Vlekjes op een aantal foto's

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
hobbyfotografi3
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2013 20:46
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Hoi,

gisteravond weer een hoop foto's geschoten van de zonsondergang. Nu heb ik in een groot aantal shots rare vlekjes, een sliertje en nog en nog wat puntjes. Ik heb dit al eens eerder gehad toen ik veel tegen t licht in fotografeerde. Kan dit liggen aan opwarming van de sensor. Had het ook bij meerder objectieven. Mijn camera stond op t statief gemikt richting zon. Ook een paar keer liveview geselecteerd, dus spiegel omhoog.
In eerdere shots heb ik dit ook gehad en later geen last meer. Het gaat trouwens om een EOS 1100d.

Groeten Jeroen
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Vuil op je sensor. Zoek op dit forum eens op "sensor schoonmaken", er is al heel veel over geschreven.
Bijv. hier
hobbyfotografi3
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2013 20:46
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

het stomme is.. heb t al eens eerder gehad en toen een hele tijd een last van. Nu zit t weer precies op dezelfde plek
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik denk toch echt vuil op de sensor, soms laat dat los dan heb je geluk maar vrijwel altijd snel op te lossen door hem ff schoon te (laten) maken!
Groeten,

Jichem
hobbyfotografi3
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2013 20:46
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Toch maar eens proberen...

Bedankt
Anoniem 3

Een voorbeeldje was wel zo duidelijk geweest.
Maar de redding is nabij, zie:
Sensorcleaning, 16-04-2013.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

hobbyfotografi3 schreefCOLONhet stomme is.. heb t al eens eerder gehad en toen een hele tijd een last van. Nu zit t weer precies op dezelfde plek
De verklaring daarvoor is dat je in de tussentijd waarschijnlijk alleen maar met een groot diafragma (klein getal) gewerkt hebt. Vuil op de sensor is eerder zichtbaar bij een klein diafragma (groot getal).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar