Hoe doen we dit?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BJ Koorn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 17:59

Hoi fotofanaten !

Ik loop met een vraag mbt hoe een bepaald type foto wordt gemaakt. Ik ben een kleine "fan" van de foto's van Nelis Wolmarans. Met name zijn fotografie van de primaten kan ik onwijs waarderen. Nu vraag ik mij af hoe bepaalde foto's tot stand komen.

Enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kunnen we deze manier van fotograferen low key noemen door het overwegend donkere karakter en de flinke contrasten? Of worden dit soort foto's op een andere manier geschoten? Dit omdat er bij Low Key fotografie vaak gebruik gemaakt wordt van een lichtbron in de vorm van een lamp, flitser, reflectieschermen enz. Nu weet ik toevallig ook dat het gebruik van dit soort zaken bij de berggorilla's absoluut uit den boze is en daar hij gids is zal hij dus ook zeker niet lopen te flitsen in de jungle.

Resumé, iemand een idee hoe deze foto's tot stand komen?

Groetjes !
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Natuurlijk begint het met een fatsoenlijk origineel, scherp, goede kadering.

Maar daarna gaat de computer aan. Hier zit veel nabewerking qua kleur in. Vaak heb je een blauwachtige tint over de huid. Trek die om te beginnen eens naar beneden qua verzadiging en je bent al een heel eind.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
BJ Koorn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 17:59

Natuurlijk je eerste regel in acht nemend, welke logisch is.

Maar eea doet low-key-achtig aan voor mijn idee. Of zal het puur nabewerking zijn zoals Gabi Guiard ook doet:

v.b Gabi Guiard:
https://www.gabiguiard.com/fullscreen-p ... e-jcht8fu8

origineel blijkt te zijn:
https://static.wixstatic.com/media/54d4 ... 043c1.webp
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar