welke Camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
bastianvandergraaff
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015 14:26

Ik weet niet of ik op dit forum goed zit want de foto's hier zijn wel heel erg mooi! Ik wil vaste fotograaf worden voor discotheken en clubs. Welke Camera zouden jullie mij aanraden?
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik zou daar zeker deze voor kopen:
http://www.cameranu.nl/nl/p395224/hasse ... aat-camera

Even serieus: beetje algemene vraag.
Heb je ervaring met fotografie?
Heb je nu een camera? Welke?
Wat is je budget?

En het gaat natuurlijk niet alleen om de camera. Lenzen zijn minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker.
En natuurlijk de vakkennis en ervaring van de fotograaf.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Veel van die mooie foto's die je hier op het forum langs ziet komen zijn ook maar gewoon van amateurs... Sommigen met jarenlange ervaring, anderen zijn nog wat korter bezig met fotografie.. Dus welkom ben je hier sowieso, en domme vragen bestaan gelukkig niet :D

Maar wat Ton zegt is wel belangrijk om eerst even te weten voordat er allerlei goedbedoelde adviezen komen die voor jouw situatie irrelevant zijn. Fotograferen in discotheken en clubs is niet direct de meest makkelijke tak van fotografie om mee te beginnen. Daarom is het wel handig om te weten wat voor ervaring je nu hebt, want het zou maar zou kunnen dat je je beter eerst op de basiskennis fotografie zou moeten richten om pas later naar partypics toe te gaan.
En nu zou ik je dat dus als advies kunnen geven, maar voor hetzelfde geld heb je juist al veel ervaring :D
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Wil je van die selfie foto's maken? Of ligt de focus op de club/dj/sfeer.
Wat ik aan club foto's langs zie komen kan met een telefoon. Als men maar gek poseert is het al 'goed'.
De foto's van de sfeer/club vraagt om veel aandacht, kennis, kwaliteit en het liefst een goede band met de licht man.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Amateurs zijn vaak (maar niet altijd) betere fotografen dan pro's :shock:

Zoals de anderen al zeiden, het antwoord op je vraag is afhankelijk van een aantal andere vragen:
- wat is je ervaring?
- wat voor soort foto's wil je precies maken? Van feesten of van optredens?
- wat is je budget?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
bastianvandergraaff
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2015 14:26

ik heb nog weinig ervaring met fotografie. Ik vind het alleen erg leuk en wil het ook graag goed doen. Ik wil vooral foto's maken van het publiek, groep foto's ect. mijn budget is ongeveer 700 euro. Bedankt voor jullie reacties :)
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ton Canon schreefCOLONIk zou daar zeker deze voor kopen:
http://www.cameranu.nl/nl/p395224/hasse ... aat-camera
Ik heb er drie. Voor sport gaat het prima maar in de disco is het niet zo geschikt.....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar