Canon firmware update 1.5.0 voor Canon R5 en R6

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Goed dat ik het weet, dat gaat iets voor in het weekend worden schat ik. Met deze update ging het scherpstellen (ook van voertuigen) nog verbeteren, heb ik eens ergen gelezen. Ik vind dat mijn R5 het nu al zeer goed doet (met uitzondering van voertuigen dan). Ik ben eens benieuwd, alvast bedankt voor de tip.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Updaten duurde ongeveer 5 minuten en nu staat de optie er bij om specifiek op voertuigen scherp te stellen. Snelheidsverschil durf ik nog niet te zeggen, daarvoor moet ik de camera eerst nog gaan gebruiken vandaag.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dank. Ik heb de cameramodellen even aan de titel toegevoegd.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb je website eens bekeken Eric en ik stond versteld van je knappe foto's! Ook ben je in verschillende markten thuis precies, natuur, sport, mensen en noem maar op. Op je portfolio stond je nieuwe aanwinst (eos R6) nog niet vermeld zag ik.
We kijken hier zeker uit naar je foto's op het forum!
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Dank je wel voor het compliment Paul.

Mijn voorkeur ligt toch vooral bij natuur (macro en dieren) en autosport. Optredens vind ik ook wel leuk, maar 1 op 1 fotografie van mensen zijn voor mij wel een hele opgave. Hoewel ik mezelf daar wel meer toe probeer te zetten.
Ik liep ook tegen de grenzen van de camera aan op gebied van ruis en dynamisch bereik Nu is dat laatste met ND filters wel op te vangen, maar dat vind ik teveel behelpen. Dus van mijn upgrade zullen mijn foto's wel beter van worden. Tot nu toe vooral sombere natte dagen gehad, dus komt het er niet echt van.

Vroeger was dit forum voor mij een echte inspiratie bron en ik zal proberen wat meer te posten om het forum toch actief te houden.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooi voornemen ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Raar maar waar, momenteel is op de site van Canon de update voor R5/R6 niet meer te vinden. Toen je dat liet weten, stonden de update's er wel op want toen heb ik nog gekeken.
Ik dacht, van het weekend is het slecht weer, dan ga ik mij daar mee bezig houden maar ik zal nog even moeten wachten.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dank je wel Eric voor je nieuwe tip!
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Blijkt dat er vooral bij de R5 problemen zijn, waarbij de camera na het maken van een foto bevriest en pas weer werkt na verwijderen van de accu.
Kortom, er zal wel weer een volgende update gaan komen.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Goed dat je het zegt Eric, daarom hebben ze die misschien niet meer beschikbaar staan op de Nederlandse site. Dus ga ik een beetje afwachten tot die problemen zijn opgelost.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Update staat weer op alle servers.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Yep, inderdaad. Wederom bedankt Eric dat je het laat weten, ik ga mij daar deze avond mee bezig houden.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb de firmware geïnstalleerd, nu nog uit proberen.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Gisteren nog eens wat aan het fotograferen geweest om de nieuwe firmware update te testen, man man, wat is dat ding snel en accuraat geworden en ik vond het voordien al super goed.
Voor diegene die nu denken dat ze geen slechte foto's kunnen maken met een R5/R6, je instellingen moet je nog altijd juist selecteren voor het onderwerp dat je wil fotograferen als je optimaal van het toestel wil gebruik maken. En dan wordt het wel een stuk gemakkelijker.
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Aangezien ik nog niet veel gefotografeerd heb, kan ik het verschil niet goed beoordelen, maar het is wel heel goed.
Nu ook mijn 3 voorkeursinstellingen ingevoerd (C1 t/m C3), zou er nog wel 2 bij willen :D, maar dit is al lekker.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

er is ook een heel duidelijke youtube video van EOS man Pieter Dhaeze met hoe je dat moet doen...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar