mirrorless of 5d mk4 camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kermit
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014 04:47

Aangezien mijn 5mkIII camera aan het eind begint te komen ,
ben ik op zoek naar een opvolger.
Nu heb ik voor een klein vermogen aan L Lenzen en Sigma art Lenzen,
ik twijfel tussen mirrorless of MKIV, ik schiet hoofdzakelijk Natuur,landschappen en vogels
graag advies
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik zou persoonlijk bij DSLR blijven. Maak een schema voor jezelf met de verschillende van beide camera's, en bedenk wat voor jou belangrijk is. Die keuze kan je alleen zelf maken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Wat fotokwaliteit betreft zijn DSLR en mirrorless aan elkaar gelijk. Of je nu beter kan omschakelen naar mirrorless hangt ook van je budget af, nu werken EF lenzen met een adapter ook wel goed op een R-systeem maar de RF lenzen zijn toch wel sneller in het scherpstellen. En, vroeg of laat zal je bij gebruik van het R-systeem toch naar RF lenzen overschakelen. Het R-systeem heeft tegenwoordig toch wel wat voordelen t.o.v. DSLR.
Wat je ook doet, je kan moeilijk iets fout doen want beide systemen zijn goed maar, in de toekomst zal het mirrorless systeem toch de bovenhand gaan nemen als je het mij vraagt.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik zou ook alle plus en min punten beoordelen, en dan kijken welke de meeste plusjes heeft, voor jouw situatie, en daar vooral mijn keuze op baseren, denk ik
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
Kermit
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2014 04:47

Bedankt voor de suggesties, ga een voor en tegen lijstje maken
groet Henk
Gebruikers-avatar
bartkoper
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1200
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2008 18:27
WoonplaatsCOLON nieuw-vennep
CONTACTCOLON

Ik stond voor dezelfde keuze als jij.
In het verleden 1DIIN en 5DmkII gehad. Nu moest ik opnieuw aanschaffen en heb uren gelezen. Uiteindelijk voor de RP systeem gegaan puur omdat dit de toekomst gaat zijn.
Kwalitatief denk ik dat je in beide gevallen hetzelfde kan evenaren.
[url]http://www.flickr.com/photos/bartkoper/[/url]
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Ik heb sinds 2 weken de overstap gemaakt naar de R6 en heb nog geen seconde spijt gehad. Autofocus veel nauwkeuriger en razendsnel. ISO verwerking weer beter, snelle beeldprocessor.
Wennen misschien de electrische eye viewer, maar ik vind het bijzonder prettig. Je ziet nu ook veel mensen vooral gebruik maken van het scherm om direct de compositie te bepalen. De camera stelt in de meeste gevallen scherp op het oog van mens en dier. Bij landschap kun je ook eenvoudig je scherpstelling bepalen.
Misschien is dat ook gelijk het grootste nadeel. Het fotograferen wordt er beduidend eenvoudiger door, omdat de techniek inmiddels zo goed is doorontwikkeld.
Wat ik persoonlijk ook een voordeel vind is dat het allemaal wat lichter wordt. BTW alle lenzen werken uitstekend via adapter, voor mijn gevoel geldt dat ook voor de snelheid en nauwkeurigheid.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar