Canon M50 mark ii of canon 80D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
emuurman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2020 12:30

Ik gebruik een camera voornamelijk voor foto's .
Vogels maar ook bv sport.
Ik las op internet dat de autofocus van een M50 mark ii beter is dan van de mark i .
Maar hoe is dit in vergelijking met een canon 80D ?
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

De verschillen tussen de M 50 en de 80D zijn best groot. De sensor van beide camera's is hetzelfde maar de beeldprocessor van de M50 II is twee generaties moderner, DIGIC 8 t.o.v. DIGIC 6. Bovendien heeft de M50 II dual pixel autofocus, wat betekent dat je eigenlijk duizenden autofocus punten hebt. (de 80D heeft er 45) Bovendien heb je gezichts- en oogherkenning, wat ik al niet meer zou willen missen. Zelf heb ik de m6-II, die heeft iets meer mogelijkheden dan de m50-II, maar is gedeeltelijk wel vergelijkbaar. terug naar een spiegelreflex wil ik nooit meer.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Waarom de 80D en niet nu de 90D die als opvolger alweer een tijdje leverbaar is?
In dezelfde prijsklasse heb je ook al een full frame 6D-II of zelfs een EOS RP
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Vermoedelijk is de reden dat een 80D op het moment even veel kost als een M50-II Misschien kan E. Muurman daar antwoord op geven.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Even gekeke, de prijs is inderdaad flink gedaald.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het is maar net wat je zelf belangrijk vind. Ik zou zonder twijfel de 80D pakken. Maar zoals uit dit topic al blijkt, geldt dat niet voor iedereen. Zet dus vooral op een rijtje wat voor jou essentieel is, en kies de camera die daarbij past.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
emuurman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2020 12:30

Bedankt allemaal.
Ik heb besloten een M5 te kopen. ( en gekocht :) )
Heb er zelfs 2 nu :)
1 met een sigma 17-70mm f2.8-f4
de andere met 70-300mm L lens.

De reden dat ik de M5 gekozen heb: net even stukje lichter. En vermoedelijk wil ik de R7 kopen als die uitkomt
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik kan mij voorstellen dat je op een m5 nu een geweldige deal kunt krijgen. Alleen die R7 is alleen nog maar een gerucht, dat wel regelmatig op canonrumours opduikt, maar uit zeer onbetrouwbare bron komt. Het zou een R camera moeten zijn met een APS-C sensor. Er is wel al een hele tijd een m serie camera aangekondigd die boven de m6- en m5 moet komen. Deze is al een tijd uitgesteld.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Veel plezier met je M5!
De R7 zal er zeker wel komen maar met Corona is ook Japan zwaar getroffen en heeft alles veel vertraging. Ik vind persoonlijk het R-systeem een grote stap vooruit, ben zelf super tevreden met mijn R5.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar