6D connectie met smartphone WIFI / 4G

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
fotomix
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2011 11:09

Beste allemaal,

Ik heb sinds enkele weken een Canon 6D. Deze 6D verbind ik met mijn Samsung galaxy S4 de verbinding werkt tussen deze apparaten prima.
Op een klein puntje na als ik via WIFI verbonden ben dan heeft mijn smartphone geen internet meer 3G/4G omdat hij denkt dat hij via wifi verbonden is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben kwa instellingen o.i.d. Of zijn er telefoon die dit wel ondersteunen.

Afbeelding
Let op mijn berichten kunnen spelling's fouten hebben i.v.m. dyslexie al vast bedankt voor het begrip.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Nooit op gelet om eerlijk te zijn. Zal straks eens kijken voor je
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Het antwoord zit in je vraag...

Je koppelt WiFi met je camera. Dat is dan gewoon een lokaal netwerk.
Hij ziet de koppeling dus niet alleen als wifi verbinding, dat is het dus ook.

Zowel WiFi als 3/4G zijn netwerken voor verbinding met de "buitenwereld".
Op het moment dat er een beschikbaar wifi netwerk verbinding is en je WiFi gebruikaan hebt staan zal je telefoon idd WiFi kiezen.
(Dit om het internetgebruik van je internetabonnement te beperken/eventuele kosten te beperken.)

Waarbij 3/4G de standaard ingeschakelde keuze is op het moment dat geen WiFi beschikbaar is
Dit is bijv. thuis niet anders als je daar WiFi gebruikt. Dan staat 3/4G ook uitgeschakeld.

Dus koppel je je wifi bijv. aan je camera ziet je foon dat als een beschikbaar wifi netwerk.
Wat ook het geval is, maar dan zonder verbinding met internet.
En zal dus dan idd 3/4G inderdaad uitschakelen omdat hij anders geen koppeling kan maken.
(Uiteraard kun je wel gewoon desgewenst nog steeds bellen...)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
fotomix
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2011 11:09

Beste frank64 bedankt voor je reactie. Echter sprak ik laatst iemand met een FUJI camera en deze had wel gewoon nog 4G tijdens de verbinding tussen camera en smartphone en kon de foto die hij maakte direct door whatsappen.


Frank64 schreefCOLONHet antwoord zit in je vraag...

Je koppelt WiFi met je camera. Dat is dan gewoon een lokaal netwerk.
Hij ziet de koppeling dus niet alleen als wifi verbinding, dat is het dus ook.

Zowel WiFi als 3/4G zijn netwerken voor verbinding met de "buitenwereld".
Op het moment dat er een beschikbaar wifi netwerk verbinding is en je WiFi gebruikaan hebt staan zal je telefoon idd WiFi kiezen.
(Dit om het internetgebruik van je internetabonnement te beperken/eventuele kosten te beperken.)

Waarbij 3/4G de standaard ingeschakelde keuze is op het moment dat geen WiFi beschikbaar is
Dit is bijv. thuis niet anders als je daar WiFi gebruikt. Dan staat 3/4G ook uitgeschakeld.

Dus koppel je je wifi bijv. aan je camera ziet je foon dat als een beschikbaar wifi netwerk.
Wat ook het geval is, maar dan zonder verbinding met internet.
En zal dus dan idd 3/4G inderdaad uitschakelen omdat hij anders geen koppeling kan maken.
(Uiteraard kun je wel gewoon desgewenst nog steeds bellen...)
Let op mijn berichten kunnen spelling's fouten hebben i.v.m. dyslexie al vast bedankt voor het begrip.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Dat zal dan via Bluetooth gewest zijn vermoed ik.
Apple fan, Canon volger...
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Beste fotomix,

Ik heb ook een 6D, maar dan met een Iphone 5. Ik heb dit inderdaad ook, dat op het moment dat ik een verbinding heb van mijn camera met mijn telefoon, dat ik geen internet meer heb. Komt inderdaad door wat Frank vertelt...

Kun jij wel op het moment dat je connectie hebt tussen camera en telefoon, als je de fotos van je camera op je telefoon bekijkt, deze direct opslaan op je telefoon? Dit lukt mij namelijk ook niet, dan moet ik ze eerst per mail versturen naar mijzelf en ze vanuit deze mail opslaan op mijn telefoon, rechtstreeks lukt niet.... Hiermee heb je dus ook het omslachtige probleem dat ik de foto moet mailen, verbinding tussen camera en telefoon verbreken zodat de telefoon weer 3/4G netwerk heeft en hij dus een internet verbinding heeft om de email ook daadwerkelijk te verbinden....
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nog niet uitgeprobeerd of dat mogelijk is.
Zal ik zsm eens testen met foon en tablet
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De telefoon moet als modem of hotspot ingesteld worden.
Je kan op die manier je 3G/4G verbindingen delen (tethering) met andere apparaten die je via WiFi aan de telefoon koppelt.

Hans.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar