staan niet stil en de belichting schiet vaak alle kanten op. Daarnaast kan je je vaak niet tot moeilijk bewgen om een ander standpunt te pakken.

Foto 1: Vind ik iets te donker. De persoon staat er niet helemaal op, dat is jammer. Volgende keer misschien een veel krappere uitsnede maken of de persoon er meer links en helemaal op zetten.

Foto 2: Dit had een mooie foto kunnen zijn als je 3 tellen gewacht had waardoor ze waarschijnlijk van de microfoon standaard af zou staan. Dit heeft dus alles met timing te maken. Het alternatief zou dan geweest zijn om een groter o verzicht te maken waar ze helemaal op staat. Overigens kunnen microfoon standaarden een toegevegde waarde hebben. Het is per slot van rekening geen portretfotografie.

Foto 3: Leuke plaat. Iets te veel paars naar mijn smaak (misschien iets krapper kaderen?).
Tsja,... zo'n onderschrift... Wat moet je daar nou eigenlijk mee?

http://www.nieuwerf.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar