[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

@ arnold
Dat is marketingtechnisch een goede truc van Canon. Ze voelen de hete adem van Samyang in hun nek, met name bij de 35 en 85 mm. De consument zit hier uiteraard niet op te wachten, maar dat is een ander verhaal. :D
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Wat ik dan ook wel weer leuk vind is de mogelijkheid een GPS apparaatje aan te sluiten, zonder dat je daar de WFT grip voor nodig hebt.
Eigenlijk verbaas ik me nog steeds dat dit nog niet is ingebouwd, want aan ruimte kost het helemaal niets.

Maar dit is toch wel een hele verbetering, Nikon had zoiets al langer, maar nu dan eindelijk ook voor Canon.
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... iver_gp_e2
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie specs, ben benieuwd wat uiteindlijk de prijs wordt...*druk bezig met het vullen van het varken*
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

ulope schreefCOLONMaar het allerbeste vind ik die headphone jack, als ik die op mijn 600D had, was ik zo blij geweest. Want je kan dan horen hoe de camera het geluid oppakt en dat dan tijdens het filmen erachter komen. Nu als iemand harder gaat praten en dichterbij de microfoon komt dan toen ik instelde kan het filmpje opnieuw, want het geluid staat dan te clippen.
Voor nog geen honderd euro heb je een Zoom H1 externe recorder inclusief; mic input, headphones out, stereo condensator mics en 24 bit 96 khz audio.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

arnold_w schreefCOLONWat me hoogstens verbaasd is het feit dat de matglazen niet meer verwisselbaar zijn.
Dat lijkt te maken te hebben met de geprojecteerde kunstmatige horizon en kaderlijnen.
Ik denk niet dat het een marketing truuk is (zoals Deos zegt).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

http://www.youtube.com/watch?v=9XgAgGoP ... AAAAAAAAAA" onclick="window.open(this.href);return false;

leuke kleine first hands on. mooi om te zien dat het grote draaiwiel "touch" functionaliteit heeft gekregen. een zeer grote verbetering t.o.v. andere modellen die ook kunnen filmen!
Canon
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONWat me hoogstens verbaasd is het feit dat de matglazen niet meer verwisselbaar zijn.
Dat lijkt te maken te hebben met de geprojecteerde kunstmatige horizon en kaderlijnen.
Ik denk niet dat het een marketing truuk is (zoals Deos zegt).
Die conclusie had ik idd ook al getrokken, maar maakt het er niet minder onplezierig door :cry:

Die GPS receiver kost overigens wel een paar duiten: € 279,=
Hij is dan wel weather sealed.

"The GP-E2 offers the same level of dust- and weather- resistance as the EOS 5D Mark III when connected to the camera's hot shoe".

GPS Receiver GP-E2 Key features

• Hotshoe-mounted GPS unit for compatible EOS cameras.
• Embeds location and altitude data into each file's metadata.
• Digital compass records heading information.
• Data logging mode.
• Portable design, powered by 1xAA battery.
• Accurately set camera's time using UTC time.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ook DxoMark heeft een hands-on review:
http://www.dxomark.com/index.php/Public ... -on-Review" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

En de nederlandse productpagina: http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... _Mark_III/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hij heeft een silent shutter feature. Da's dan wel weer handig bij uitvaarten. Mijn 5DmkII is toch wel nadrukkelijk aanwezig moet ik zeggen.
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONWat me hoogstens verbaasd is het feit dat de matglazen niet meer verwisselbaar zijn.
Dat lijkt te maken te hebben met de geprojecteerde kunstmatige horizon en kaderlijnen.
Ik denk niet dat het een marketing truuk is (zoals Deos zegt).
Volgens mij moet het nu inderdaad mogelijk zijn de weergave dynamisch in te stellen.
Het is geen glaasje meer maar een LCD schermpje:
Intelligent Viewfinder with Superimposed LCD
The EOS 5D Mark III's Intelligent Viewfinder offers a sharp, bright approximately 100% field of view with an approximate magnification of .71x, a viewing angle of 34.1° and a 21mm eye-point. With a new construction featuring aspherical lens elements, the viewfinder displays less distortions and color aberrations than previous models. It uses a transparent LCD to superimpose a customizable combination of focus points and gridlines directly over the image. The AF status indicator can even be directed to display within or outside of the viewfinders image area. With the intelligent viewfinder, unlike with other cameras, the photographer has the choice of seeing shooting information or looking only at the scene in front of the camera. The ability to effectively erase all shooting data and turn it back on with the touch of a button gives the photographer the opportunity to concentrate simply on looking and composing the photograph without distraction, a great advantage in numerous shooting situations.
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

p.s. ; de link naar de uitgebreide feature site (misschien is deze al eens ergens vermeld...)

http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ ... i#Features" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

boels069 schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONWat me hoogstens verbaasd is het feit dat de matglazen niet meer verwisselbaar zijn.
Dat lijkt te maken te hebben met de geprojecteerde kunstmatige horizon en kaderlijnen.
Ik denk niet dat het een marketing truuk is (zoals Deos zegt).
In tegenstelling tot wat boels zegt, reikt het probleem van de matglazen wat verder dan wat geprojecteerde lijntjes. Er zijn nog genoeg mensen die matglazen gebruiken voor hulp bij het focussen, zonder gebruik te hoeven te maken van liveview.
Alles wijst erop dat ze geen ondersteuning meer willen geven aan MF-objectieven via de viewfinder (liveview natuurlijk wel). Marketingtechnisch hadden ze het al goed voor elkaar door Zeiss glaswerk alleen manueel te laten focussen, nu gaan ze nog een stapje verder door ook de matglazen af te schaffen. Geloof mij, hier is over nagedacht. Natuurlijk zal dit 'verpakt' en 'verkocht' worden onder het mom van de geprojecteerde lijntjes, wat moeten ze anders zeggen? :D

Ik geef ze overigens geen ongelijk, als het mijn toko zou zijn, had ik het waarschijnlijk net zo gedaan. De 1Dx heeft overigens wel een verwisselbaar matglas. Goh...laat dit nu net de categorie gebruikers zijn die het meest aanspraak maakt op AF-glaswerk. Toevallig allemaal hoor ;-)
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

rdewinter schreefCOLON
boels069 schreefCOLON
arnold_w schreefCOLONWat me hoogstens verbaasd is het feit dat de matglazen niet meer verwisselbaar zijn.
Dat lijkt te maken te hebben met de geprojecteerde kunstmatige horizon en kaderlijnen.
Ik denk niet dat het een marketing truuk is (zoals Deos zegt).
Volgens mij moet het nu inderdaad mogelijk zijn de weergave dynamisch in te stellen.
Het is geen glaasje meer maar een LCD schermpje:
Intelligent Viewfinder with Superimposed LCD
The EOS 5D Mark III's Intelligent Viewfinder offers a sharp, bright approximately 100% field of view with an approximate magnification of .71x, a viewing angle of 34.1° and a 21mm eye-point. With a new construction featuring aspherical lens elements, the viewfinder displays less distortions and color aberrations than previous models. It uses a transparent LCD to superimpose a customizable combination of focus points and gridlines directly over the image. The AF status indicator can even be directed to display within or outside of the viewfinders image area. With the intelligent viewfinder, unlike with other cameras, the photographer has the choice of seeing shooting information or looking only at the scene in front of the camera. The ability to effectively erase all shooting data and turn it back on with the touch of a button gives the photographer the opportunity to concentrate simply on looking and composing the photograph without distraction, a great advantage in numerous shooting situations.
Als je het zo allemaal zo leest ziet het er best indrukwekkend uit, maar de praktijk moet uitwijzen of het idd prettig werkt en of je de MF glaasjes niet gaat missen. Wat ik iig wel een prettige toevoeging vind is de projectie van een rule of thirds raster in je zoeker, iets dat tot nu toe alleen mogelijk was via je LCD met live view. Wie weet is deze nieuwe LCD techniek wel in staat om hetzelfde beeld in je zoeker weer te geven als met andere matglazen. Eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik het verschil tussen het normale en MF matglas nooit spectaculair heb gevonden. Liever had ik in de huidige camera's een split focus gezien.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Bij MF lenzen blijft de AF indicatie in de zoeken werken.
Voor puristen de alleen scherpstelling op het matglas vertrouwen is het geen oplossing.

Hans.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Kreeg een mailtje vandaag dat ie te preorderen is bij Adorama voor $3499
http://www.adorama.com/alc/article/Cano ... First-Look" onclick="window.open(this.href);return false;

Financieel niet echt te verantwoorden momenteel, maar misschien maar eense een spaarvarken openen zodat het tot de mogelijkheden behoort als ik over 2 jaar weer terugkom naar Europa. :-)
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

@ Deos: ik geloof eerlijk gezegd niet zo in deze complot theorieën. Ik denk eerder dat Canon de ontwikkelingen voor een geavanceerde zoeker niet wil blokkeren, omwille van vreemdmerken die toevallig MF objectieven produceren. Ze hebben er zelf geen boodschap aan het te blijven ondersteunen, omdat ze zelf geen MF lenzen in het assortiment hebben. Ik geloof echter niet dat ze deze LCD techniek speciaal hebben ontwikkeld om de andere lensfabrikanten buiten spel te zetten om hun eigen objectieven te verkopen. Sowieso zal de doorgewinterde videograaf de voorkeur blijven geven aan manuele focus objectieven, omdat de focusring beter gedempt is en de beeldkwaliteit over het algemeen beter is doordat er geen ingewikkelde AF en IS systemen in zijn verwerkt.

Dus nee, wat mij betreft is Canon gewoon een weg ingeslagen om het gebruik van de zoeker verder te optimaliseren.
Dat dit ten koste gaat van de mogelijkheid andere matglazen te gebruiken is dan een bijkomend nadeel, maar voor de meesten denk ik minder interessant.

Hoeveel van de FF bezitters heeft er momenteel een MF matglas in zitten?
In ieder geval 1, nml ik zelf. Nog meer?
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@Photokid Bij CameraNu is hij inderdaad ook al te preorderen, maar ja... daar heb jij in de USA ook niet zoveel aan :D
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Haha, nee, niet echt, Rocker. Maar ben ook nog niet van plan hem te kopen. Als ik dat al doe (ben momenteel nog meer dan tevreden over mijn MarkII) dan zal dat pas over een paar jaar zijn. Als ik hem uiterlijk een half jaar voordat ik terugkom zou kopen, hoef ik geen invoerbelasting te betalen. :-)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Deos: Ik denk dat Canon niet echt wakker ligt van de concurrentie op objectiefgebied.
Natuurlijk is elke Zeiss (en van anderen) die gekocht wordt er geen één van Canon.

Dat Zeiss alleen MF in de ZE-serie aanbiedt heeft volgens mij te maken met het feit dat ze in de objectieven geen AF-aandrijving kwijt kunnen; wellicht geldt dat ook voor Samyang.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar