App “Camera Connect” verbind niet meer via NFC-functie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Mijn camera’s Canon PowerShot G5 X en de EOS 80D verbinden niet meer met de Camera Connect app op mijn Android telefoon.

3 weken terug werkte het nog perfect en nu krijg ik bij beide dit pop-up scherm.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of even willen kijken of het bij jouw ook niet meer werkt?

Of weet iemand wat er, zonder dat er volgens mij in die tijd iets veranderd is, verkeerd gaat?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Henk1949, in totaal 12 keer gewijzigd.
Henk.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Bij mij werkt de connect app nog hetzelfde. Ik verbind een motorola g(6) telefoon met een M6-ii camera.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Heb je toevallig WiFi aan staan? Las ergens dat NFC alleen mag werken als je WiFi uit hebt staan.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

RoelofT schreefCOLON 04 Nov 2020 17:41 Heb je toevallig WiFi aan staan? Las ergens dat NFC alleen mag werken als je WiFi uit hebt staan.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet Wi-Fi en NFC ingeschakeld zijn.

De service afdeling van Canon heeft de specificaties van de app en telefoon opgevraagd en is er nu mee bezig.
Even afwachten wat dat oplevert.
Henk.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Henk1949 schreefCOLON 04 Nov 2020 20:01 De service afdeling van Canon heeft de specificaties van de app en telefoon opgevraagd en is er nu mee bezig.
Even afwachten wat dat oplevert.
Service afdeling van Canon had als mogelijke oplossing.

De app toestemming geven om systeeminstellingen te laten wijzigen.
Deze instelling was inderdaad uitgeschakeld. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost.

Als dit probleem niet bij meer mensen voorkomt, zal ik me er bij neer moeten leggen dat dit bij mij niet meer werkt.
Henk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar