Canon eos 6d vs Canon eos 5d markiii

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Nicobrombeer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2012 16:46
WoonplaatsCOLON Winschoten

Hallo medefotografen.

Wat is jullie mening over het prijsverschil tussen de nieuwe 6d en de 5d markiii.
Vinden jullie het prijsverschil (€1000,- +) te rechtvaardigen tussen de twee modellen?
Aangezien ik hier en daar lees dat de foto kwaliteit nagenoeg gelijk is.
Zelf ben ik geen filmer, dus daar weet ik niets van, dus daar vraag ik ook niets over.

Graag jullie reactie.

Groet Nico
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Tja, nu ga je alle verschillen zoals AF snelheid en punten weer langs krijgen. Mij bevalt de 6D meer dan prima. En dus voor mij geen 1000 euri extra. Volgens mij begint het met wat je zoekt als fotograaf. Ipv met het model.
Apple fan, Canon volger...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Beste wat je kunt doen om goed antwoord op je vraag te krijgen. Ga na de winkel en test beide eens. Of beter uur beide eens een dag. En dan kun je voor je zelf heel goed de voor en tegens aangeven. Heb zelf altijd met plezier de 5D3 gebruikt, maar had ik de 6D gehad dan had ik deze waarschijnlijk net zo makkelijk met heel veel plezier gebruikt.

Ieder heeft zijn eigen wensen aan een camera. Vandaar het advies om zelf te gaan testen. Tevens is er al erg veel informatie over te vinden over de 5D3 vs 6D ;-)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik zal proberen met name de praktische verschillen duidelijk te maken;
Zoals je zelf aangeeft, beeldkwaliteit van de 6 is vergelijkbaar of zelfs ( minimaal) beter

Doe je vooral veel fotografie van statische onderwerpen (landschappen, dierentuin, macro, modellen etc) waarbij je meestal aan 1 AF punt genoeg hebt is de 6d uitstekend geschikt.
En dan heb je ook WiFi en gps ingebouwd. Plus hij is wat kleiner en lichter.
Er kunnen wel alleen SD kaarten in.
Bovendien is hij via een app te koppelen aan telefoon of tablet waarm je foto's terug kunt kijken of je camera op afstand kunt bedienen. Kan wel eens heel handig zijn ipv liveview.
De wat rustigere layout van knopjes op de 6d kan ook prettig zijn, maar dat is persoonlijk.

Doe je vooral regelmatig / snel bewegende onderwerpen (voetbal, vogel in vlucht) en actie/motorsport etc) en ook bij mindere weersomstandigheden is de bouw, de superieure AF en framerate van de 5d de meerprijs wel waard.
Bovendien heb je dan mogelijkheid voor dubbele of gescheiden opslag van RAW en JPG op zowel CF als SD kaartjes.
WiFi kan, maar brengt extra kosten mee vanwege extra benodigd WiFi kaartje.
Verder is de 5 natuurljk beter bestand tegen mindere weersomstandigheden kan beter s
tegen een stootje.

Kortom; voor heb je echt regelmatig de betere af en snelheid nodig en zoek je Est super robuusts; de 5d.
Zo niet, geld besparen of de wens voor beter / extra glas vervullen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Je stelt één vraag: Vinden jullie het prijsverschil (€1000,- +) te rechtvaardigen tussen de twee modellen?
Het antwoord is ja.

Maar of het dat voor jou ook zo is, kan alleen jij beantwoorden. Volgens mij is Frank redelijk volledig.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar