[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera Review
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... eview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

5D III strip tease: Is beauty more than skin deep?
http://www.imaging-resource.com/news/20 ... trip-tease" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Canon neemt het lichtlekkagefenomeen gelukkig wel serieus.
http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... id=C126149
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

arnold_w schreefCOLONCanon neemt het lichtlekkagefenomeen gelukkig wel serieus.
http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... id=C126149
Zijn we vet mee. Is enkel van toepassing in de USA.

Heb vandaag trouwens van Techrepair er antwoord over gehad.
Zij weten van niks!
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Omdat (tot nu toe) Canon USA toegeeft dat er een "probleempje" is, wil nog niet zeggen dat het dan in Europa niet bestaat.
Canon Europe is meestal wat trager met berichtgevingen, dus zou de officiële kanalen gewoon even in de gaten houden.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Canon Benelux herkend het probleem 'voorlopig' niet en zijn zeer kort van stof.

Hun antwoord :

Geachte,

Indien er zich volgens u een probleem met uw Canon product blijkt, raad ik u aan om contact op te nemen met uw dealer of met de hersteldienst.


Nu wacht ik Techrepair hun antwoord af.
Als dat niet iets positiever gaat zijn,verkoop ik alles van Canon en stap ik over naar Nikon.

Ge betaald over de 3000 euro voor iets en dan wimpelen ze u zo af.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het lijkt me sterk dat Techrepair je iets kan vertellen zo lang Canon het probleem nog aan het onderzoeken is. Voordat Tech repair jou iets kan vertellen moet het probleem eerst onderzocht zijn, er een besluit genomen zijn over een eventuele terugname of reparatie, interne communicatie naar de landelijke canon vestigingen, overleg en communicatie met service centers.

Heb je het probleem al vaak ondervonden in de praktijk?
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Neemt niet weg dat een fatsoenlijk antwoord naar de klant wel op z'n plaats is.
Ook al weten ze nog niet van de hoed en de rand, ze zijn daar ook niet achterlijk en hebben echt wel vernomen dat er iets is met lichtlekkage enzo.

Zeg dan: "We hebben vernomen dat er iets speelt, maar op dit moment hebben we onvoldoende informatie van Canon Benelux om daar een zinnig antwoord op te geven. Zodra we er meer over weten zullen we het u laten weten".

Dat klinkt toch anders als: "Heeft u een probleem dan?"
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Techrepair zal niet de bevoegdheid hebben om een eventueel probleem (wat Canon NL nog niet bevestigd heeft) te gaan bevestigen... Evt. navraag zou dan bij Canon NL gedaan moeten worden, en niet bij een in principe onafhankelijk bedrijf (doen ook Sony en Samsung reparaties).
Verder vraag ik me af in hoeverre voor bijvoorbeeld Urbexphotography dit nu echt in de praktijk een probleem is. Al je spul verkopen, om naar het ook niet onfeilbare Nikon over te stappen, omdat er een probleem zou zijn waar je in de praktijk geen last van hebt is een wat heftige reactie.

Ik zou zelf rustig afwachten en lekker verder fotograferen met die mooie 5D3. Ook Canon NL zal vanzelf met een mededeling komen.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zonder de volledige conversatie en jouw vraag naar Canon te kennen vindt ik het lastig te beoordelen of de reactie van Canon ongepast is of niet. Bij een over de top boze reactie van jouw kant naar Canon toe kan ik me zo'n reactie namelijk wel iets meer voorstellen dan wanneer je hun een net mailtje gestuurd hebt met de vraag dat je gehoord dat er mogelijk problemen zijn en of zij er al iets meer van weten...
Van TechRepair hoef je denk ik weinig te verwachten, zij kunnen moeilijk uitspraken namens Canon gaan doen hierover.

Maar eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd of je hierdoor daadwerkelijk je Canon spullen zou gaan verkopen of niet, nog los van het feit dat de kans groot is dat je dit probleem zelf nog niet eens als een probleem zou hebben ontdekt als je er niet over gelezen zou hebben. Je hebt hier op het forum al vaker aangekondigd dat je een volledige overstap gaat maken namelijk:
Urbexphotography schreefCOLONBon,jullie zijn allemaal bedankt voor de bijdrages geleverd,maar men besluit staat vast.
Ik heb een 7 tal maand geleden een dikke 3000 euro uitgegeven waar ik tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb.Als ik dan zien welke aktiebeelden collega's van mij maken met een nikon die dan notabene een stap lager is met name de D90,dan de 5D Mark II mag ik hierbij wel men twijfels hebben,en om eerlijk te zijn heb ik het echt wel gehad met Canon.Bij deze ga ik dan ook alles wat ik van Canon heb verkopen en de stap tot aankoop Nikon zetten.Op dit toestel kan ik niet rekenen.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 96#p918796" onclick="window.open(this.href);return false;
Urbexphotography schreefCOLONAan een forum hebde eigenlijk de ballen zenne!

Ik koop niks meer bij ik gaan alles verkopen!!!!
Bent allemaal KOTSBEU.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 1#p1058811" onclick="window.open(this.href);return false;
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Wat een ophef over een eigenschap die ook al in de 1DIII zit, en waar kennelijk al die honderdduizenden fotografen de afgelopen jaren nooit last van hebben gehad.

@Rocker: :D :D :D Dit verschijnsel heet het "heintjedavidseffect". Eeuwig dreigen te stoppen, maar toch steeds weer terugkomen.
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Hier staat dat het in iedergeval officieel erkend wordt door Canon, maar ook dat kennelijk niet ieder toestel dit probleem heeft.
http://www.ubergizmo.com/2012/04/canon- ... nowledged/

Verder is er ook een probleem met de meegeleverde software.
http://www.canonrumors.com/2012/04/the- ... are-issue/
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
frankb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 06:20
WoonplaatsCOLON Elburg

Urbexphotography schreefCOLONCanon Benelux herkend het probleem 'voorlopig' niet en zijn zeer kort van stof.
Hun antwoord :

Geachte,

Indien er zich volgens u een probleem met uw Canon product blijkt, raad ik u aan om contact op te nemen met uw dealer of met de hersteldienst.
...
Dit antwoord zul je overal krijgen. (met dank aan de Nederlandse Wet)
Er geld volgens de wet een aansprakelijkheid bij de verkoper, niet bij de fabrikant.

Dit is normaal gesproken ook beter voor de consument, met je dealer/verkoper is het meestal beter converseren dan met de fabrikant.
Antwoord is dus normaal, ik denk niet dat Nikon het anders zou doen.

(even zijstap: mijn motor Honda VFR1200 had ook een motorisch probleem, daar is een terugroepactie voor geweest, zoek maar eens op het internet.
Daar kan mijn dealer ook niets aan doen maar het antwoord van Honda was vergelijkbaar met dat van Canon, sorry mijnheer, daarvoor moet u niet bij ons zijn, maar bij uw dealer. tja... dealer heeft het wel netjes opgelost bij Honda btw dus verder niets te klagen, maar dit antwoord ga je overal krijgen)
Laatst gewijzigd door 1 op frankb, in totaal 16 keer gewijzigd.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Zonet heb ik antwoord verkregen ivm de light leak van Tech Repair welke ze dus zelf van Canon hebben verkregen.

Dit werd mij gezegd (en sla mij niet dood ben ook enkel de boodschapper):

Geachte heer,



Hierbij de uitleg die we hebben gehad voor klanten. Er zal dus niets aan gedaan worden.



Dit gaat nog even voor de duidelijkheid over de EOS5DIII. De EOS1DIII dat is een al jaren bekend probleem, wat opgelost kan worden.



Explanations to Customers



The indicated phenomenon is a product limitation.

Please explain this issue to users based on the information listed in the instruction manual.

“As H1 (equivalent to ISO 51200) and H2 (equivalent to 102400) are expanded ISO speed settings, noise (dots of light, banding, etc.) and irregular colors will be more noticeable, and the resolution lower than usual.

It is assumed that the expanded ISO speed settings, which will result in more noise (dots of light and banding) and color unevenness than usual, are used when photographers want to shoot at a higher ISO speed and narrower aperture value, and with more exposure freedom than the usual image quality.

Furthermore, in addition to shooting at high ISO speeds, if shooting in a high-temperature environment or at a slow shutter speed, or if the shooting environment encompasses any of these conditions, there may be frequent

occurrences of noise and color unevenness.”
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Die lightleak is toch niet enkel met de high-iso?? Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom H1 en H2 erbij gehaald worden??
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONZonet heb ik antwoord verkregen ivm de light leak van Tech Repair welke ze dus zelf van Canon hebben verkregen.

Dit werd mij gezegd (en sla mij niet dood ben ook enkel de boodschapper):

Geachte heer,



Hierbij de uitleg die we hebben gehad voor klanten. Er zal dus niets aan gedaan worden.



En, weet je al wat je voor de 5D3 gaat vragen ? :lol:
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Dit hele verhaal doet me denken aan iets met een mug en een olifant.....
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

arnold_w schreefCOLONEn, weet je al wat je voor de 5D3 gaat vragen ? :lol:
Daar ga je niets meer voor terugkrijgen. Met dat vreselijke lichtlekprobleem zijn die camera's niets meer waard. Even in de buitenlucht en je filmpje is bedorven, onbruikbaar die 5DIII.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Rocker schreefCOLONDie lightleak is toch niet enkel met de high-iso?? Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom H1 en H2 erbij gehaald worden??
Troost je ik ook niet!

Enfin duidelijk dat jullie me niet willen geloven dat ik dit antwoord heb gehad dus hierbij de printscreen (echt erg dat een mens zich keer op keer moet verantwoorden met bewijzen) :

http://i42.tinypic.com/34ot55i.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Bas Breetveld
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2008 09:48
CONTACTCOLON

Belachelijk dat er zo'n halszaak wordt gemaakt van het verspringen van de lichtmeter met 1/3 stop met de stofkap op de lens wanneer de display-verlichting aan wordt gezet.
Ik kan me niet herinneren dit ooit gebruikt te hebben ...
Ik denk persoonlijk dat dit de fijnste (all round) camera is die ooit is gemaakt. In mijn geval maakt hij het onmogelijke mogelijk, namelijk Bevers fotograferen en filmen in de late schemer.
De auto focus is trouwens wáánzinnig! In tegenstelling tot de 1D4 is met alle lenzen spot AF mogelijk. Dat werkt enorm mee om de scherpte precies op zijn plek te krijgen.

Hier wat voorbeelden:

1
Afbeelding
5D3; ISO 3200; F2.8; 1/25 uit de hand met de EF300mm f/2.8L IS II USM.

2
Afbeelding
5D3; ISO 3200; F2.8; 1/125 uit de hand met de EF300mm f/2.8L IS II USM.

3
Afbeelding
5D3; ISO 3200; F2.8; 1/400 uit de hand met de EF300mm f/2.8L IS II USM.

De lichtmeter is uiteraard net even anders dan die van de 1D4, dat vraagt nog wat gewenning.
Na deze gewenning zie ik ook ISO 6400 nog bruikbare beelden opleveren en 12.800 zal ook nog wel lukken.
Zodoende kan ik net dat halve uurtje doorgaan na de schemer wat gewoon heel veel meer kansen op gaat leveren ...

Grts,

Bas
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar