canon 70D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Een aantal weken geleden ben ik in het bezit gekomen van een canon 70D die ik ga gebruiken voor macro fotografie vanwege de opklapbare lcd scherm, vooral als je dicht bij de grond foto's wilt maken.

Het volgende probleem doet zich voor: ik wil met een usb kabel Tethered shooting doen met deze camera maar krijg geen verbinding met mijn pc waar windows 10 op draait. Ik kan wel via wifi deze handeling toepassen maar dat gaat mij te langzaam en ik wil ook gebruik maken van de film knop. Heb de nieuwste drivers geinstalleerd en vele usb kabels geprobeerd maar geen effect. Heb om de usb aansluiting te testen de camera aangesloten op mijn tv die de camera wel herkent.
Heb wel de gehele gebruiksaanwijzing van de camera en het wifi gedeelte doorgelezen maar daar kan ik niets in vinden.

Ben tevens in het bezit van een 40D en 5dm2 camera die wel door mijn pc wordt herkent.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik mis of nog moet doen zodat de pc de camera herkent?

Groet Theo
Anoniem 4

Wifi uitschakelen.
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Ik heb de wifi uitgeschakeld in de camera via het menu scherm en een canon usb-kabel aangesloten tussen laptop en camera maar er komt geen reactie vanuit de pc. De eos utility 2 program komt niet tevoorschijn en als ik deze handmatig inschakel dan is " camera setting/remote shooting " grijs.

Het enige wat ik op de laptop kan ontdekken is dat bij apparaat beheer er een regel komt " libusb-win32 devices " met daaronder de aansluiting canon digital camera. Deze regel verdwijnt als de wifi wordt ingeschakeld.

Op het internet heb ik alleen Tethered shooting via wifi kunnen ontdekken en niet met een usb kabel wat betreft de canon 70D
Anoniem 4

Geen instelling dus. Wifi en Usb gaan niet samen *. Daarom verdwijnt ook de genoemde regel als Wifi wordt ingeschakeld.
Het lijkt nu meer op een driver probleem. Heb je wel de laatste versie van EOS Utility (versie 2.14.20a) geïnstalleerd. Deze:
https://www.canon.nl/support/consumer_p ... &language=
Misschien dat die dan meteen de juiste driver installeert.
Zo te zien wordt in Apparaatbeheer de camera wel herkend.

*
Basisinstructiehandleiding Wi-Fi functie, blz. 11:
Wanneer Wi-Fi op het tabblad [t3] is ingesteld op [Inschakelen], wordt de movie-opnamefunctie uitgeschakeld.
Als de camera op een computer is aangesloten, kunnen de functies voor printer, GPS-ontvanger en andere apparaten via een kabel niet worden gebruikt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar