Twijfel tussen aanschaf EOS M50 of M6 mark II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Ik wil een systeemcamera aanschaffen. Ik twijfel nog tussen de Canon EOS M50 of de M6 mark II. Is de M6 mark II zijn meerprijs t.o.v. de M50 waard?
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb de m6 mkii nu een maand. Het is onvoorstelbaar wat er allemaal mee kan. Ik zou voor de m6 ii gaan of een heel goede deal op een m5 of "oude" m6 aanpakken.
P.s. ik ben een tijd nauwelijks meer op dit forum geweest, omdat het zo goed als dood leek.
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

Mis je de zoeker niet op de camera, of heb je er een losse bijgekocht!?

Heb je er ook EF-M lenzen bij gekocht of maak je gebruik van de Mount adapter
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb de kit gekocht met zoeker en 15-45 kitlens De zoeker gebruik ik minder vaak dan ik dacht dat ik zou doen. Het scherm blijft ook in de zon meestal goed zichtbaar. Dus ik kan op wandelingen of fietstochten alleen de camera met kitlens meenemen. Dat is enorm compact.
De adapter voor EF(s) lenzen heb ik ook. Ik heb de camera geprobeerd met mijn EF-s 10-22, 55-250 en 50 mm 1.8. Vooral die 10-22 lijkt enorm op een M6-ii (het werkt overigens prima). Daarom denk ik dat een combinatie met bijvoorbeeld de EF-S 15-85, wat best een grote lens is, wel werkt maar niet optimaal is. Bij een telelens is het op een of andere manier minder storend. Dus ik denk dat ik er nog enkele m lenzen bij koop, waarschijnlijk te beginnen met de EF-M 11-22.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar