Lens of camera upgraden

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Ik heb een 550d en tamron 17-50 en canon 70-200f4. Ik vind fotograferen van portretten met geringe scherptediepte leuk om te doen. Echter, ik heb vaak de focus niet op de ogen zitten. Als ik 1 focuspunt pak op het oog is vaak de neus scherp op 2.8. Frustrerend. De tamron is een keer terug geweest naar de fabriek voor afstellen maar het probleem blijft.

Mijn dilemma: (fullframe gaan?)
-de camera vervangen door 6d mk1 (2ehands) en de tamron wegdoen
-de camera vervangen door de eos RP en de tamron wegdoen (is een dslr niet straks ouderwets. )
-de camera houden maar de 17-55mm 2.8 IS van canon kopen (dan voorlopig dus geen FF)

Met de 550d kan ik de lens en body niet kalibreren.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Met de beperkte info is dit een moeilijke vraag Digitom, daarom zal mijn antwoord voor discussie vatbaar zijn.
De eos 6d mk1 zal zeker een verbetering zijn t.o.v. je 550d, de 6d zal je momenteel in occasie aan interessante prijzen kunnen kopen omdat er heel veel mensen overschakelen naar het R-systeem (als je ziet hoeveel R5 en R6 camera's er momenteel gekocht worden!). Denk er ook bij dat een camera maar zo goed kan zijn als de lens die je erop schroeft, als je een Canon lens van het L-type op een 6d gebruikt, dan heb je normaal een topcombinatie.
Het R-systeem is aan een sterke opmars bezig, met een RF-EF adapter kan je EF lenzen gebruiken op het RF systeem, maar ook hier dezelfde opmerking van "gebruik goede lenzen". Uit ervaring kan ik zeggen dat de Eos R een hele goede camera is maar toch minder geschikt voor actie fotografie, met de RP heb ik geen ervaring. De eos R5 en R6 zijn de echte opvolgers van spiegelreflexcamera's en ook geschikt voor actie fotografie maar die liggen waarschijnlijk boven jou budget.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar