[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Niemand :?: :wink:

JoCa schreefCOLONHoihoi...
Er zijn inmiddels al aardig wat mensen hier die de 5D mkIII in hun bezit hebben,en voor die gene heb ik een vraag.
Ik kan deze body overnemen, en dit is t seienummer : 053024000705.
Is dit een van de eerste 5D's die geproduceerd zijn of niet?
Ik ben benieuwd :-)
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONIk had een 5D mk II, zocht een tweede camera erbij en heb gewoon een tweede mk II gekocht. Ik was niet zo onder de indruk van wat ik tegenkwam. Niet voor die meerprijs. Grafiekjes zijn grappig, maar da's in de praktijk meestal wel anders.
Ik ben het met je eens. Ik vond de 5d mk III tegenvallen en vond de beelden rechtstreeks uit de 5d mk II een stuk strakker. De handling en autofocus zijn wel een stuk beter maar toch onvoldoende voor veel sport in mijn geval. Persoonlijk vond ik het nav de positieve opmerkingen best tegenvallen. Vooral de simpelere versie van de 61 AF konden me niet voldoende bekoren. waarbij de respons van de 5d toch regelmatiger langzamer was dan die van de 1d mk III terwijl die al ruim 5 jaar oud is. Ik schat in dat de extra digic proccesor eigenlijk een must is voor dit af systeem.
Ik heb de 5d mk III in ieder geval na een week weer ingeruild en een ander alternatief aangeschaft.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

JoCa schreefCOLONNiemand :?: :wink:

JoCa schreefCOLONHoihoi...
Er zijn inmiddels al aardig wat mensen hier die de 5D mkIII in hun bezit hebben,en voor die gene heb ik een vraag.
Ik kan deze body overnemen, en dit is t seienummer : 053024000705.
Is dit een van de eerste 5D's die geproduceerd zijn of niet?
Ik ben benieuwd :-)
Geen idee, maar wat zou het uitmaken behalve het veel te veel benadrukte lichtlek probleem?
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Uncompressed HDMI out, betere af en ook werkende AF bij F8 :)
Het is nog wel een paar nachtjes slapen, in April 2013 nieuwe firmware!

http://blog.planet5d.com/2012/10/canon- ... -hdmi-out/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Zag het al voorbij komen. Ben heel erg benieuwd, maar wel jammer dat we zolang moeten wachten :oops:
Zit niet heel erg hard te springen om de upgrade, camera doet zijn werk nog steeds heel erg goed :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Nou, bij deze, de koop is niet doorgegaan, helaas :oops:
Er zat geen aankoopbon bij, dus ik durfde t niet aan...
Laatst gewijzigd door 1 op JoCa, in totaal 24 keer gewijzigd.
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De NL versie van de aangekondigde firmware:
http://www.canon.nl/About_Us/Press_Cent ... source=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

In de VS en Canada zijn de prijzen voor 5D mk III behoorlijk aan het kelderen. Ben benieuwd wanneer we dat hier gaan zien.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik zag daar vorige week inderdaad een aantal keer wat over langs komen. Maar zag net ook op CanonRumors dat hij op ebay voor $2799 te koop staat (http://www.canonrumors.com/2012/10/deal ... from-ebay/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Omgerekend is dat zo'n €2100,- :) (en dan heb ik de koersconverter van het GWK ruim genomen, want die kwam met 2017,79 aan)
Anoniem 4

Maar wel exclusief invoerrechten en btw. :mrgreen:
evertalkmaar
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2012 20:11

Heb de 5DmarkIII gekocht toen hij nog 3500 euro's kostte. Wilde per se een full frame hebben ipv de 7D, die mij behoorlijk tegenviel.
Heb nooit spijt van de aankoop gehad. De camera doet zijn werk voortreffelijk en ik heb er al behoorlijk wat opdrachten mee kunnen schieten.
Vind het persoonlijk "gezeur" dat praten over dat hij nu alweer ergens goedkoper is.
Anoniem 4

Nou "zeur" ik wel meer en al langer op dit forum, dus het maakt mij niet zoveel uit hoe mijn bijdragen hier worden benoemd en gewaardeerd.
Ben ook blij dat jij met zoveel plezier de hoofdprijs hebt kunnen en willen betalen voor de 5DmkIII.
Zelf heb ik nog steeds heel veel plezier van mijn 7D die mij meer dan behoorlijk bevalt.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

natuurlijk is een 7D helemaal niks...
een 5DIII is 3 keer zo duur en natuurlijk drie keer zo goed, immers het materiaal maakt de foto...
en wat is nou 3500 euro??? dat valt toch in het niet bij wat mijn villa per maand minder waard wordt... Pinda's!!!
Inderdaad, dat gezeur over het luttele bedrag van 3500 euro...
Zo klein heb ik het niet eens, heeft u terug van 5000???? Of mag ik zo'n lullig bedrag tegenwoordig pinnen zonder kosten ????

@evertalkmaar: vind je nou zelf je reactie niet een beetje .... ehhh..... arrogant?????
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

evertalkmaar schreefCOLONHeb de 5DmarkIII gekocht toen hij nog 3500 euro's kostte. Wilde per se een full frame hebben ipv de 7D, die mij behoorlijk tegenviel.
Heb nooit spijt van de aankoop gehad. De camera doet zijn werk voortreffelijk en ik heb er al behoorlijk wat opdrachten mee kunnen schieten.
Vind het persoonlijk "gezeur" dat praten over dat hij nu alweer ergens goedkoper is.
Zou graag willen weten waarom de 7D zo tegen valt. Ik heb persoonlijk altijd erg veel plezier gehad aan de 7D. En ben zelf van mening dat het een erg goede camera is.
5D III is zeker een goede camera, maar volgens mij onderschat je de 7D behoorlijk ?

Vind zelf de discussies over de prijs soms ook beetje overdreven. En veelal zie je dat men enkel de discussie aangaat om de discussie en niet geïnteresseerd is om de camera te kopen, maar dit geld zeker niet voor iedereen. Het blijft immers een fors bedrag voor een camera. En laten we eerlijk zijn de introductie prijs was niet mals.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Als je de 7D met de 5D mk zoveel gaat vergelijken, dan vraag ik me ook af in welk genre je fotografeert. Het zijn twee verschillende camera's. Niet alleen qua sensorformaat, maar ook op andere vlakken (zo ook prijs)

Ik heb onder andere een 7D en een 5D mk II naast elkaar gebruikt, maar de 7D werd nooit gebruikt als de 5D dat beter kon en andersom, de 5D bleef thuis als ik wist dat de 7D een betere keuze was. Inmiddels heb ik mijn 7D (en ook mijn 1D) ook verkocht en een tweede 5D mk II teruggekocht omdat ik niet meer in het vakgebied van de 7D actief zou zijn.
Inmiddels toch wel in dat vakgebied werkzaam (journalistiek en sport) en doe dat tegenwoordig met Nikon :twisted:

Maar om een 7D af te serveren om dat de 5D jou beter bevalt, dat vind ik toch een appel-en-peer-vergelijking
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
MvdVaart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 19:18
CONTACTCOLON

Tja, je kunt over de prijs blijven discussiëren; de één heeft het geld zo liggen en een ander moet er aardig wat foto’s voor schieten.

Persoonlijk vind ik dat je voor dat geld te weinig krijgt of beter gezegd de stap van een 5d mark 2 naar 3 is nu niet zo bijzonder groot. (er zijn idd verbeteringen, ik ga ze niet opnoemen) Maar dat mag je toch ook verwachten, als er een nieuw product op de markt wordt gebracht. Dus een upgrade / verbeterd product van de 5d mark 2.

Ik ben eigenlijk meer teleurgesteld in Canon. Waarom, je verwacht dat er na een aantal jaren wel iets op de markt wordt gebracht wat vele malen beter is. Om een voorbeeld te noemen: De Canon 50d is voor een sportfotograaf een mooie budget camera, toen de opvolger zou komen was er eigenlijk de hoop dat er iets beters zou komen. De 60D met dat kantelscherm, dacht het niet.. de 7D dat is een camera die de nodige verbeterpunten had ten opzichte van een 50D, deze werd alleen onder een andere naam en prijsklasse uitgebracht. Nu is dit hetzelfde geval bij de 5d mark 3. Bovendien moet Canon ook veel meer kijken naar de concurrentie. Nikon was vroeger duurder, maar de rollen zijn nu omgedraaid. Bovendien denk ik dat de winkeliers de Canon 5d mark 3 wel veel goedkoper kunnen aanbieden, maar dat Canon daar een stokje voor steekt.

Ik ben nu wel blij dat Canon niet meer megapixels in die camera’s zet ..maar ja er zullen straks wel weer nieuwe camera’s uit worden gebracht met meer megapixels, want dat staat zo mooi bij de specificaties.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Wat prijzen betreft: in de VS zijn de door Canon aanbevolen prijzen gezakt.
http://www.the-digital-picture.com/Canon-News-RSS.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Bij Saturn 15euro korting per 100euro!

5d3 komt dan op €2564,- en is op voorraad!
http://www.saturn.nl/mcs/product/CANON- ... 22677.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen als je heel snel kan beslissen, vorige keer met de 19% actie was het binnen een paar uur weg!
Je weet niet wat je niet weet ! :D
hendrikkieb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2012 20:44

Goeie prijs bij Saturn. Op deze manier heb ik hem bij de Mediamarkt gekocht (geen BTW).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar