Canon 450D loopt vast

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
nomko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2016 01:02
WoonplaatsCOLON Den Haag

Hallo,

Ik heb een Canon 450D en ik hier het probleem mee dat die regelmatig vastloopt. Ik heb geen idee hoe het kan, maar als ik een x-aantal foto's neem loopt de toestel vast. Ik kan geen foto;s meer maken, zomen lukt bv ook niet. Het enige wat ik kan doen op dat moment is de toestel uitzetten en batterij eruit halen voor paar tellen en dan er weer instoppen en camera aanzetten. In 9 van de 10 gevallen helpt dit maar soms moet ik deze ritueel een keer of 2 a 3 herhaen voordat ik er weer mee kan werken. Ik heb een tijd geleden (meen begin dit jaar) een update op de camera gezet (laatste update voor de EOS 450D) maar dit helpt ook niet. Het probleem blijft, de ene dag kan ik bv. 100 foto's maken zonder probleem, de andere dag na 10 foto's dat ie vastloopt.

Ik heb geen flauw idee waar het aanligt of wat het veroorzaakt. Ik krijg geen foutmeldingen te zien in het scherm, niets. Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Voor mij is dit de reden om deze toestel te vervangen (ik heb hier ook al een bericht over geplaatst) door een EOS 750D/760D.

Kent iemand deze probleem? En is er hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!

Nomko
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Geen energie meer in zetten en lekker voorbereiden op de aankoop van een nieuwe.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Zomen lukt niet?
Dan denk ik dat je een mechanisch probleem hebt met je lens.
Als de lens ergens blokkeert dan zal de camera ook niet willen afdrukken.

Als ie blokkeert moet je eens proberen of in de stand MF de camera wel wil afdrukken.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Tja, moeilijk. Is je knoopcel battrij nog OK. Of wordt er een foutcode gegeven. Knoopcel batterij van mijn camera heb ik ook eens leeg gehad. Deed toen ook niks meer.
succes, gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

evelakes schreefCOLONGeen energie meer in zetten en lekker voorbereiden op de aankoop van een nieuwe.
Klopt !!! Lekker kijken naar wat nieuws !!!

Of je moet, zoals sommige stoffige mensen, een emotionele waarde met de camera hebben :D
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

ajbeefde schreefCOLON
evelakes schreefCOLONGeen energie meer in zetten en lekker voorbereiden op de aankoop van een nieuwe.
Klopt !!! Lekker kijken naar wat nieuws !!!

Of je moet, zoals sommige stoffige mensen, een emotionele waarde met de camera hebben :D
Het is een klote advies waar niemand wat aan heeft!
Ik denk dat ieder mens zelf wel kan bedenken dat ie een nieuwe kan kopen.
Verder zou het wel eens kunnen zijn dat het advies niets oplost aangezien de fout ook in de lens kan zitten.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

seoman schreefCOLON
ajbeefde schreefCOLON
evelakes schreefCOLONGeen energie meer in zetten en lekker voorbereiden op de aankoop van een nieuwe.
Klopt !!! Lekker kijken naar wat nieuws !!!

Of je moet, zoals sommige stoffige mensen, een emotionele waarde met de camera hebben :D
Het is een klote advies waar niemand wat aan heeft!
Ik denk dat ieder mens zelf wel kan bedenken dat ie een nieuwe kan kopen.
Verder zou het wel eens kunnen zijn dat het advies niets oplost aangezien de fout ook in de lens kan zitten.
dat laatste zou makkelijk te controleren zijn door er een andere lens op te zetten en te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Maar dat kan ook iedereen wel bedenken :D

Succes met zoeken, het is vervelend genoeg als je apparatuur je in de steek laat :cry:

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

mikeeagle schreefCOLON
dat laatste zou makkelijk te controleren zijn door er een andere lens op te zetten en te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Maar dat kan ook iedereen wel bedenken :D

Succes met zoeken, het is vervelend genoeg als je apparatuur je in de steek laat :cry:

Michiel>=-
Als je een 2de lens hebt wel, ja!
nomko schreefCOLONzomen lukt bv ook niet
is in mijn ogen de indicatie dat de lens hoofd verdachte is.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

seoman schreefCOLON
mikeeagle schreefCOLON
dat laatste zou makkelijk te controleren zijn door er een andere lens op te zetten en te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Maar dat kan ook iedereen wel bedenken :D

Succes met zoeken, het is vervelend genoeg als je apparatuur je in de steek laat :cry:

Michiel>=-
Als je een 2de lens hebt wel, ja!
nomko schreefCOLONzomen lukt bv ook niet
is in mijn ogen de indicatie dat de lens hoofd verdachte is.
ik weet niet waar nomko woont, maar er is wellicht wel iemand te vinden die even een lens kan missen.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

mikeeagle schreefCOLON
seoman schreefCOLON
mikeeagle schreefCOLON
dat laatste zou makkelijk te controleren zijn door er een andere lens op te zetten en te kijken of het probleem zich nog steeds voordoet. Maar dat kan ook iedereen wel bedenken :D

Succes met zoeken, het is vervelend genoeg als je apparatuur je in de steek laat :cry:

Michiel>=-
Als je een 2de lens hebt wel, ja!
nomko schreefCOLONzomen lukt bv ook niet
is in mijn ogen de indicatie dat de lens hoofd verdachte is.
ik weet niet waar nomko woont, maar er is wellicht wel iemand te vinden die even een lens kan missen.
De lens op MF zetten zou de body ook kunnen uitsluiten.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ook wel een goeie ja. Hopelijk leest de topic starter nog mee.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

seoman schreefCOLON
ajbeefde schreefCOLON
evelakes schreefCOLONGeen energie meer in zetten en lekker voorbereiden op de aankoop van een nieuwe.
Klopt !!! Lekker kijken naar wat nieuws !!!

Of je moet, zoals sommige stoffige mensen, een emotionele waarde met de camera hebben :D
Het is een klote advies waar niemand wat aan heeft!
Ik denk dat ieder mens zelf wel kan bedenken dat ie een nieuwe kan kopen.
Verder zou het wel eens kunnen zijn dat het advies niets oplost aangezien de fout ook in de lens kan zitten.

Let jij eens op je schrijftaal dat geeft geen enkele bijdrage.
De Topic starter heeft zelf al geschreven dat hij info wilt over een nieuwe camera, en wat is er mooier je te verdiepen in
de huidige mogelijkheden aan techniek.
Heb zelf ook nog een 450D maar met de 70D en 7D mkII ligt die alleen maar te stoffen.
Als het financieel niet uit kan kan ik het begrijpen , maar dat is niet aan de orde bij de topic starter.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

evelakes schreefCOLON Let jij eens op je schrijftaal dat geeft geen enkele bijdrage.
De Topic starter heeft zelf al geschreven dat hij info wilt over een nieuwe camera, en wat is er mooier je te verdiepen in
de huidige mogelijkheden aan techniek.
Heb zelf ook nog een 450D maar met de 70D en 7D mkII ligt die alleen maar te stoffen.
Als het financieel niet uit kan kan ik het begrijpen , maar dat is niet aan de orde bij de topic starter.
Ik snap niet waarom ik het eigenlijk nog probeer.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Anoniem 3

Off topic:
ajbeefde schreefCOLON......Of je moet, zoals sommige stoffige mensen, een emotionele waarde met de camera hebben :D
Je zet hier wel een heel aantal EOS-sers in een hokje, waar ze absoluut niet in thuis horen.
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

Nu weet ik het weer.
Zo gaat het op dit forum: iemand vraagt iets of iemand geeft een oplosdingsmogelijkheid. Vervolgens gaan er een paar betweters mee aan de haal en blijft de vrager gewoon met zijn probleem zitten.

Jammer! Een paar mensen zorgen er nog steeds voor dat er hobby-fotografen afhaken.
Ik ook!
Daffiedolf2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2016 17:15

O ja, dan kan je bericht er ook nog afgehaald worden, vooral als je niet bij het clubje hoort.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

telescoop schreefCOLONOff topic:
ajbeefde schreefCOLON......Of je moet, zoals sommige stoffige mensen, een emotionele waarde met de camera hebben :D
Je zet hier wel een heel aantal EOS-sers in een hokje, waar ze absoluut niet in thuis horen.
Volgens mij heb ik het over mensen en heb het woord EOS niet genoemd of geschreven.

Voel je jezelf misschien aangesproken? :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
nomko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2016 01:02
WoonplaatsCOLON Den Haag

Wel zeer kenbaar dit, op elke forum gebeurd hetzelfde. Je vraagt iets en ipv een werkbare oplossing krijg je een complete, uit de hand gelopen discussie waar niemand, en vooral ik niet, niks aan heeft.

Zucht................ Om moedeloos van te worden.

@ seoman:
Ik heb het geprobeerd met een andere lens, zelfde resultaat. Na een x-aantal foto's loopt de camera vast. Batterij eruit/erin en aanzetten helpt de ene keer wel, de andere keer niet.

Denk dat het idd tijd wordt voor een nieuwe toestel.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

nomko schreefCOLONWel zeer kenbaar dit, op elke forum gebeurd hetzelfde. Je vraagt iets en ipv een werkbare oplossing krijg je een complete, uit de hand gelopen discussie waar niemand, en vooral ik niet, niks aan heeft.

Zucht................ Om moedeloos van te worden.

@ seoman:
Ik heb het geprobeerd met een andere lens, zelfde resultaat. Na een x-aantal foto's loopt de camera vast. Batterij eruit/erin en aanzetten helpt de ene keer wel, de andere keer niet.

Denk dat het idd tijd wordt voor een nieuwe toestel.
Ok duidelijk dan zaal het niet aaan de lens liggen
Kun je wat duidelijker zijn over je opmerking over dat zoomen niet lukt.
Veel plezier met de zoektocht naar een nieuwe boby
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
nomko
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2016 01:02
WoonplaatsCOLON Den Haag

seoman schreefCOLON Kun je wat duidelijker zijn over je opmerking over dat zoomen niet lukt.
Hiermee bedoel ik te zeggen dat als ik handmatig ergens op inzoom dat de camera dan niet het beeld scherp stelt.

Maar goed, ik zal denk ik dan toch op zoek gaan naar een nieuwe body. Lijkt me beter dan een omslachtige oplossing die misschien wel of misschien evengoed niet werkt. En misschien prijzig is.

Ik denk dat ik voor de 760D ga. Maar ga de spec's tussen de 750D en 760D es naast elkaar neerleggen en gewoon een keer langs bij een speciaalzaak.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar