[VerzamelTopic] EOS 5D mk III

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

jjas schreefCOLON
Urbexphotography schreefCOLONGisteren men eerste concert gaan doen met de 5D Mk III en kan alleen maar vaststellen dat de AF er 9/10 altijd boenk op zat.
Helaas geen hoge iso test gedaan.

Hoge iso's gebruiken was niet nodig de belichting in de zaal was super en en ben niet hoger gegaan dan iso3200 (wat de limiet was bij de 5D mkII).

Hier alvast een tevreden Canon 5D mkIII gebruiker en ondanks dat ik ook de lichtlekkage heb,heb ik geen enkel probleem ondervonden ervan gisteren.
Denk dat het fel overroepen is!!!!
Kan 3200 nou niet echt laag vinden :wink:
Maar het is ook nog niet iso 12800 ;).

Mijn mening over de 5D mk III is alleziens dat hem beter presteert dan de 5D mk II die ik heb gehad.
Tenzij het een minder toestel was. Want eerlijk gezegd ben ik niet zo zeker dat Konijnenberg geen toestellen verkoopt met een mindere prestatie.
Een collega vanmij heeft er de nieuwe Canon 70-200 gekocht en hij presteert minder scherp dan mijn exemplaar of die hij van andere kenissen heeft gebruikt.
Zijn vorige versie vond hij stukken scherper.

Daar sta je dan wel schoon. Plus 2000 euro uitgeven aan een lens die minder goed lijkt dan de oudere versie.
Zou er mij eerlijk gezegd slecht bij voelen.

Voor zij die enkel dus maar op test van websites afgaan ivm de 5D mk III en hem niet in de praktijk hebben getest (buiten 10 min op de voorstelling) zou ik zeggen : Huur hem is voor een weekendje en jullie zullen ook zo spreken als mij. Niks anders als positiefs over dit toestel.
Wie had dat gedacht dat ik dit had gekunnen :lol: :wink: .
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLONzou ik zeggen : Huur hem is voor een weekendje en jullie zullen ook zo spreken als mij.
Denk dat ik de huur dan nog maar even uitstel :lol:

Sorry, maar ik begrijp geen hout van je verhaal. Wat heeft die 70-200 er opeens mee te maken?
Wil je nu gaan beweren dat de nieuwe 70-200 slechter is als de vorige? Exemplarische verschillen zijn er altijd, dus goed testen is het advies.
Ik heb zelf ook de mkI gehad en ik kan je verzekeren dat de mkII stukken beter presteert, maar goed, dit topic ging over de 5D mark III.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

arnold_w schreefCOLON
Urbexphotography schreefCOLONzou ik zeggen : Huur hem is voor een weekendje en jullie zullen ook zo spreken als mij.
Denk dat ik de huur dan nog maar even uitstel :lol:

Sorry, maar ik begrijp geen hout van je verhaal. Wat heeft die 70-200 er opeens mee te maken?
Wil je nu gaan beweren dat de nieuwe 70-200 slechter is als de vorige? Exemplarische verschillen zijn er altijd, dus goed testen is het advies.
Ik heb zelf ook de mkI gehad en ik kan je verzekeren dat de mkII stukken beter presteert, maar goed, dit topic ging over de 5D mark III.
Nee dat wil ik niet beweren dat de nieuwe slechter zou zijn als de oude 70-200.
Kheb zelf de nieuwe en die is in mijn ogen stukken beter.

Wat wil ik wel beweren?
Dat wat je aankoopt bij Konijnenberg dat dit wel is van mindere kwaliteit zou kunnen zijn waardoor ze het goedkoper kunnen aankopen en verkopen naar de mensen toe. Gebeurd met veel zaken zo dus...

Dat jij de huur ervan ff wilt uitstellen waarschijnlijk omwille van het lichtlek is jou goed recht.
Maar ik heb gisteren geen problemen ermee gekend dus...

Ik ben algemeen tevreden over de nieuwe 5D ;) en vanmij mag hij nu een pakske duurder worden zelfs :p.
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Hoe meer ik de waarden met elkaar vergelijk, hoe meer ik mijn 1Ds II ga waarderen met technologie van 8 jaar terug. Het AF systeem doet niet echt onder voor de 5D III en ik verlies maar 0,4 EV dynamisch bereik ten opzichte van de 5D III. Dxomark schrijft er nog bij: "A value of 12 EV is excellent with differences below 0.5 EV usually not noticeable." Qua kleurendiepte loop ik 0,7 bit achter. Dat gaat niemand merken in real life. De 5D III is beter in de hogere ISO's, maar daar gebruik ik de camera te weinig voor.

Ik ga zeker geen 1400 euro bijleggen voor die rate-button in ieder geval en vervolgens achteruit gaan op bouwkwaliteit. Komende tijd misschien toch maar investeren in mooi glaswerk!
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Urbexphotography schreefCOLONWat wil ik wel beweren?
Dat wat je aankoopt bij Konijnenberg dat dit wel is van mindere kwaliteit zou kunnen zijn waardoor ze het goedkoper kunnen aankopen en verkopen naar de mensen toe. Gebeurd met veel zaken zo dus...
Je wilt dus beweren dat Canon dezelfde type lens of camera in twee kwaliteiten leverd?

Hans.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Even een ervaringsupdate:

Net mijn eerste huwelijk gefotografeerd met de 5D MKIII.

Dit is een camera die je echt niet kan vergelijken met de 5D II. De Mark III is op alle fronten beter.
Vandaag ook even uitgeprobeerd in lowlight. Iso 128.000 ziet er nog goed uit!! Vergelijkbaar met de ruis van een iso 3200 slecht belichte foto.

Verder moet ik zeggen dat flitsen weer GEWELDIG is met de 5D MKIII. Belichting word beter geregeld en de witbalans is meteen perfect daar deze met mijn 1Ds MKIII en 5D MKII snel geel of blauw word.

Verder moet ik nog wennen aan de AF. Ik heb veel meer treffers dan met de 5D maar ergens lijkt de 1Ds iets sneller met het scherpstellen, maar misschien ligt dit aan de instelling of aan mijn manier van fotograferen.

De AF is snel genoeg om volopen met mijn 50 1.2 en 35 1.4 (in lowlight settings) mee te fotografen. Bij mijn 1Ds kon dit ook, maar bij mijn 5D MKII was ik vaak out of focus.

Ik zal binnenkort een review plaatsen op mijn site http://www.totaalfotografie.nl met voorbeeld foto's!


Ik moet nog wennen aan de menu. Verder moet ik zeggen dat de scherpstelpunten aan de ene kant een genot is, maar aan de andere kant wel ff wennen. Als je van rechts naar links wil, ben je wel even bezig!
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Anoniem 4

Aestiva schreefCOLON... Verder moet ik zeggen dat de scherpstelpunten aan de ene kant een genot is, maar aan de andere kant wel ff wennen. Als je van rechts naar links wil, ben je wel even bezig!
Gaat dat niet met de joystick dan?
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Urbexphotography schreefCOLON Wat wil ik wel beweren?
Dat wat je aankoopt bij Konijnenberg dat dit wel is van mindere kwaliteit zou kunnen zijn waardoor ze het goedkoper kunnen aankopen en verkopen naar de mensen toe. Gebeurd met veel zaken zo dus...
Het zou wel heel erg raar zijn als Canon objectieven van één type in verschillende kwaliteiten zou leveren.....
Dit is dan ook een nogal suggestieve aantijging van zowel Canon als Konijnenberg.
Als je dat denkt begrijp je, mijns inziens, maar heel weinig van hoe de wereld in elkaar steekt.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Illuminatus schreefCOLON
Aestiva schreefCOLON... Verder moet ik zeggen dat de scherpstelpunten aan de ene kant een genot is, maar aan de andere kant wel ff wennen. Als je van rechts naar links wil, ben je wel even bezig!
Gaat dat niet met de joystick dan?
Waarschijnlijk wel, maar het zijn er natuurlijk nog al wat :wink:

EDIT: v.l.n.r voor de 5D2: 3 AFpunten en de 5D3: 11x.
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Als je helemaal van de ene kant naar de andere kant wilt qua AF punten dan is daar ook custom functie voor waarmee je dat in 1x kan doen
Als je dan b.v. uiterst links zit en je klikt nog een keer naar links-> kom je op het uiterste rechtste af punt uit etc

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Deos schreefCOLONHoe meer ik de waarden met elkaar vergelijk, hoe meer ik mijn 1Ds II ga waarderen met technologie van 8 jaar terug. Het AF systeem doet niet echt onder voor de 5D III
Dat is wel een beetje kort door de bocht na waarschijnlijk alleen wat leeswerk.... de AF van de 5D3 is (nagenoeg) hetzelfde als die van de 1DX, en toch echt wel een stukje geavanceerder dan die van de 1DsII.

Of het voor jouw gebruik voldoende verschil uitmaakt is natuurlijk iets heel anders. Waarschijnlijk is voor de meesten dat verschil trouwens niet zo relevant, maar ontkennen dat er verschillen zijn is natuurlijk ook niet helemaal de werkelijkheid.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Urbexphotography schreefCOLON
arnold_w schreefCOLON
Urbexphotography schreefCOLONzou ik zeggen : Huur hem is voor een weekendje en jullie zullen ook zo spreken als mij.
Denk dat ik de huur dan nog maar even uitstel :lol:

Sorry, maar ik begrijp geen hout van je verhaal. Wat heeft die 70-200 er opeens mee te maken?
Wil je nu gaan beweren dat de nieuwe 70-200 slechter is als de vorige? Exemplarische verschillen zijn er altijd, dus goed testen is het advies.
Ik heb zelf ook de mkI gehad en ik kan je verzekeren dat de mkII stukken beter presteert, maar goed, dit topic ging over de 5D mark III.
Nee dat wil ik niet beweren dat de nieuwe slechter zou zijn als de oude 70-200.
Kheb zelf de nieuwe en die is in mijn ogen stukken beter.

Wat wil ik wel beweren?
Dat wat je aankoopt bij Konijnenberg dat dit wel is van mindere kwaliteit zou kunnen zijn waardoor ze het goedkoper kunnen aankopen en verkopen naar de mensen toe. Gebeurd met veel zaken zo dus...

Dat jij de huur ervan ff wilt uitstellen waarschijnlijk omwille van het lichtlek is jou goed recht.
Maar ik heb gisteren geen problemen ermee gekend dus...

Ik ben algemeen tevreden over de nieuwe 5D ;) en vanmij mag hij nu een pakske duurder worden zelfs :p.
Sorry dat ik het zeg hoor, maar ik vind dat je nu enorm slap loopt te ouwehoeren.

Canon maakt/verkoopt geen b-artikelen en Konijn is niet de winkel die hier zijn vingers aan zou branden.
Kom eens met concrete voorbeelden, waardoor jij aan kunt aantonen dat dit wel zo is.
Je insinuaties slaan echt kant noch wal.

Vervolgens vindt je opeens dat de 5D3 wel duurder mag worden, jij hebt 'm al, maar gunt andere de lol van deze camera niet?
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Heren, laten we het vooral over de 5D III hier proberen te hebben.
Dat onderwerp is op zichzelf al interessant genoeg zonder de discussie met andere "ruis" te hoeven vertroebelen.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

En, aangezien meerderen hier moeite mee lijken te hebben: let op de hoeveelheid tekst die je quote, als het al nodig is. Reageren kan ook gewoon via de knop 'Plaats een reactie', en wanneer je specifiek op één iemand wil reageren kan dat ook dit je bericht te beginnen met @username.

Dank u!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
ron582
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2012 12:09

Ik Ben zelf de gelukkige eigenaar van een Canon 5DMIII.

Ik heb hem van de eerste dag dat ie leverbaar was. (wel in Duitsland gekocht omdat hij hier niet te krijgen was en natuurlijk 250 euro goekoper)

Ik ben er zeer blij mee. :D :P :wink:

het af systeem is voor wat ik ermee doe en kan veel te veel van het goede... De kwaliteit van de foto ben ik ook zeer blij mee ook al is deze voor mijn oog hetzelfde als die van de 5DMII. De camera is wel gecompiceerd en ik ben alleen nog maar met de instellingen bezig om de camera te leren kennen.

Ik zie ( voor mijn oog) geen verschil in de kwaliteit van de foto met zijn voorganger de 5DMII.. Dat was wel een hele grote teleurstellling moet ik zeggen. De snelheid is veel beter en ook trefzekerder bijna alles is goed. Van het licht lek heb ik nog niets gemerkt. Ik ga het eerlijk gezegd ook niet opzoeken om het maar te merken.

Ik ben van mening dat er veel afgunst met betrekking tot deze camera is....

Toen ik net de 60D in de Usa had gekocht (toen ook hier nog niet leverbaar) stond heel het internet vol hoe slecht dat de camera was en dat het in geen vergelijk stond met de voorganger de 50D.. Nu is iedereen er blij mee en krijgt hij zelfs de stempel van de beste koop...

Zelf gebruik ik als lens de : 24-70L 2.8 MI en de 70-200L 2.8MII.

Ik heb de kitlens 24-105 er ook bij gekocht omdat mijn vrouw niet zonder de IS kan fotograferen! De kwaliteit met betrekking tot de scherpte van deze lens ben ik niet echt blij mee, maar voor normaal gebruik en normale foto's is deze lens super. Zeker een leuke vakantie lens. Na onze vakantie naar de usa verkoop ik hem weer omdat de 24-70L2.8 me beter ligt (kwa scherpte dan)

Ik ben het met heel het internet eens dat de 5DMIII te duur is en ik had voor het prijs vershil ook wel wat meer verwacht. Ik ben nu eenmaal een persoon die graag het nieuwste wil (ik weet het dat kost veel geld) Tot op een bepaalde hoogte bedoel ik dan...... :-)

Ik ben heel blij met mijn speeltje en laten we nu eens ophouden om alles maar af te zeiken en laat iedereen in zijn waarde.. En blij zijn met de apparatuur waarmee hij/zij het beste uit de voeten komt en er ook niet meer geld aan uit willen geven.. Maar,laat dan de mensen ook blij zijn met hun nieuwe speeltje ook al zitten er volgens veel mensen kinderziektes in (die ik nog niet ben tegen gekomen)Ik ben van mening dat Canon als er al een probleem is dat wel oplost. Zo niet dan heb ik of hebben wij pech, helaas. Gezien de hoveelheid geld wat in de lenzen is gestoken stap je ook niet zomaar over.

Dus hou op met zeiken en ga als je hem hebt genieten van alles wat je met deze mooie camera wilt en kunt doen. De mensen die hem niet kunnen of willen betalen geniet van je apparatuur die je al hebt of nog gaat kopen. Laat de mensen die wel het geld er voor over hebben genieten van hun nieuwe speeltje zonder dat ding af te kraken.......

Dit wilde ik even kwijt..

Sorry.
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

@ron582 : Je neemt mij de woorden uit de mond die ik in het verleden heb willen zeggen hier,maar die hier anders zijn overgekomen bij sommige mensen,of die enkel willen lezen wat ze willen lezen en wat ooooooooooo zo typisch is aan een forum.

Voormij is 5Dmk3 tegenover zijn voorganger een hele verbetering.
De AF is zoals je zegt heel trefzeker en je moet al veel doen om er nog een onscherpe foto uit te krijgen.
De AF is de voornaamste reden dat ik hem gekocht heb.

Ik blijf er bij en dat raakt volgens sommige geen kant of wal, maar door de verkoop van mijne 5Dmk2 (1400 euro) heeft mij de nieuwe 5Dmk3 mij maar 1839 euro gekost. Moest ik van 0 beginnen kosten mij de camera 3239 euro maar nu in mijn ogen niet.

Dit toestel is een goede stap in de goede richting.

En iedereen die zit te zeveren over de lichtlekkage hebben gewoon een stok gevonden om me te slaan naar dit toestel.
In de praktijk (en daar draait het om) merk je 0,0 verschil van dit probleem.

Allee en zit nu nog maar eens op mij kap mensen ik ben het toch gewoon!!!
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Er is nog niks van een lichtlek opgevallen bij mij...
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Aestiva schreefCOLONEr is nog niks van een lichtlek opgevallen bij mij...
Bij mij ook niet.

Zoals gezegd door mezelf : Ze hebben een stok om mee te slaan denken ze terwijl er niks mis is.
Gebruikers-avatar
eos7duser
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2011 22:01
WoonplaatsCOLON Julianadorp

Is dit de oplossing van Canon voor de licht lekkage???

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1104080/4" onclick="window.open(this.href);return false;

scroll even naar beneden en kijk bij " RCicala " en lees verder wat er over verteld word.

Voor mij nog niet helemaal duidelijk, er wordt verder niet gesproken dat het opnieuw getest is.

Maar ik ga evenzogoed voor mijn 5D MK III, alleen balen dat ie er nog niet is net nu ik volgende week
een weekje op vakantie ga naar Frankrijk. Helaas zonder MKIII waar ik me zo op had verheugd.

Maar goed er zullen nog genoeg dagen komen om veel mooie foto's te maken.
5DMK3 + BG-E11 en wat glas.
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

@urbexphotography. Als je nu eens de moeite neemt om dit topic terug te lezen om het aantal negatieve berichten te tellen mbt het vermeende lichtlek dan zul je zien dat jijzelf hele hoge ogen gooit op de 'zeurders' ranglijst :wink: Praktisch alle anderen alhier hebben het probleem direct gebagitaliseerd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar