The Eos 90D is coming soon

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Eind augustus zou de Canon eos 90D aangekondigd worden maar de eerste filmpjes zijn al gelekt op het internet. Niet dat ik hem ga kopen, daarvoor is mijn toestel nog te nieuw maar het is toch altijd leuk om over nieuwigheden een discussie te starten.
2011*Alwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 04:14
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Hetzelfde geldt voor de M6II. Heeft dezelfde 32MP sensor als de 90D. 14 fps met een korte burst daaraan vooraf van 30 fps. Uncropped 4K/24. Of dat met dual pixel auto focus is in 4K is mij nog niet bekend. 3 instelwieltjes. En zo meer, maar mij nog niet allemaal bekend. Echt een hele vooruitgang dus tov de M6, M5 of M50. Zie https://www.dpreview.com/forums/post/63005961.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Specs klinken leuk voor de 90D maar eerst even sparen voor een 100-400 V2 of een Tamron 150-600 V2, ik denk dat ik tov mijn 100-400 daarmee eerst een belangrijke stap vooruit maak.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb de Canon 100-400 V2 en ben er heel tevreden mee. Regelmatig gebruik ik deze met een 1,4 extender en dan kom ik ook op een 560mm. Ik verlies dan wel een stop licht maar met de nieuwere toestellen kan je dat gemakkelijk met een hogere iso opvangen. En, in goede lenzen investeren loont toch nog altijd meer dan in een camera denk ik.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

En vandaag werd de eos 90 d en de M6 mk II aangekondigd, 't ziet er weer leuk uit als je de specificaties bekijkt.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb de m6 mk ii nu een maand.Echt een geweldige camera. Maar dat is aan de diverse serieuze reviews ook te zien.
Yoreh
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2020 09:33

Ik denk dat je de EOS 90D en M6 II wel kan vergelijke qua specificaties, met als grootste verschil dslr vs systeem. De M6 II heeft wel fijne firmware updates gehad voor film. De M6 begint al wel in prijs te zakken, maar de 90D is blijft wel een van mn favorieten.
Laatst gewijzigd door 1 op MarcoEOS550D, in totaal 15 keer gewijzigd.
RedenCOLON deel verwijderd ivm reclame
Anoniem

Ik ben nog helemaal gelukkig met het huwelijk dat ik destijds gesloten heb met mijn 60D.
Ook ik had ooit in mijn leven de neiging om alles, maar dan ook alles om me heen te vernieuwen.
Dat is nu wel over.
Hoewel....
Binnenkort komen twee gerenoveerde Philips MFB-boxen mijn kant op. Dat is om mijn oude oren te verwennen, zal ik maar zeggen.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

hubble schreefCOLON 13 Jul 2020 17:20 Hoewel....
Binnenkort komen twee gerenoveerde Philips MFB-boxen mijn kant op. Dat is om mijn oude oren te verwennen, zal ik maar zeggen.
Om je oren te laten strelen is altijd "leuk". Je hebt natuurlijk meteen de interesse gewekt naar de vraag om welk model het gaat en uit welk jaar?
Ik ga ervanuit dat zowel de drivers als de eind versterkers dan zijn overhaald. Benieuwd hoe dat klinkt, de meningen zijn heel divers, maar het principe is wel heel tof
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

RoelofT schreefCOLON 20 Aug 2019 18:39 Specs klinken leuk voor de 90D maar eerst even sparen voor een 100-400 V2 of een Tamron 150-600 V2, ik denk dat ik tov mijn 100-400 daarmee eerst een belangrijke stap vooruit maak.
ik heb sinds kort die 150-600 G2 van Tamron... maar ben er super tevreden over, scherpte en stabilisatie werken heel goed ... kan heb aanraden...
Het is wel een zwaar ding... maar het goede is dat er standaard een arca compatible statief steun op zit... om te dragen werkt dat ook lekker...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem

sschot schreefCOLON 13 Jul 2020 18:17
hubble schreefCOLON 13 Jul 2020 17:20 Hoewel....
Binnenkort komen twee gerenoveerde Philips MFB-boxen mijn kant op. Dat is om mijn oude oren te verwennen, zal ik maar zeggen.
Om je oren te laten strelen is altijd "leuk". Je hebt natuurlijk meteen de interesse gewekt naar de vraag om welk model het gaat en uit welk jaar?
Ik ga ervanuit dat zowel de drivers als de eind versterkers dan zijn overhaald. Benieuwd hoe dat klinkt, de meningen zijn heel divers, maar het principe is wel heel tof
Het worden de 22AH586's uit 1978, geheel, maar dan ookgeheel gerenoveerd.
Gelukkig mag ik ze eerst uitproberen, c.q. vergelijken met mijn huidige MoA The pillar luidsprekers, designed by H.W. Lüpertz.
Anoniem 4

Niet de enige Philips innovatie die geen marketting succes werd.
Renoveren van oude MFB’s is een optie, maar je kunt ook overstappen naar een modernere (Nederlandse) versie, namelijk de Archidio Little/One.
Niet eens idioot duur met € 995,00 per paar.
https://archidio.nl/
Kreeg best een goede recensie bij Hifi.nl
https://hifi.nl/artikel_pagina3/27737/L ... lusie.html
Overigens is er ook een grotere versie in ontwikkeling
https://x-fi-audioshow.nl/nieuws/primeu ... -leven-in/
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

hubble schreefCOLON 25 Jul 2020 21:59
sschot schreefCOLON 13 Jul 2020 18:17
hubble schreefCOLON 13 Jul 2020 17:20 Hoewel....
Binnenkort komen twee gerenoveerde Philips MFB-boxen mijn kant op. Dat is om mijn oude oren te verwennen, zal ik maar zeggen.
Om je oren te laten strelen is altijd "leuk". Je hebt natuurlijk meteen de interesse gewekt naar de vraag om welk model het gaat en uit welk jaar?
Ik ga ervanuit dat zowel de drivers als de eind versterkers dan zijn overhaald. Benieuwd hoe dat klinkt, de meningen zijn heel divers, maar het principe is wel heel tof
Het worden de 22AH586's uit 1978, geheel, maar dan ookgeheel gerenoveerd.
Gelukkig mag ik ze eerst uitproberen, c.q. vergelijken met mijn huidige MoA The pillar luidsprekers, designed by H.W. Lüpertz.
Owwww, die waren wel echt fantastisch, hoe ze nu na een kleine 40 jaar zijn, dat is mogelijk wat anders. Ben eigenlijk wel heel benieuwd op de MFB hier wel in de buurt van gaat komen, maar 't is een fotografie forum....... In ieder geval heel veel plezier met luisteren, testen en beoordelen!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Beste forumbeheerder, deze rubriek gaat over de Eos 90D, kunnen de laatste berichten in een andere rubriek geplaatst worden?
Ik ben zeer grote voorstander dat er ook andere onderwerpen aan bod mogen komen op dit forum, maar dan wel op een plaats waar je het aan de titel zou verwachten. Hier verwacht men info over de Eos 90D.
't Is maar gewoon mijn mening.
Anoniem

Misschien is het wel tekenend voor het forum zoals het zich nu half verlamd voortsleept, dat er meer reacties komen op een zijdelingse opmerking over HiFi, dan over fotografie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar