wifi canon 6d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Goedemiddag,
Heb een poosje geleden een occasion canon 6D aangeschaft. Probeer deze camera met mijn smartphone te verbinden. Helaas lukt dit niet. Waarschijnlijk komt dit omdat de vorige eigenaar van de camera ook deze camera met zijn smartphone verbonden heeft gehad. Bij het verbinden kom ik in ieder geval een naam van een andere smartphone tegen. Hoe kan ik deze instellingen wissen? Ik denk dat als dit gelukt is ik mijn camera probleemloos kan verbinden.

Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Een WiFi connectie is niet iets dat een soort van lock op zijn instellingen heeft, je kunt gewoon de instellingen in en de naam en IP veranderen

https://www.dummies.com/photography/cam ... on-eos-6d/
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Bedankt voor de info. Uwe advies opgevolgd. Helaas zonder resultaat. Kom niet verder op de camera dan WIFI inschakelen. Bij volgende stap: WIFI-Functie krijg ik het volgende scherm (van boven naar beneden): Verbinding, afsluiten, bevestig instellingen. Thats it. Kan dus niets invoeren. Heb zelfs een factory -reset gedaan. Dacht dat dan alle eerder ingevoerde gegevens weg zouden zijn, maar zelfs dan nog zijn de gegevens van de vorige eigenaar present.
Anoniem 4

Druk in het scherm Wi-Fi-functie links onderin op de knop INFO. (Algemene inst.)
Kies vervolgens Wi-Fi-instellingen wissen.
Volgens mij moet het dan lukken.
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Hallo,

Bedankt voor uw info. Het is me gelukt de wifi-instellingen te resetten en kom al een stuk verder. Echter... Na het invullen van de encryptiecijfers en op verbinden drukken nog steeds geen verbinding tot stand gekomen. Pfff!
Anoniem 4

WiFi is een weerbarstige zaak. Het beste is stapsgewijs de handleiding volgen.
Achterin (vanaf blz.151) vind je een hoofdstuk Problemen oplossen.
Als je geen handleiding hebt, kun je die hier downloaden.
https://www.canon.nl/support/consumer_p ... &language=
Succes.
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Bedankt,
Het lukt nog steeds niet. Niet alle instellingen worden gewist. De vorige netwerknaam blijft erin staan. Omdat het mij alleen gaat om remotecontrol schaf ik maar een kabeltje aan. Goedkoop en scheelt een boel hoofdpijn. Kan niet echt zeggen dat de camera op dit gebied gebruiksvriendelijk is. Weerbarstig is inderdaad het goede woord.
Anoniem 4

Ga je wel op de juiste manier te werk?
Je wilt je camera verbinden met je smartphone. Heb je daarop de app EOS Remote geïnstalleerd?
Het WiFi-netwerk wat je thuis hebt staat hier los van.
De camera wordt als het ware het Access point (basisstation) van het netwerk dat je gaat gebruiken. Dat netwerk krijgt de naam die in de camera is bepaald.
Met je smartphone ga je vervolgens verbinding maken met dat netwerk van je camera, dus niet van je thuisnetwerk.
Volg de stappen in de handleiding vanaf blz. 31.
Op blz. 33 zijn de punten 3 en 4 van belang voor een goede werking.
Heb je nog vragen, laat het dan weten.
Gaat het nog steeds niet, meldt dan waar het misgaat bij de stappen in de handleiding.
Succes.
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Hallo,

Ik heb de app geïnstalleerd en heb de stappen goed opgevolgd. Bij wifi verbinding en op mijn smartphone verschijnt inderdaad dan ook de bijnaam die ik mijn camera heb gegeven. Vervolgens voer ik het wachtwoord (ssdnummer op de camera) in en druk op verbinden. De verbinding komt niet tot stand. Geen wifi verbinding wordt gemeld.
Anoniem 4

Kijk eens in je smartphone bij de Instellingen > Wifi netwerken of je de netwerknaam van de camera tegenkomt.
Selecteer die eens en kijk naar de signaalsterkte.
Als je het Wifi-netwerk van de camera niet ziet, is er mogelijk iets mis met de Wifi van de camera.
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Hallo,

Hij doet het! De signaalsterkte bleek uitstekend te zijn dus dat kon alleen maar betekenen dat de wifi het deed. Dat de telefoon aangaf dat er geen wificonnectie was heb ik genegeerd en toch de app gestart. Daarna was het een fluitje van een cent.

Merci!
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Toch nog een vraagje. Kan ik mijn canon eos m50 op dezelfde manier aansluiten terwijl ik op de app al de 6D heb ingevoerd?

Met vr. gr.
Anoniem 4

Dat moet volgens mij gewoon kunnen, alleen beide niet gelijktijdig actief.
Op dezelfde manier Wifi instellen op de M50 en dan in de app verbinding maken met de netwerknaam van de M50.
Fijn dat het op de 6D in ieder geval gelukt is.
Succes met de M50. Laat nog even weten of dat nu ook werkt.
Kevertje59
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2020 16:47

Hallo,

Ook verbinding met een andere camera (in dit geval eos m50) tot stand gebracht. Op Youtube is een mooi instructiefilmpje te zien. Binnen 5 minuten is het geregeld. Bedankt voor alle info.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar