[VerzamelTopic] EOS M3

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Canon has launched the EOS M3, a fast mirrorless compact system camera offering new levels of performance thanks to a brand new 24.2 Megapixel APS-C sensor, Hybrid CMOS AF III focusing and the power of the superfast DIGIC 6 processor...
http://cpn.canon-europe.com/content/new ... _eos_m3.do" onclick="window.open(this.href);return false;
EOS M3 - Key features
•24.2 MP APS-C size CMOS sensor
•Premium image quality using DIGIC 6 Processor
•Selectable ISO range of 100-12,800 with expansion to 25,600
•Hybrid CMOS AF III focusing system with 49 AF points
•Focusing assist with Manual Focus Peaking and AF+MF
•Large, tilt-type 3.0in (1040k) 3:2 ClearView II touchscreen with sRGB colour reproduction
•High quality Full HD 1920x1080 movies at 24p and 30p in MP4 format with full exposure control
•Built-in WiFi with NFC support
•Fully compatible with Canon Speedlite System and advanced levels of controls
•Premium body construction and handling with stainless steel chassis and all aluminium exterior
Mijn fiets spoort beter dan ik.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Weer een mooie evolutie.... de M2 was al een stukje beter, en dit ziet er ook niet slecht uit.
Handzaam en goede kwaliteit... en sommige van de lenzen zoals de 11-22 zijn erg fraai. Jammer dat de vraag nog beperkt lijkt en de M3 bijvoorbeeld de VS niet gaat bereiken. Ben benieuwd hoeveel groter de camera gaat zijn door het kantelbare scherm.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Alleen jammer van de prijs. Die lijkt naar 769 euro te gaan voor een kit met de EF-M 18-55mm. Dat is wat mij betreft toch wel te hoog als je naar de concurrentie kijkt. Die zitten nu 250 euro lager voor ongeveer zelfde specs.

Volgens de specs lijkt dat vooral in de dikte wat veranderd te zijn. Toch ruim een 1cm extra dikte door het scherm en beetje door de grip denk ik ook.
The size 110.9 x 68.0 x 44.4mm (Orig. M dimensions: 108.6 x 66.5 x 32.3mm)

Verder ben ik zelf wel erg benieuwd naar de nieuwe 24MP sensor. Hoe de bediening het doet als je hem in de hand hebt. Want dat lijkt me wel een goede verbetering.

Hier een link naar de complete specs als je de specs tab aan klikt: http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... /eos_m3.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit:
Prijs lijkt toch iets lager te zijn. Al is het niet veel. Bij Kamera Express staat ie in de webshop om te pre-orderen.

Prijs Body: €629,-
Prijs normale kit: €729,-
Prijs Premium kit: €779,- (Lijkt een R-F-4 Camerahoes bij te zitten)
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

En helaas weer een nieuwe type batterij.....
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

EF M f 1.2 lens er bij voor de M?

Kijk maar bij 2;21.

https:/youtube.com/watch?v=6raSxmk3_4c


Ik denk dat deze (als ik wat meer testen heb gezien) er toch wel bij gaat komen bij mij.
Goede voor tijdens de lange wandelingen.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Met interessant commentaar :wink:
By Dr_Jon
Does Canon really need to go anywhere soon? Basically everyone is losing money selling mirrorless cameras so why would they rush into the market? Making money is their ninja business skill, not losing it.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Hier ook een interessant artikel welke inderdaad laat zien waarom voor Canon op het moment nog geen haast is. Het is een artikel als reactie op de DPreview link. http://www.dslrbodies.com/newsviews/the ... angea.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Canon verkoopt in zijn eentje in een jaar meer DSLR's (Wat zullen dat zijn 5,5M stuks?) dan alle Mirrorless fabrikanten (3,2M stuks volgens CIPA) bij elkaar doen.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Beetje vreemd artikel van Dpreview (de eerste link).... en ook wel heel erg gericht op de situatie in de VS waar de hele M-serie niet meer wordt verkocht. Ze claimen ook dat de normale EF lenzen lastig te gebruiken zijn omdat de adapter niet makkelijk te krijgen is, terwijl die gewoon in elke winkel lag toen de M nog in de VS verkocht werd.
Wat ze willen is een premium mirrorless, en dat is de M-serie nou eenmaal niet. Ik snap ook niet waarom je de standaard Canon Aps-C sensor in een veel duurdere body zou willen hebben. Ze gaan gewoon voorbij aan het feit dat mirrorless in de VS simpelweg niet gewild is, in de rest van de wereld en zeker in Azië is dat toch echt anders.

Wat mij betreft heeft Canon maar één grote fout gemaakt met de Eos-M en dat is dat ze er teveel geld voor vragen. Zeker bij de introductie toen ze met een (iets) te langzame AF kwamen. Nu is dat een stukje anders, zeker in Azië waar je een complete set met lenzen voor een betrekkelijk laag bedrag kan kopen. In Japan ligt de M2 met 3 lenzen, waaronder de 11-22 en 22 nu voor €650 in de winkel. Zo'n slechte introductie blijf je dan vervolgens de hele serie met je meeslepen.

Ik ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee. Het is een goede camera als ik wat kleins mee wil nemen, een ook een hele goede backup voor als er iets met mijn 5D mocht gebeuren als ik op vakantie ben. Adapter erop en alle lenzen werken gewoon.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Eerst impressie door Amateur Photographer 21-2-2015

First impressions
There’s a lot to like about the EOS M3. It handles well for a small camera, has a really nice control layout and Canon’s touchscreen interface is one of the best in the business.
From handling a pre-production model, it’s clear that the autofocus is much improved over the EOS M, although I’m still not convinced it’s as fast as its peers.
We’ll need to assess a production version of the camera to decide whether this is something to worry about in real-world use.
It’s worth noting that Canon currently has just four native EF-M lenses: the 18-55mm kit zoom, 22mm pancake, 55-200mm telezoom, and 11-22mm wideangle zoom – other systems offer much more variety. The lack
of a built-in viewfinder could be a problem for some users too.
Overall, though, it’s good to see Canon finally getting serious about mirrorless cameras. Look out for our upcoming full review to see whether the camera hits the mark for its intended enthusiast audience.

21 February 2015 I http://www.amateurphotographer.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; I subscribe 0844 848 0848
Laatst gewijzigd door 1 op jans1960, in totaal 20 keer gewijzigd.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

boels069 schreefCOLONMet interessant commentaar :wink:
By Dr_Jon
Does Canon really need to go anywhere soon? Basically everyone is losing money selling mirrorless cameras so why would they rush into the market? Making money is their ninja business skill, not losing it.
Zouden Fuji, Olympus, Sony, Panasonic en Samsung echt allemaal verlies maken op de mirrorless camera's? (Nikon waarschijnlijk wel)
Vind ik moeilijk te geloven, zeker in het geval van Fuji en Sony.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

Dit is een artikel uit Juli 2014 maar ze maken inmiddels wel winst inderdaad. http://www.imaging-resource.com/news/20 ... rom-camera" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ben meer benieuwd wat de EOS M3 gaat doen en zou toch graag de handleiding eens door willen nemen. Heb wel een paar puntjes bij de EOS M1 waar ik me soms wel wat aan stoor. Zoals het aan en uit kunnen zetten van de touch shutter, gaat de makkelijk nu. Of het in sleep mode gaan en dat dan het touchscreen dan actief blijft. Wil net als bij mijn DSLR dat ik de shutter button even half in moet drukken en dat de camera dan wakker wordt.

We gaan het zien voorlopig vind ik hem nog te duur. Had hem wel al bij CameraNu gezien voor €599,- body only.
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Volgens dit artikel wil Canon in 2017 de grootste verkoper van spiegel loze camera's worden.
Hoe ze dat willen bereiken is niet duidelijk.

Hans
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Elke "marketinger" legt de lat hoog :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Canon, de grootste verkoper van spiegelloze camera's? Daar twijfel ik geen moment aan.
In al die compacts die ik allang niet meer uit elkaar kan houden, zit ook geen spiegel.
Op iedere beurs introduceren ze wel weer een paar nieuwe.
Op het gebied van systeemcamera's hebben ze tot nu toe nog geen fatsoenlijk product op de markt gezet.
De M3 kan een eerste stap zijn, maar als je hem al niet durft uit te brengen in de VS, heb je nog een lange weg te gaan.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Illuminatus schreefCOLONOp het gebied van systeemcamera's hebben ze tot nu toe nog geen fatsoenlijk product op de markt gezet.
De M3 kan een eerste stap zijn, maar als je hem al niet durft uit te brengen in de VS, heb je nog een lange weg te gaan.
Je hebt de M1 en M2 vast uitgebreid gebruikt?
Prima camera in het segment van de goedkope DSLR's.... wellicht geen goede keuze voor jou, en wellicht verkoopt geen enkele fabrikant veel systeemcamera's in de VS. Maar verder heb je natuurlijk gelijk....
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

GdH schreefCOLON Je hebt de M1 en M2 vast uitgebreid gebruikt?
Prima camera in het segment van de goedkope DSLR's.... wellicht geen goede keuze voor jou, en wellicht verkoopt geen enkele fabrikant veel systeemcamera's in de VS. Maar verder heb je natuurlijk gelijk....
Je hoeft niet met de M1 of M2 gewerkt te hebben om het volgende te kunnen constateren:
Ten tijde van zijn introductie was de M1 bedoeld als serieuze concurrent voor het CSC gamma van andere merken.
Door zijn onvolkomenheden, slechte recensies en daardoor slechte verkopen, daalden echter in recordtijd de prijzen.
Het is denk ik nooit de bedoeling geweest om hem als vervanger in het goedkope DSLR segment in te zetten en waarschijnlijk heeft Canon er heel veel geld op verloren.
Pas nu met name Sony en Fuji stijgende verkopen boeken lijkt Canon serieus te gaan worden binnen dit segment.
Ik hoop dat ze de boot niet gemist hebben, maar feit blijft dat met name Fuji weet hoe ze met klanten moeten omgaan en deze betrekken bij de ontwikkeling van hun range.

Als Canon in 2017 marktleider in dit segment wil zijn (en niets is onmogelijk) ben ik toch wel zeer benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken.
De nieuwe M3 lijkt in ieder geval al een hele verbetering te zijn.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Anoniem 4

GdH schreefCOLON... Je hebt de M1 en M2 vast uitgebreid gebruikt?
Prima camera in het segment van de goedkope DSLR's.... wellicht geen goede keuze voor jou, en wellicht verkoopt geen enkele fabrikant veel systeemcamera's in de VS. Maar verder heb je natuurlijk gelijk....
De M1 heb ik uitgebreid in handen gehad tijdens de lange zoektocht naar een lichter alternatief voor mijn DSLR, maar niet uitgebreid gebruikt.
Kenmerkend voor een DSLR is de optische zoeker. Voor mij moest ook daarvoor een goed alternatief zijn. Canon moet de elektronische zoeker nog uitvinden, terwijl Olympus, Sony en Fuji hun exemplaren nog steeds verbeteren. Van de AF werd je echt niet blij en dat bleek ook uit iedere test die werd gedaan.
De M2 vond Canon kennelijk niet goed genoeg om die hier aan mij te willen leveren.
In de M3 zitten behoorlijke verbeteringen, maar een elektronische zoeker ontbreekt nog steeds. Voor mij is dat een absolute voorwaarde om een waardig alternatief voor een DSLR te zijn, maar daar mag iedereen anders over denken.
Hopelijk kan Canon zich in 2017 met de M5 meten met Olympus, Sony en Fuji, maar ook al komen ze tot M9, een Leica zal het nooit worden. :D
Gebruikers-avatar
Pasquald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2013 09:34
CONTACTCOLON

De handleiding in het Engels is beschikbaar voor de geïnteresseerden.

http://gdlp01.c-wss.com/gds/7/030001791 ... -cu-en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar