Slave draadloos instellen op 550D lukt niet.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edjekadetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 15:02

Ik wil een Speedlite 430EX als slave gebruiken bij mijn 550D.
In mijn menu 'flitsbesturing' staan een aantal opties, waarvan alleen 'Func.inst. externe flitser' beschikbaar komt zodra de Speedlite op de camera plaats en inschakel.
De andere functie 'C.Fn-inst.externe flitser' kan niet worden weergegeven, want 'flitser is incompatible of uitgeschakeld'.

Ik had begrepen dat wanneer ik de interne flitser opklap, ik de externe flitser draadloos als slave kan gebruiken.
HOE stel ik dat in, ik zie het nergens genoemd staan.
Een beetje hulp zou ik erg waarderen!
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb een Speedlite 430EX III-RT en daar kan je op het ronde wieltje links op het flits-teken drukken en zo de slave functie selecteren, je krijgt dan ook een andere kleur op je display van de flitser, namelijk oranje i.p.v. groen. Misschien dat een oudere versie dat niet kan, dat weet ik niet? Bij mij lukt dat in ieder geval want ik het 2 dezelfde Speedlites waarvan ik er eentje als 'master' gebruik en de andere als 'slave'.
Anoniem 3

Ik heb ook een oude 430EX.
Alles wat je moet doen is de schakelaar off / slave naar slave zetten.
AfbeeldingP1010900 by telescoop, on Flickr
Achter het rode schermpje gaat een fel licht knipperen.
Op je scherm staat dan rechtsonder ch 1 en slave A
AfbeeldingP1010901 by telescoop, on Flickr
Flitser van de camera aanzetten en.... invul-flitsen maar..



Succes ermee
Anoniem 4

Dat gaat toch echt niet lukken. De 550D mist wat de 60D en 7D wel hebben, namelijk een ingebouwde flitser die als master kan dienen.
Of je plaatst op de camera een externe flitser die wel master kan zijn of je gaat een ander soort trigger gebruiken.
Een nieuwe camera kan natuurlijk ook, maar dat is geloof ik niet de bedoeling. :mrgreen:
Anoniem 3

Zover had ik nog niet doorgerechercheerd....
Anoniem 4

Illuminatus schreefCOLON... Een nieuwe camera kan natuurlijk ook, maar dat is geloof ik niet de bedoeling. :mrgreen:
Een andere optie kan nog zijn: een losse hotshoe slave unit.
Bijvoorbeeld de Hama 6977 Synchromaat Universeel
https://www.kamera-express.nl/product/1 ... universeel
https://www.youtube.com/watch?v=KTuuUIZnS-M
Wel vooraf vragen of ze met de te gebruiken flitser samenwerken (of de contactpunten overeenkomen).
Gebruikers-avatar
Edjekadetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 15:02

Hoi, ik was al druk met de aanwijzing van Telescoop, maar die setting had ik al gedaan en dus ging ik verder zoeken zonder er uit te komen. Nu lees ik de reactie van jou, Luminatus. Je hebt gelijk, mijn camera blijkt de switch te missen om een kanaal te kiezen. Ik zal het dus met een trigger unit moeten doen.
Erg bedankt voor jullie reacties, ik ben er nu uit.

Thanks!
Gebruikers-avatar
Edjekadetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 15:02

Paul eos7d schreefCOLON...en daar kan je op het ronde wieltje links op het flits-teken drukken ...
Paul eos7d, op mijn Speedlite zit geen wieltje, er valt dan ook weinig te kiezen/drukken. Jij hebt mogelijk een andere versie.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Als ik de foto's van Telescoop zie, dan is op de oudere versie inderdaad geen wieltje en knopje zoals bij mijn versie III. Sorry, dat wist ik niet.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar